RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»FIA: „Jasná“ pravidla národních šampionátů 2013
    Závody

    FIA: „Jasná“ pravidla národních šampionátů 2013

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ11.12.2012Updated:15.8.2016Žádné komentáře2 Mins Read

    FIA publikovala nesmírně různorodý soubor pravidel šesti regionálních šampionátů. Pro série sezony 2013 – ERC, African, Middle East, Asia Pacific, Central American Nacam a South America Codasur připravila velmi specifické řády.

    Šestici regionálních mistrovství tvoří reorganizované ERC se třinácti podniky, mistrovství Afriky ARC (8 podniků), mistrovství Middle East MERC (7), Asijsko-pacifické mistrovství APRC (6), mistrovství Sřední AmerikyNacam (6) a mistrovství Jižní Ameriky Codasur (4). S vyjímkou posledně jmenovaného seriálu (Codasur zatím neupřesnil své kategorie) panuje shoda ve vypsání klasifikace jezdců a spolujezdců. V dalších kategoriích se však jednotlivé regiony odlišují:

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    2WD – dvoukolky všechny s vyjímkou Nacam
    Značky (Manufacturers) pouze ARC a APRC, přimčemž ERC má svůj systém hodnocení týmů
    Production (skupina N) pouze ERC
    Nations Cup pouze Nacam
    Junior drivers pouze MERC a APRC

    Regionální šampionáty jsou otevřeny všem kategoriím FIA kromě vozů WRC. S těmito vyjímkami:

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ⇥

    ⇥⇥

    ⇥⇥

    ⇥

    ARC akceptuje vozy s prošlou homologací
    MERC akceptuje vozy skupiny T (Group T) crosscountry
    APRC a Codasur preferuje vozy s místní homologací před mezinárodní
    Nacam akceptuje pouze vozy FIA tříd 3, 5, 6, 8 a 9

    Marc Cronje na Rally South Africa

    Systém bodového hodnocení

    Až na jednu vyjímku se shoduje s mezinárodně platným (25, 18, 15, atd.). Pouze Codasur přiděluje extra body za umístění v dílčích etapách. Podobný systém používalo ERC, které však od něj upouští.

    Způsob hodnocení

    Pro zisk bodů vyžadují ARC, APRC a Nacam registraci u FIA. ERC tuto podmínku uplatňuje pouze v případě klasifikace týmů.

    Pokud se jedná o zápočet bodů, ARC, APRC a Codasur počítají všechny získané. MERC umožňuje škrtat jeden závod v případě, že posádka absolvovala více než šest podniků. Nacam započítává 5 výsledků ze 6. ERC počítá 6 podniků z prvních sedmi plus 4 další ze šesti zbývajících, ale jen některé posádky budou moci bodovat…

    Mufeed Mubarak na Kuwait int. rally 2011

    Zatímco ERC nepřikazuje počet povinných podniků, posádky v Nacam sérii musí absolvovat všech šest závodů, APRC minimálně 5 ze 6, ARC nařizuje start na dvou podnicích v jednotlivých subdivizích (sever a jih), MERC má povinné 4 starty a na Codasur mistrovství musí posádky odjet aspoň tři podniky.

    Proč to dělat jednoduše…

    V závislosti na regulích jednotlivých závodů mají ARC, APRC a Codasur vlastní pravidla pro pořádání super speciálek. Specifický způsob měření času ustavují pravidla MERC. Pokud vám to stále nepříjde příliš složité pak vězte, že APRC vyhlašuje speciální regionální poháry (Regional Cups) a jako třešinka na dortu závěrem – ERC si rovnou naložilo plnohodnotný "druholigový" Rally Cup, který se však nepočítá do celkového hodnocení Europen Rally Championship…

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Star Rally Historic 2022 opět třídenní

    Barum Czech Rally 2022 odkrývá své rychlostní zkoušky

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.