WRC: Tour de Corse Rally (F)

2018/04/06 - 2018/04/08 Celý den
17 T22, 20167 Afa, Francie
Address: 17 T22, 20167 Afa, Francie

Tour de Corse rally

Tour de Corse – Rallye de France je u nás známá také pod názvem ‚Rally 10 000 zatáček‘ kvůli vysoké frekvenci ostrých zatáček. První rally tohoto názvu se na Korsice jela v roce 1956. V létech 1973 – 2008 byla populární asfaltová rally součástí kalendáře WRC. Hlavním centrem závodu se stalo město Ajaccio. Korsická rally se zapsala nesmazatelně do historie dvěma smrtelnými nehodami. V roce 1985 zemřel po nehodě na RZ4 „Zérubia-Santa Giulia“ Attilio Bettega jedoucí s Lancia Rally 037. O rok později se tragédie opakovala, když posádka Henri Toivonen – Sergio Cresto zahynuli při požáru Lancie Delta S4 na RZ18 „Corte-Taverna“.Veselejší část bohaté historie Korsické rally napsali dva francouzští jezdci, kteří dokázali zvítězit celkem 6x – Bernard Darniche (1970, 1975, 1977, 1978, 1979 and 1981) a Didier Auriol (1988, 1989, 1990, 1992, 1994, 1995). Jedněmi z mála „nefrancouzů“, kteří dokázali pokořit rychlostní zkoušky na Korsice, byli Sandro Munari, Markku Alén nebo Colin McRae.

Related upcoming events

  • 2018/09/13 - 2018/09/16 Celý den

    Rally of Turkey

    Rally of Turkey se s přestávkou vrátila do kalendáře mistrovství světa. Poprvé se v Turecku s mezinárodní účastí závodilo v roce 1972. Myšlenka uspořádat soutěž dle parametrů FIA a usilovat o vstup do MS ale vznikla až v roce 1999. O rok později pořadatelé skutečně odstartovali podnik s názvem Anatolian rally. První ročník vyhrál Volkan Isik se Subaru Impreza WRC. Do první ligy rallysportu vstoupila až o tři roky později s novým názvem Rally of Turkey. S vyjímkou sezony 2007 (IRC, vítěz Nicolas Vuilloz, Peugeot 207 S2000) se jela jako součást MS až do roku 2010 (vítěz Sébastien Loeb, Citroën C4 WRC). Následovala dlouhá přestávka a návrat Turecké rally do seriálu mistrovství světa v roce 2018.

  • 2018/10/04 - 2018/10/07 Celý den

    Prvního ročníku nazvaného Royal Automobile Club Rally se v roce 1932 zúčastnilo neuvěřitelných 367 posádek. V roce 1960 získala soutěž klasickou podobu, jak ji známe dodnes. Rychlostní zkoušky v lesních porostech, průjezdy pastvinami a hrabstvími s nezamnitelnou kulisou zámeckých sídel. Britská RAC rally se postupně přesouvala z Anglie, přes Skotsko až v roce 2000 "zakotvila" ve Walesu. Populární ragbyový stánek  Millenium Stadium v Cardiffu se stal dějištěm vůbec první indoorové WRC superspeciálky v roce 2005.

  • 2018/10/26 - 2018/10/28 Celý den

    Španělská Rally Catalunya patří ke stálicím v harmonogramu WRC. Poprvé se jela již v roce 1957. O třicet let později se spojila s další populární soutěží Rally Costa Brava a v roce 1988 se závod již konal pod sjednoceným názvem Rally Catalunya - Costa Brava a od roku 1991 nesla dodatek Rallye de España. Dalším historickým milníkem byl rok 2004, kdy se centrum soutěže přestěhovalo do města Salou v oblasti Costa Daurada. Tato změna se promítla také do oficiálního názvu soutěže - Rally RACC Catalunya – Costa Daurada. Španělská rally je vyhlášena technickými tratěmi, které jsou však na rozdíl od Korsiky širší a mnohem rychlejší. Kvalitní povrch rychlostních zkoušek láká v poslední době také majitele historických speciálů, pro které je vypsán speciální podnik. Novinkou je zařazení šotolinových úseků.

  • 2018/11/16 - 2018/11/18 Celý den

    Rally Australia

    Rally Australia se vepsala do paměti fanoušků v souvislosti s městem Perth, ve kterém se v blízkosti řeky Swan jezdila městská superspeciálka Langley Park. V okolí Perthu se rally konala v letech 1989 - 2006. V devadesátých letech získal závod několikrát ocenění nejlepší podnik mistrovství světa. V roce 2009 se Australská rally nejprve přesunula na východní pobřeží New South Walesu, aby nakonec v roce 2011 zakotvila v Coffs Harbour. Město proslulo nejen banánovými plantážemi, ale v posledním období zejména svými plážemi. Ředitel soutěže charakterizuje současný podnik jako více kopcovitější ve srovnání s rokem 2009, kdy se Australská rally uskutečnila o nějakých tři sta kilometrů severněji.