Dvojice Jan Kopecký/Pavel Dresler zvítězila také v Rumunsku. Na Rally Sibiu od 25. do 27. července udělala posádka týmu ŠKODA Motorsport důležitý krok za titulem v prestižním mistrovství Evropy.
Závod
Celková délka rally: 561.5 km
z toho 14 rychlostních zkoušek v délce 216.34 km
Výsledky ONLINE Rally-base.com
TOP10 – Konečné výsledky Sibiu Rally Romania 2013
1. | Kopecký / Dresler | Škoda Fabia S2000 | CZE | 2:18:07.8 |
---|---|---|---|---|
2. | Delecour / Savignoni | Peugeot 207 S2000 | FRA | +3:02.8 |
3. | Arai / McLoughlin | Subaru Impreza STI | JPN / AUS | +6:03.6 |
4. | Tempestini / Baggio | Škoda Fabia S2000 | ROU / ITA | +7:33.1 |
5. | Botka / Mihalik | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | HUN | +7:48.3 |
6. | Porcisteanu / Dobre | Mitsubishi Lancer Evo X R4 | ROU | +8:39.8 |
7. | Orsák / Kostka | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | CZE | +9:15.6 |
8. | Puskádi / Godor | Fabia S2000 | HUN | +9:59.4 |
9. | Tlusťák / Vyoral | Škoda Fabia S2000 | CZE | +11:39.1 |
10. | Barbu / Baltador | Citroën DS3 R3T | ROU | +18:33.0 |
II. etapa, sobota 27. 7. 2013
7 RZ v délce 120.5 km (55.7%)
RZ 14 "Superspeciala 2" 3.50 km | Ohlasy v cíli: |
---|---|
1. Kopecký 3:17.5 2. Delecour +6.1 3. Botka +6.2 4. Arai +8.1 5. Porcisteanu +8.4 6. Tempestini +9.6 7. Orsák +13.7 8. Tlusťák +13.8 9. Raspopa +15.4 10. Barbu +15.9 |
⇥⇥⇥⇥
Jan Kopecký "Jsem velmi rád, za příležitost startovat na šotolině. Je to druhé vítězství na tomto povrchu v sezoně 2013. V průběhu závodu bylo několik míst, kde bylo třeba použít hlavu. Zvážit, kde přidat a kde naopak jet opatrně." ⇥⇥⇥⇥ Jaroslav Orsák "Nádherná, ale mimořádně těžká soutěž. Auto je dost poničené, ale užili jsme si to, speciálně dnes." ⇥⇥⇥⇥ Antonín Tlusťák "Jsme nesmírně rádi za cíl. Včera jsem dvakrát dojel Pushkara. Byl to opravdu hodně těžký podnik." ⇥⇥⇥ |
Průběžné pořadí po RZ 13
1. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, 2:14:50.3
2. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +2:46.7
3. Arai / McLoughlin, Subaru Impreza STI , +5:55.5
4. Tempestini / Baggio, Škoda Fabia S2000, +7:23.5
5. Botka / Mihalik, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +7:42.1
6. Porcisteanu / Dobre, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +8:31.4
7. Orsák / Kostka, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +9:01.9
8. Puskádi / Godor, Škoda Fabia S2000, +9:39.5
9. Tlusťák / Vyoral, Škoda Fabia S2000, +11:25.3
10. Filip/ Iancu, Renault Clio R3, +18:15.1
RZ 11 "Sadu 2" 8.50 km | RZ 12 "Gâtu Berbecului 2" 30.00 km | RZ 13 "Santa Max 2" 20.00 km |
---|---|---|
1. Kopecký 4:16.5 2. Delecour +3.4 -. Botka +3.4 4. Arai +6.3 5. Porcisteanu +8.0 6. Orsák +10.2 7. Keleti +11.0 8. Tempestini +11.8 9. Tlusťák +14.4 10. Raspopa +17.1 |
1. Kopecký 21:39.5 2. Porcisteanu +5.2 3. Arai +29.4 4. Botka +32.2 5. Orsák +35.8 6. Tempestini +54.5 7. Puskádi +56.2 8. Tlusťák +1:16.8 9. Raspopa +1:16.9 10. Delecour +1:36.6 |
RZ ZRUŠENA z bezpečnostních důvodů |
Průběžné pořadí po RZ 10:
1. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, 1:48:54.3
2. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +1:06.7
3. Arai / McLoughlin, Subaru Impreza STI, +5:19.8
4. Keleti / Csomortani, Mitsubishi Lancer Evo X, +5:27.1
5. Tempestini / Baggio, Škoda Fabia S2000, +6:17.2
6. Botka / Mihalik, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +7:06.5
7. Orsák / Kostka, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +8:15.9
8. Porcisteanu / Dobre, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +8:18.2
9. Puskádi / Godor, Škoda Fabia S2000, +8:25.6
10. Tlusťák / Vyoral, Škoda Fabia S2000, +9:54.1
RZ 8 "Sadu 1" 8.50 km | RZ 9 "Gâtu Berbecului 1" 30.00 km | RZ 10 "Santa Max 1" 20.00 km |
---|---|---|
1. Kopecký 4:12.4 2. Botka +7.4 3. Delecour +8.5 4. Arai +12.5 5. Girtofan +13.8 6. Orsák +16.1 7. Puskádi +17.2 8. Keleti +17.3 -. Marisca +17.3 10. Porcisteanu +17.8 … 13. Tlusťák +20.1 |
1. Kopecký 21:39.5 2. Porcisteanu +11.2 3. Delecour +15.9 4. Arai +47.0 5. Keleti +57.7 6. Orsák +59.1 7. Smiderle +1:00.8 8. Pushkar +1:01.0 9. Botka +1:05.9 10. Tempestini +1:09.8 … 12. Tlusťák +1:26.9 |
1. Kopecký 14:11.8 2. Porcisteanu +18.8 3. Delecour +26.9 4. Arai +30.5 5. Pushkar +33.8 6. Tempestini +36.3 7. Botka +37.1 8. Keleti +40.3 9. Puskádi +48.7 10. Tlusťák +50.4 11. Orsák +51.7 |
I. etapa, pátek 26. 7. 2013
7 RZ v celkové délce 95.84 km (44.3%)
Kopecký s Fabií Super 2000 je v Rumunsku v polovině rally ve vedení
Tovární duo Jan Kopecký/Pavel Dresler si udrželo i v nočních zkouškách nadhled a vede v polovině soutěže Rally Sibiu v Rumunsku. Do druhého dne sedmé soutěže šampionátu ERC jde posádka týmu ŠKODA Motorsport s vedením 15,4 sekundy na druhého Francoise Delecoura.
⇥
„Byl to velmi tvrdý den, přesně jak jsme očekávali. Před startem jsme jasně deklarovali, že zde půjde zejména o to neudělat hloupou chybu, která by nás stála celou soutěž. Protože to jde tady velmi rychle. Myslím, že jsme se s tím popasovali dobře a zítra se jede dál." Jan Kopecký
Při prvním startu v Rumunsku se tovární posádka rychle adaptovala na těžké místní tratě a vyhrála čtyři ze sedmi rychlostních zkoušek první etapy. Poslední dvě zkoušky se přitom jely již za tmy a byly lemovány tisícovkami fanoušků.
V sobotu je v Transilvánii na programu ještě sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 126,20 kilometrů. Rally v okolí města Sibiu je první ze šesti rally druhé poloviny ERC, ve které se počítají opět čtyři ze šesti nejlepších výsledků. V poločase vede tovární duo hodnocení celého ERC.
Průběžné pořadí po I. etapě (RZ 7):
1. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, 1:08:50.6
2. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +15.4
3. Keleti / Csomortani, Mitsubishi Lancer Evo X, +3:31.8
4. Girtofan / Berghea, Škoda Fabia S2000, +3:37.8
5. Arai / McLoughlin, Subaru Impreza STI, +3:49.8
6. Tempestini M. / Baggio, Škoda Fabia S2000, +4:10.3
7. Botka / Mihalik, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +5:16.1
8. Puskádi / Godor, Škoda Fabia S2000, +5:53.8
9. Orsák / Kostka, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +6:09.0
10. Tlusťák / Vyoral, Škoda Fabia S2000, +7:16.7
⇥
Významná odstoupení v I. etapě:
⇥
St. č. 2 Bouffier / Panseri, FRA, Peugeot 207 S2000 – TZ – tlumič v RZ 4
St. č. 9 Pushkar / Mishyn, UKR, Mitsubishi Lancer Evo X R4 – TZ po RZ 5
St. č. 12 Szabó / Borbely, HUN, Mitsubishi Lancer Evo X R4 – TZ v RZ 4
St. č. 18 Smiderle / Marchiori, ITA, Subaru Impreza R4 – defekt v RZ 4
RZ 6 "Paltinis Noapte" 9.00 km | RZ 7 "Santa Noapte" 15.50 km |
---|---|
1. Kopecký 5:54.6 2. Delecour +2.3 3. Porcisteanu +2.4 4. Botka +5.4 5. Girtofan +13.4 6. Keleti +13.7 7. Tempestini +15.3 8. Orsák +15.4 9. Arai +16.4 10. Marisca +17.8 … 12. Tlusťák +21.3 |
1. Delecour 11:00.9 2. Kopecký +10.6 3. Marisca +39.8 4. Arai +42.2 5. Keleti +43.1 6. Botka +49.0 7. Girtofan +49.3 8. Barbu +1:08.8 9. Tempestini +1:09.3 10. Orsák +1:09.5 … 15. Tlusťák +1:35.7 |
Průběžné pořadí po RZ 5:
1. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, 51:44.5
2. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +23.7
3. Keleti / Csomortani, Mitsubishi Lancer Evo X, +2:45.6
4. Girtofan / Berghea, Škoda Fabia S2000, +2:45.7
5. Tempestini M. / Baggio, Škoda Fabia S2000, +2:56.3
6. Arai / McLoughlin, Subaru Impreza STI, +3:01.8
7. Puskádi / Godor, Škoda Fabia S2000, +4:17.5
8. Botka / Mihalik, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +4:32.3
9. Orsák / Kostka, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +4:54.7
10. Porcisteanu / Dobre, Mitsubishi Lancer Evo X, +5:27.3
11. Tlusťák / Vyoral, Škoda Fabia S2000, +5:30.3
RZ 3 "Dobârca 2" 6.92 km | RZ 4 "Crinti 2" 27.00 km | RZ 5 "Superspeciala 1" 3.50 km |
---|---|---|
1. Kopecký 4:15.3 2. Bouffier +0.9 3. Delecour +2.6 4. Pushkar +4.5 5. Keleti +9.5 6. Porcisteanu +10.9 7. Marisca +11.0 8. Botka +12.7 9. Girtofan +13.1 10. Arai +13.4 … 15. Orsák +22.9 16. Tlusťák +23.8 |
1. Kopecký 19:38.4 2. Delecour +31.5 3. Girtofan +1:14.8 4. Tempestini +1:31.7 5. Arai +1:33.8 6. Keleti +1:40.7 7. Puskádi +2:04.8 8. Botka +2:07.7 9. Orsák +2:30.1 10. Tlusťák +2:32.3 |
1. Kopecký 3:22.2 2. Delecour +0.4 3. Girtofan +3.5 4. Tempestini +4.0 5. Keleti +4.3 6. Pushkar +6.5 7. Botka +6.7 8. Orsák +7.2 9. Tlusťák +8.0 10. Puskádi +8.9 |
Průběžné pořadí po RZ 2:
1. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, 24:17.7
2. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +0.1
3. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, +10.9
4. Porcisteanu / Dobre, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +42.4
5. Keleti / Csomortani, Mitsubishi Lancer Evo X, +1:02.0
6. Arai / McLoughlin, Subaru Impreza STI, +1:02.4
7. Smiderle / Marchiori, Subaru Impreza R4, +1:16.1
8. Tempestini M. / Baggio, Škoda Fabia S2000, +1:18.0
9. Girtofan / Berghea, Škoda Fabia S2000, +1:25.2
10. Tempestini S. / Pulpea, Subaru Impreza R4, +1:44.3
…
13. Orsák / Kostka, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +2:05.4
15. Tlusťák / Vyoral, Škoda Fabia S2000, +2:37.1
RZ 1 "Dobârca 1" 6.92 km | RZ 2 "Crinti 1" 27.00 km |
---|---|
1. Delecour 4:23.7 2. Kopecký +0.2 3. Bouffier +3.0 4. Keleti +5.0 5. Pushkar +5.7 6. Porcisteanu +8.0 7. Tempestini +11.9 8. Marisca +12.2 9. Szabó +12.3 10. Girtofan +13.5 … 17. Tlusťák +22.4 19. Orsák +23.2 |
1. Bouffier 19:51.0 2. Delecour +3.1 3. Kopecký +13.7 4. Porcisteanu +37.4 5. Arai +50.4 6. Smiderle +59.4 7. Keleti +1:00.0 8. Tempestini +1:09.1 9. Girtofan +1:14.7 10. Tempestini +1:27.5 … 12. Orsák +1:45.2 15. Tlusťák +2:17.7 |
Info před startem
V Rumunsku Orsák zahajuje druhou poloviny sezony
Jaroslav Orsák tráví současná tropická vedra v Rumunsku, kde se připravuje na další soutěž mistrovství Evropy. Obávaná Sibiu Rally Romania, která otevírá druhou polovinu seriálu ME, bude teprve jeho druhou šotolinovou soutěží. Po pravém boku valašského jezdce tentokrát do osvědčeného Mitsubishi Lanceru Evo 9 R4 usedne Lukáš Kostka.
Po vyřazení Rally San Marino z kalendáře evropského šampionátu je Sibiu Rally teprve druhou soutěží na šotolinovém povrchu. „Jarin" Orsák může charakter tratě srovnávat pouze s dubnovou soutěží na Azorských ostrovech. „V úterý jsme si najížděli sobotní etapu," říká do telefonu devětadvacetiletý jezdec. „Ta bude velmi náročná, protože obsahuje dvě velmi dlouhé rychlostní zkoušky po délce 32 a 20 km, které se jedou hned po sobě. Dělí je jen 800 metrů přejezdu. Cesty jsou opravené, ale podél tratě je množství velkých ostrých kamenů, od kterých hrozí defekty pneumatik. Případné průrazy gum mohou být pro výsledky soutěže rozhodující. Proto povezeme celou soutěž dvě rezervní kola."
Zdravotní problémy Davida Šmeidlera přetrvávají, takže Orsák hlásí další změnu na místě spolujezdce: „Největší týmovou novinkou je můj nový spolujezdec Lukáš Kostka, se kterým pojedu celý zbytek sezony. Minulý týden jsme absolvovali společný test. Lukáš je profesionál, takže všechno bylo perfektní a také seznamovací jízdy probíhají bez problémů. Přesto budeme potřebovat trochu času na vzájemnou souhru. Je to pro mě něco úplně nového. Když v Belgii zaskakoval Karel Vajík, byl jsem na jeho diktát z minulosti zvyklý. Tentokrát to bude určitě složitější."
Ve srovnání s Rally Acores jsou v Rumunsku tratě náročnější na techniku a hlavně jsou hrbolatější. Obtížnost soutěže znásobí horké počasí a prach. Startovní pořadí určí výsledky kvalifikační zkoušky. „Charakteru trati odpovídá naše nastavení podvozku. Zaměřili jsme se tentokrát především na zvýšení odolnosti celého vozu. Vylepšili jsme ochranné kryty a celou řadu dalších věcí, abychom zvýšili naše šance dojet do cíle. Dokonce s sebou vezeme i některé náhradní díly, které bychom si na trati sami vyměnili. Tentokrát to nebude o tom jet rychle, ale především jet spolehlivě a neublížit autu. Samozřejmě chceme předvést co nejlepší výkon a přivézt co nejvíce mistrovských bodů."
„Pojedeme ve dvouminutových intervalech, takže s prachem by neměl být problém. Obavy máme jen z noční šotolinové vložky, na které by se mohl držet prach. Zajímavostí bude absolvování asfaltového měřeného úseku na šotolinových pneumatikách. Také tuto kombinaci jsme si na testech vyzkoušeli a neměli bychom s tím mít problém."
Kopecký jde opět do boje o titul pro značku ŠKODA
- ⇥
- Tři vítězství a jedno druhé místo v dosavadním průběhu ERC
- Kopecký s Dreslerem vévodí v polovině šampionátu jeho hodnocení
- V kapse triumf na Rally Bohemia
⇥
⇥
⇥
"Na Sibiu Rally otevíráme druhou část sezony ERC a chceme posbírat co nejvíce důležitých bodů. Soutěž to bude pro nás zcela nová, jelikož jsme zde nikdy nestartovali. Ale moc se s Pavlem těšíme a jako vždy ze sebe vydáme to nejlepší". Jan Kopecký
To se jim v první polovině soutěže dařilo: Ve čtyřech startech si Kopecký s Dreslerem dojeli pro tři triumfy a jedno druhé místo. K tomu ještě vybojoval Freddy Loix pro značku ŠKODA vítězství v Ypres Rally (Belgie, ERC). Z šesti soutěží se počítají čtyři nejlepší výsledky – Kopecký nyní vede se 146 body před druhým Craigem Breenem (114 bodů).
Na posádky čeká v Rumunsku 14 atraktivních rychlostních zkoušek a 228 soutěžních kilometrů na různém povrchu. Většina se jede na šotolině, asi 20 procent na asfaltu. Dvě erzety se jedou v noci.