Evropský šampionát pokračoval třetím závodem – řeckou Akropolis Rally. Premiérové vítězství s již oficiálně homologovaným speciálem 208 T16 R5 zaznamenal pro značku Peugeot Craig Breen.

2014 Acropolis rally logo

Závod

28. 03. 2014 – 30. 03. 2014
Celková délka rally: 751.09 km
z toho 13 rychlostních zkoušek v délce 238.84 km (31.8%)

Caraig Breen vybojoval cenné vítězství na Rally Acropolis 2014. Breenův triumf je prvním velkým úspěchem vozu Peugeot 208 T16 od udělení mezinárodní FIA homologace. Druhý skončil s odstupem 8.1 s Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC. Trojici na stupních vítězů doplnil "Kajto" Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5.

Tovární posádka ŠKODA Motorsportu Esapekka Lappi / Janne Ferm skončila s vozem Fabia Super 2000 v 60. ročníku Akropolis rally na čtvrtém místě. Byli tak nejlépe umístěnou posádkou ve voze s atmosférickým motorem. V hodnocení ERC patří oběma Finům nadále druhé místo v hodnocení jezdců a spolujezdců FIA ERC.

„Mohu být se svým výkonem na této rally spokojený. Nechali jsme na trati vše, ale jednoduše to na více než čtvrté místo nestačilo. Nic na tom nezměnil ani defekt pneumatiky v osmé rychlostní zkoušce. Příště nás v severním Irsku čeká úplně nová výzva: ryze asfaltová soutěž, v které v minulosti již mnohokrát hrálo ústřední roli počasí. Těšíme se už nyní." Esapekka Lappi

Z českých posádek se nejlépe umístili Jaroslav Orsák s Davidem Šmeidlerem, kterým v cíli patřila sedmá příčka. Do elitní první desítky se z Čechů vešli ješte Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem.

Výsledky Acropolis rally 2014

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

1. Breen / Martin Peugeot 208 T16 2:21:20.2
2. Bouffier / Panseri Citroën DS3 RRC +8.1
3. Kajetanowicz / Baran Ford Fiesta R5 +42.1
4. Lappi / Ferm Škoda Fabia S2000 +1:33.0
5. Magalhães / Magalhães Peugeot 207 S2000 +4:40.0
6. Gryazin / Eremeev Ford Fiesta S2000 +6:11.8
7. Orsák / Šmeidler Škoda Fabia S2000 +7:51.2
8. Raoux / Magat Peugeot 207 S2000 +9:08.6
9. Tarabus / Trunkát Škoda Fabia S2000 +9:18.4
10. Consani / Landais Peugeot 207 S2000 +9:52.9
12.
15.
Tlusťák / Škaloud
Hudec / Picka
Škoda Fabia S2000
Mitsubishi Lancer Evo IX
+10:38.0
+14:09.6

Významná ostoupení

St. č. 6 Abbring / Marshall, Peugeot 208 T16 – tech. závada před RZ 6
St. č. 8 Wiegand / Christian, Škoda Fabia S2000 – TZ, zavěšení v RZ 4

Info před startem

Peugeot Rally Academy 2014 pokračuje

Akropolis bude druhým podnikem projektu Peugeot Rally Academy v evropském šampionátu. Zatímco v Lotyšsku musel vzít Craig Breen zavděk starším vozem Super 2000, nyní už francouzský tým představí nově homologovaný speciál Peugeot 208 T16. Peugeot Sport nasadí dva vozy – Craiga Breena doplní Kevin Abbring.

Peugeot 208 T16 se premiérově představil minulý víkend na italské Rally del Ciocco, ale Andreucci nakonec startoval jen díky národní homologaci a v cíli skončil třetí.

Tovární jezdec Peugeotu Craig Breen bude chtít na Akropolis potvrdit své zkušenosti z kilometrů, které strávil za volantem novinky při rozsáhlých testech.

"Mám za sebou s novým vozem hodně, znám její kvality a byl bych rád, pokud by se mi podařilo získat pro tento speciál první mezinárodní vítězství.… Pokud by se tak stalo už na Akropolis, bylo by to pěkné. Ale jsem si vědom obtížnosti řeckého závodu, zejména kvůli smíšené charakteristice tratí, což otevírá prostor uspět většímu okruhu jezdců," pronesl Breen.

Peugeot 208 T16

Pro Kevina Abbringa bude Akropolis rovněž premiérovým startem s Peugeotem 208 T16, navíc první kilometry za volantem absolvoval až o tomto víkendu. Mladý Holanďan, jako vítěz French 208 Rally Cupu 2013, v sestavě Peugeotu nahrazuje Jérémiho Anciana.

"Už se moc těším na návrat na mezinárodní scénu, na nový vůz. Akropolis pro mě bude velkou výzvou. S Craigem jsme dobří přátelé, úzce spolupracujeme mezi sebou, aby debut 208T16 dopadl co nejlépe," doplnil Abbring.”


Škoda Motorsport startuje na světové klasice

› Lappi / Ferm a Wiegand / Christian na startu ERC Rally Řecko
› Klasika v nové podobě: Akropolis poprvé v březnu a s mixem asfaltových a šotolinových zkoušek
› Esapekka Lappi startuje po vítězství v Lotyšsku jako bodově nejlepší pilot ERC

Plna očekávání a s úspěchem v zádech startuje ŠKODA na třetím podniku letošního šampionátu FIA ERC v Řecku. Po vítězství na rally v Lotyšsku počátkem února startuje tovární posádka Esapekka Lappi/Janne Ferm od 28. do 30. března jako bodově nejlepší (39 b.) na legendární Akropolis Rally. Na startu světové klasiky v korintském zálivu jsou také kolegové z týmu ŠKODA AUTO Deutschland Sepp Wiegand a Frank Christian v dalším voze ŠKODA Fabia Super 2000.

„Akropolis je pro nás další zcela nová soutěž," říká Lappi. „Stejně jako téměř pokaždé tento rok půjde v první řadě o sbírání zkušeností. A s trochou štěstí můžeme zajet opět dobrý výsledek. Co tuto soutěž dělá zajímavou je změna z asfaltu na šotolinu druhý den. Nemám přitom žádnou představu, jak vypadají řecké asfaltové tratě. Rovněž jsem zvědavý na konkurenceschopnost vozů kategorie R5."

Také Sepp Wiegand se po pátém místě v Lotyšsku těší na novou výzvu. „Čekáme náročnou soutěž a to z důvodu měnících se podmínek," říká německý jezdec. "Druhý den je třeba přesedlat na zcela odlišný jezdecký styl. Stejně tak se totálně změní nastavení vozu. Cílem je dojet bez problémů do cíle a navázat na dobré časy z rychlostních zkoušek v Lotyšsku."

Rally Akropolis, desítky let součást mistrovství světa FIA WRC, je letos poprvé v kalendáři ERC. S touto změnou je spojena též změna termínu – místo tradičního června se tato klasika jede poprvé v březnu.

Po páteční kvalifikační asfaltové zkoušce (3,27 km) kolem centra soutěže ve městě Loutraki, začíná Rally Akropolis v sobotu dvakrát třemi zkouškami o celkové délce 124,62 kilometrů. V neděli je na programu 114,22 soutěžních kilometrů – vedle 1,18 km krátké divácké erzety se pojedou dvakrát tři zkoušky na šotolině.

V Mladé Boleslavi jdou mezitím kupředu práce na vývoji vozu Fabia R5, následovníkovi úspěšného modelu Fabia Super 2000. Vývoji nového soutěžního auta, jehož základem bude nový model Fabia a jenž bude dle regulí FIA vybaven motorem 1.6 turbo, dává ŠKODA v roce 2014 nejvyšší prioritu.

„Je to naše budoucnost motorsportu. Vstup do kategorie R5 je pro značku ŠKODA logickým krokem," říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „V současné době počítáme s homologací do poloviny roku 2015," dodává.

Sdílet

O autorovi

Komentáře