Škoda Motorsport dal při Rajdu Polském šanci talentovanému finskému jezdci Esapekkovi Lappimu. A první společný start skončil jeho jasným triumfem. Evropský primát ve dvoukolkách v Polsku vybojovali Jan Černý s Pavlem Kohoutem.

Rajd Polski logo


Vítězná premiéra posádky Lappi / Ferm s vozem ŠKODA Fabia Super 2000

› Esapekka Lappi s Jannem Fermem dominovali celé soutěži
› ŠKODA testovala nadějného finského pilota
› Pořadí v cíli: 1. Lappi, 2. Solowow + 2:14.8, 3. Grzyb 3:13.6

Esapekka Lappi se spolujezdcem Jannem Fermem startující s týmem ŠKODA Motorsport ovládli 69.Rajd Polski, předposlední díl letošního evropského šampionátu. Svůj premiérový start s továrním vozem ŠKODA Fabia Super 2000 tak letošní finští šampioni proměnili v nejlepší možný výsledek.

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, nasazení nové finské naděje komentuje: „Esapekka ukázal, že je talentovaným pilotem. Způsob, jakým zvládl premiéru v novém týmu na neznámé soutěži, je obdivuhodný. Otestovali jsme si nové podmínky a novou posádku a naše účinkování v Polsku hodnotíme pozitivně ve všech směrech."

Esapekka Lappi Své vystoupení v týmu ŠKODA Motorsport hodnotí: „Vše pro nás s Jannem bylo nové – tým, vůz i soutěž. Myslím, že jsme předvedli dobrý výkon, vše fungovalo na výbornou. Chtěli bychom s Jannem celému týmu ŠKODA Motorsport poděkovat za tuto šanci a špičkovou podporu během celé soutěže."

Lappi s Fermem byli nejrychlejší v 10 rychlostních zkouškách z celkových 13 a udávali tempo celé soutěže. Šotolinová rally v okolí Mazurských jezer, která se letos jela již po děvetašedesáté a pyšní se titulem druhé nejstarší evropské rally, byla předposledním dílem mistrovství Evropy 2012.

 


Černý s Kohoutem mistry Evropy

K titulům mistrů České republiky Honza Černý s Pavlem Kohoutem dnes přidali titul mistrů Evropy v rally.

V oblasti Mazurských jezer, asi 230 kilometrů severně od Varšavy, se dnes skončila soutěž FIA mistrovství Evropy v rally s názvem 69. Rajd Polski. Právě na této soutěži se rozhodovalo o titulu mistrů Evropy v rally vozů s pohonem jen jedné nápravy.

Ve velmi dobré výchozí pozici před startem polské rally byla česká posádka Jan Černý s Pavlem Kohoutem s Citroënem DS3 R3T, kteří letos měli vskutku skvostnou sezónu. V České republice v předstihu získali tituly mistrů republiky v kategorii dvoukolek a i na „evropské" půdě nepoznali jiné umístění než vítězství mezi dvoukolkami. Nejrychlejší byli na zasněžené rakouské Jänner Rally a stejně tak na náročné a slavné asfaltové rally Mille Miglia v Itálii. Následovalo vítězství na Barum Czech Rally ve Zlíně, ale výsledek bylo třeba potvrdit ještě v Polsku.

Rajd Polski je soutěž, kde se před lety jel podnik mistrovství světa WRC a zdejší tratě, které se ze 100% odehrávají na šotolině, lze označit jako velmi náročné. Už v první etapě se o tom dobře přesvědčil i Honza Černý. „Už včera byly místy vyjeté hodně hluboké koleje a objevovaly se kameny, ale dnes bych se nebál některé úseky přirovnat k Řecku. Trať byla místy opravdu hodně rozbitá a bylo třeba myslet i na auto, aby vůbec vydrželo až do cíle rally. My jsme ráno obuli trochu tvrdší pneumatiky než bylo třeba a lehce jsme ztráceli. Auto mělo menší grip než bych si představoval. V servisu jsme ale následně obuli dobře a dařilo se nám stále držet vedení v soutěži ve dvoukolkách. Nemohli jsme si ale ani na chvíli oddechnout a jeli jsme stále v hodně vysokém tempu. Stále jsme mysleli i na dojetí do cíle soutěže, a tak se dá říct, že jsme jeli takticky. Asi by to šlo ještě o něco rychleji, ale nechtěli jsme zbytečně riskovat. Jsem rád, že se nám podařilo tuhle soutěž vyhrát mezi dvoukolkami a tím i splnit si další letošní cíl, kterým byl po zisku domácího titulu, titul mistrů Evropy v kategorii 2 WD. Děkuji Pavlovi, tátovi, všem našim partnerům za podporu, mechanikům za perfektní práci a celému týmu lidí, které mám kolem sebe. Je to zásluha všech," říká nadšený Honza Černý, který se s Pavlem Kohoutem znovu posadil na trůn mistrů Evropy kategorie 2WD, když v roce 2010 získal tento titul poprvé.

Na nějaké velké oslavy ale není v týmu Černý Racing teď čas. I přesto, že Honza Černý s Pavlem Kohoutem vybojovali letos vše, co se dalo, objeví se na domácí Rally Příbram. Odstartují zde se svým Citroënem DS3 R3T a budou usilovat opět o pozici nejrychlejší dvoukolky, ale určitě budou chtít i nějaký pěkný výsledek v absolutním pořadí. „Doma v Příbrami pojedeme bez tlaku na výsledek a budeme chtít pobavit sebe, i přihlížející diváky. Chceme tímto závodem poděkovat všem, co nám letos pomáhali a fandili. Přemýšleli jsme, že bychom na Příbram zkusili nějaké jiné auto, ale nakonec jsme zůstali u osvědčeného Citroënu DS3 R3T s nímž jsme letos zažili skvělou sezonu," uzavírá Honza Černý, kterého hned po návratu z Polska čekají seznamovací jízdy a start v Rally Příbram.

Černý - Kohout  Rajd Polski 2012


II. etapa

Neděle 30. září

Výsledky Rajd Polski 2012

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

1. Lappi / Ferm Škoda Fabia S2000   2:06:03.1
2. Sołowow / Baran Ford Fiesta S2000   +2:14.8
3. Grzyb / Siatkowski Peugeot 207 S2000   +3:13.6
4. Kajetanowicz / Baran Subaru Impreza Sti R4   +4:18.1
5. Bębenek / Bębenek Peugeot 207 S2000   +4:34.4
6. Hołowczyc / Kurzeja Subaru Impreza Sti R4   +4:39.8
7. Staniszewski / Korzeniewski Peugeot 207 S2000   +6:54.3
8. Chuchała / Heller Subaru Impreza STI 1. tř. 3 +7:06.2
9. Rzeźnik / Mazur Mitsubishi Lancer Evo X R4   +7:45.3
10. Ruta / Rozwadowski Peugeot 207 S2000   +7:45.3
12. Černý / Kohout Citroën DS3 R3T 1. 2WD, tř. 5 +16:10.9


SS13 Mrągowo 23,41 km – vítěz: Kruuda / vedení: Lappi (+2:14,8s)

>>> Michal Bebenek urval v posledním testu pátou příčku na úkor Holowczyce

SS12 Paprotki 23,80 km – vítěz: Lappi / vedení: Lappi (+1:55,4s)

>>> vrcholí bitva o stupně vítězů za jasným lídrem Lappim, Staniszewski ztratil téměř čtyři minuty a propadl se na sedmou příčku, Solowow drží druhý post před Grzybem
>>> po první etapě devátý Kajetanowicz je už čtvrtý, Holowczyc jeho tempu nestačí

SS11 Tałty 14,63 km – vítěz: Kruuda / vedení: Lappi (+1:22,1s)


Průb. pořadí po RZ10:

1. Lappi / Ferm, Škoda Fabia S2000, 1:31:41.4
2. Sołowow / Baran, Ford Fiesta S2000, +1:18.5
3. Grzyb / Siatkowski, Peugeot 207 S2000, +2:15.9
4. Staniszewski / Korzeniewski, Peugeot 207 S2000, +2:18.9
5. Kajetanowicz / Baran, Subaru Impreza Sti R4, +3:27.5
6. Hołowczyc / Kurzeja, Subaru Impreza Sti R4, +3:32.6
7. Bębenek / Bębenek, Peugeot 207 S2000, +3:32.9
8. Chuchała / Heller, Subaru Impreza STI, +5:39.0
9. Rzeźnik / Mazur, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +5:53.5
10. Al-Kuwari / Duffy, Mini John Cooper Works S2000, +7:48.6

14. Černý / Kohout, Citroën DS3 R3T, +11:39.6 (1. ve tř. 5)

SS10 Mrągowo 23,41 km – vítěz: Lappi / vedení: Lappi (+1:18,5s)

>>> doposud druhá posádka – Kościuszko Michał / Szczepaniak Maciej: havarovala v RZ 10

Michal Kosciuszko  Rajd Polski 2012

SS9 Paprotki 23,80 km – vítěz: Lappi / vedení: Lappi (+26,8s)

>>> Kuchar Tomasz – Dymurski Daniel – odstoupil v RZ 9

SS8 Tałty 14,63 km – vítěz: Lappi / vedení: Lappi (+16,2s)

>>> Habaj Łukasz – Woś Piotr – motor v RZ 8

On-board dvojice Lappi – Ferm


I. etapa

Sobota 29. září

Esapekka Lappi je průběžně ve vedení polské rally

Esapekka Lappi startující s týmem ŠKODA Motorsport na polské rally je v polovině soutěže v jejím vedení. Se svým spolujezdcem Jannem Fermem zažívají premiéru v továrním voze ŠKODA Fabia Super 2000.

Lappi - Ferm  Rajd Polski 2012

Polská rally začala v pátek kvalifikační zkouškou na 2,5 kilometru dlouhém okruhu v Mikolajki, která určovala pořadí startu do sobotní sekce. Vyhrál ji Esapekka Lappi a mohl si tak určit právo svého startovního pořadí. V sobotních sedmi rychlostních zkouškách zajel Lappi hned šest nejrychlejších časů a vede před závěrečnou nedělní sekcí o 14 sekund před domácím jezdcem Kosciuszkem, třetí je další polský pilot Solowow (oba Ford Fiesta Super 2000).

Esapekka Lappi první den polské rally hodnotí: „Postupně se s vozem sžíváme a jede se nám velmi dobře. Výsledek po první etapě je skvělý, nicméně pořád chceme hlavně v pořádku dojet do cíle. S Jannem se těšíme na zítřejší den."

Polská rally v okolí Mazurských jezer má v neděli na programu závěrečných šest rychlostních zkoušek a 123 soutěžních kilometrů.

 


Černý – Kohout po prvním dnu Rajdu Polski vedou dvoukolky

Honza Černý s Pavlem Kohoutem skvěle vstoupili do první etapy Rajdu Polski, šotolinové soutěži FIA mistrovství Evropy. Zde se svým Citroënem DS3 R3T bojují o body, které by jim měly zabezpečit zisk titulů mistrů Evropy.

První den soutěže, která se odehrává převážně v lesích v oblasti jezer Mikolajki, bylo na programu celkem sedm rychlostních zkoušek. Ty uzavřela divácká rychlostní zkouška Mikolajki, kterou sledovalo tisíce diváků. Diváci, kteří k tratím rychlostních zkoušek dorazili, mohli vidět kvalitní sport a atraktivní podívanou, již šotolinové rally přinášejí. Velmi potěšující zprávou pro české barvy je, že česká vlajka vlaje v Polsku hodně vysoko. Honza Černý s Pavlem Kohoutem vedou klasifikaci dvoukolek, čímž vysoce překračují plán, který si před soutěží dali. V celkovém pořadí jim patří šestnácté místo a za sebou aktuálně drží mnoho silnějších vozů s pohonem čtyř kol.
Honza Černý po prvním dnu Rajdu Polski: „Daří se nám držet od začátku docela vysoké tempo. Kromě dvou nedobrzděných odbočení jsme neudělali žádnou vážnější chybu, i když na náročné trati k ní není příliš daleko. Místy, hlavně ve druhých průjezdech, se vyjíždějí velké a hluboké koleje a problém představují kameny, které se objevují ve stopě. K defektu je pak dost blízko. Charakter rychlostních zkoušek se mi ale moc líbí, rozpis nám sedí a to je dobře. Chceme i zítra pokračovat ve stejném tempu jak dnes. V rally ale není nic jasné až do přejetí cílové rampy, takže je předčasné dělat nějaké soudy."

Jan Černý po I. etapě:


Průb. pořadí po I. etapě (RZ7):

1. Lappi / Ferm, Škoda Fabia S2000, 57:10.4
2. Kościuszko / Szczepaniak, Ford Fiesta S2000, +14.0
3. Sołowow / Baran, Ford Fiesta S2000, +48.9
4. Grzyb / Siatkowski, Peugeot 207 S2000, +1:21.1
5. Staniszewski / Korzeniewski, Peugeot 207 S2000, +1:28.5
6. Hołowczyc / Kurzeja, Subaru Impreza Sti R4, +2:02.8
7. Bębenek / Bębenek, Peugeot 207 S2000, +2:16.1
8. Kuchar / Dymurski, Subaru Impreza Sti R4, +2:17.6
9. Kajetanowicz / Baran, Subaru Impreza Sti R4, +2:22.1
10. Rzeźnik / Mazur, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +3:24.6

16. Černý / Kohout, Citroën DS3 R3T, +7:07.4 (1. ve tř. 5)

SSS7 Mikołajki 2,50 km – vítěz: Lappi / vedení: Lappi (+14,4s)

SS6 Sady 19,53 km – vítěz: Lappi / vedení: Lappi (+13,3s)

>>> jezdci poukazují na velmi rozbitou trať, v důsledku čehož přibývá odstoupení
>>> … pro technickou závadu končí Elwis Chentre a Karl Kruuda …
>>> … poškozená převodovka zpomaluje Wojciecha Chuchału

Wojciech Chuchala Rajd Polski 2012

SS5 Kruklanki 17,73 km – vítěz: Lappi / vedení: Lappi (+12,5s)

>>> defekt Kajetanowicze

SS4 Miłki 16,35 km – vítěz: Lappi / vedení: Lappi (+2,3s)


Průb. pořadí po RZ3:

1. Kościuszko / Szczepaniak, Ford Fiesta S2000, 27:55.2
2. Lappi / Ferm, Škoda Fabia S2000, +5.2
3. Sołowow / Baran, Ford Fiesta S2000, +22.6
4. Grzyb / Siatkowski, Peugeot 207 S2000, +26.3
5. Kajetanowicz / Baran, Subaru Impreza Sti R4, +27.1
6. Kruuda / Järveoja, Škoda Fabia S2000, +30.6
7. Staniszewski / Korzeniewski, Peugeot 207 S2000, +32.5
8. Hołowczyc / Kurzeja, Subaru Impreza Sti R4, +49.3
9. Chuchała / Heller, Subaru Impreza STI, +56.8
10. Kuchar / Dymurski, Subaru Impreza Sti R4, +1:04.4

18. Černý / Kohout, Citroën DS3 R3T, +3:34.3 (1. ve tř. 5)
31. Chentre / Torlasco, Škoda Fabia R2, +5:03.0 (5. ve tř. 6)

SS3 Sady 19,53 km – vítěz: Kościuszko / vedení: Kościuszko (+5,2s)

SS2 Kruklanki 17,73 km – vítěz: Lappi / vedení: Lappi (+6,0s)

SS1 Miłki 16,35 km – vítěz: Lappi / vedení: Lappi (+0,9s)

>>> počasí v Mikolajki slunečné, teplota ráno kolem 10°C


Kvalifikace

Pátek 28. září

Výsledky kvalifikace Mikolajki (2,5 km)

1. LAPPI / FERM (FIN – Škoda Fabia S2000) 1:51,4
2. SOŁOWOW / BARAN (PL – Ford Fiesta S2000) + 1,7
3. GRZYB / SIATKOWSKI (PL – Peugeot 207 Super 2000) + 2,4
3. RZEŹNIK / MAZUR (PL – Mitsubishi Lancer Evo X) + 2,4
5. KRUUDA / JARVEOJA (EE – Škoda Fabia S2000) + 2,6
6. KOŚCIUSZKO / SZCZEPANIAK (PL – Ford Fiesta RRC) + 2,7
6. STANISZEWSKI / KORZENIEWSKI (PL – Peugeot 207 Super 2000) + 2,7
8. KUCHAR / DYMURSKI (PL – Subaru Impreza STI) + 2,8
9. CHUCHAŁA / HELLER (PL – Subaru Impreza STI) + 3,2
10. GAGACKI / BILSKI (PL – Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3,9

20. ČERNÝ / KOHOUT (CZ – Citroen DS3) + 10,3
30. CHENTRE – TORLASCO (IT – Škoda Fabia R2) + 13,2

QS Qualifing Stage – Mikołajki 2,50 km – vítěz: Lappi

 

Solowow - Baran  Rajd Polski 2012


Info před startem

Dobrý den, černý kohoute ! Takto budou vítat českou posádku na nadcházející soutěži evropského šampionátu – Rajd Polski.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem mají v předstihu splněný plán v České republice, kde ještě před poslední soutěží MMČR jsou jasnými mistry v kategorii dvoukolek, vítězi třídy 5, ale také vítězi Citroën Racing Trophy. Ve hře je ale stále ještě lákavý evropský mistrovský titul, a tak Jan Černý s Pavlem Kohoutem v těchto dnech balí zavazadla na Rajd Polski.

Šotolinová soutěž Rajd Polski má světové renomé. V roce 2009 byla součástí světového šampionátu a na těžkých rychlostních zkouškách v okolí jezer Mikolajki si vylámali zuby i ti nejzkušenější jezdci světového šampionátu. Zdejší tratě do jisté míry připomínají šotolinové rychlostní zkoušky slavné finské rally, ale jsou většinou na užších cestách a na hlubší šotolině. „Náš Citroën DS3 R3T jsme museli vybavit speciálním šotolinovým podvozkem, který použijeme jen pro tuhle jednu soutěž. Letos jsme na šotolině v evropském šampionátu nikde nezávodili. V nastavení vyjdeme z hodnot Citroën Racingu a budeme se snažit si auto nastavitpodle svého až v průběhu shakedownu v místě soutěže. Na start na šotolině se už moc těším, je to můj oblíbený povrch, i když mnohem více máme odjeto naasfaltu. Šotolina je ale o hodně zábavnější," říká k trati Rajdu Polski Jan Černý.

Jan Černý - Pavel Kohout (vlevo)

Situace v FIA mistrovství Evropy je momentálně taková, že mezi dvoukolkami není ještě rozhodnuto. Posádka Jan Černý – Pavel Kohout je po vítězství na Jänner Rally, na italské Mille Miglia a na Barum Rally ve vedení dvoukolek, ale svou pozici musí právě v Polsku ještě potvrdit. „Zisk titulu mistrů Evropy je pro nás prioritou a to je důvod, proč do Polska jedeme. Pojedeme tedy takticky hlavně s ohledem na zisk potřebných bodů. Šotolinu si ale rozhodně chceme užít, takže určitě nepojedeme pomalu," dodává Honza Černý, který do Polska jede opět posílen o svůj media tým s video kamerami, který bude připravený v průběhu soutěže předávat do České republiky videosestřihy a rozhovory s posádkou Černý – Kohout tak, aby ani fanoušci doma nezůstali ochuzeni o šotolinový zážitek.


Esapekka Lappi startuje v Polsku za tým ŠKODA

› Letošní finský rallyový mistr Esapekka Lappi premiérově v továrním voze ŠKODA Fabia Super 2000
› Polská rally (28. – 30. září) je předposlední soutěží letošního mistrovství Evropy
› Tovární pilot týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen je již mistrem Evropy

Tovární tým ŠKODA Motorsport otestuje na nadcházející polské rally letošního finského rallyového mistra Esapekku Lappiho (21). Ten spolu se spolujezdcem Jannem Fermem (32) usedne poprvé do továrního vozu ŠKODA Fabia Super 2000. Tovární jezdec Juho Hänninen se již s předstihem stal mistrem Evropy a tak ŠKODA využije předposlední díl letošního evropského šampionátu k testu talentovaného Lappiho. Rally ´Rajd Polski´se koná od 28. do 30. září.

Esapekka Lappi ke své premiéře za volantem továrního vozu říká: „Bude to naše premiéra v továrním týmu i na této rally, moc se těšíme. Šotolinové tratě by měly být podobné těm finským, což je pro nás známé prostředí. Chceme předvést 100% výkon a úspěšně rally dokončit."

Letošní finský mistr v rally Esapekka Lappi vyhrál všech sedm soutěží národního šampionátu. Tímto jedinečným výkonem se zapsal do dějin finského rally sportu.

Polská rally je na programu od pátku do neděle 28. – 30. září a čítá 13 rychlostních zkoušek o celkové délce 233 kilometrů. Posádky zavede na šotolinové tratě v oblasti Mazurských jezer.

 


› Juho Hänninen dvě soutěže před koncem již evropským šampionem
› Letošní finský rallyový mistr Esapekka Lappi startuje na polské rally v továrním voze ŠKODA Fabia Super 2000
› Polská rally na programu od 28. do 30. září

Hänninen - Markkula  Barum rally 2012

Dvě soutěže před koncem získala tovární posádka týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen/Mikko Markkula letošní evropský titul. Na polské rally proto ŠKODA otestuje za volantem továrního vozu Fabia Super 2000 nového nadějného pilota – letošního finského rallyového mistra Esapekku Lappiho.
Hänninen s Markkulou zvítězili letos ve čtyřech soutěžích evropského šampionátu – v Chorvatsku, Belgii, Turecku a na Barum Czech Rally Zlín. Je to první titul mistra Evropy pro jezdce vozu Fabia Super 2000. Juho Hänninen se zároveň stal jediným pilotem na světě, který vyhrál titul šampiona IRC (2010), mistra světa SWRC (2011) a mistra Evropy.

ŠKODA díky tomu otestuje na polské rally novou tvář – do tovární Fabie Super 2000 usedne letošní finský rallyový šampion Esapekka Lappi (21) se spolujezdcem Jannem Fermem (32). Rally ´Rajd Polski´ patří k nejstarším rally vůbec a posádky zavede do oblasti Mazurských jezer.

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, k nadcházejícímu startu Esappeky Lappiho říká: „Esapekku sledujeme delší dobu a domníváme se, že je novou nadějí rallyového sportu. Rozhodli jsme se dát mu šanci na jedné rally, k tomu na jeho oblíbené šotolině."

Esapekka Lappi neskrývá nadšení ze startu za tým ŠKODA Motorsport: „Dostat nabídku od továrního týmu je snem každého jezdce. Byť je to pouze na jedinou soutěž, je to další krok vpřed v mé kariéře. ŠKODA dosáhla se svým vozem Fabia Super 2000 skvělých úspěchů a já pěvně věřím, že se předvedu v co nejlepším světle. Jsme s Jannem za tuto šanci moc rádi."

Esapekka Lappi  2012

 

Share.
Leave A Reply