Zkrácenou Korsickou rally 2013 vyhrál domácí jezdec Bryan Bouffier s Peugeotem 207 S2000. ŠKODA si díky tovární posádce Jan Kopecký / Pavel Dresler druhým místem na legendární Rally Korsika upevnila vedení v šampionátu ERC.
Závod
Celková délka rally: 929.55 km
z toho 11 rychlostních zkoušek v délce 248.08 km
Bryan Bouffier vítězí, Jan Kopecký navyšuje vedení v ERC
› Druhým místem na Korsice upevnili Kopecký s Dreslerem své vedení v ERC
› Tovární posádka Kopecký/Dresler podala na legendární soutěži skvělý výkon
› Dvě dílčí vítězství v rychlostních zkouškách
Také 56. ročník asfaltové soutěže na středomořském ostrově Korsika nabídnul skvělou podívanou. Hlavní roli v dramatickém boji o vítězství hrálo po oba dny počasí, které přinášelo na úpatí zasněžených korsických hor dešťové přeháňky.
⇥
Jan Kopecký „S počasím to zde bylo opravdu těžké, jednou sucho, jednou pršelo, jednou bylo vlhko. Ale to platilo pro všechny stejně. Byl to skvělý boj s Bryanem Bouffierem. Po čtyřech odjetých soutěžích máme tři vítězství, jedno druhé místo a vedení v ERC. S tím můžeme zcela jistě žít."
Kvůli dešťovým přeháňkám bylo všech 11 rychlostních zkoušek opravdovou výzvou pro všechny týmy. Jan Kopecký se s podmínkami vypořádal skvěle a s ohledem na souboj o titul nepodstupoval zbytečné riziko. Stejně jako loni skončil na Korsice celkově druhý.
Ve dvou rychlostních zkouškách byl Kopecký nejrychlejší a po oba dny dokazoval svou neuvěřitelnou vytrvalost. V celkovém hodnocení ERC navýšil své vedení na druhého Craiga Breena a je na nejlepší cestě k letošnímu titulu ERC.
Evropský šampionát pokračuje další soutěží 27. – 29. června Geko Ypres Rally v Belgii.
Konečné TOP10 + CZE pořadí Rally Tour de Corse 2013
1. | Bouffier / Panseri | FRA | Peugeot 207 S2000 | 2:41:58.2 | |
---|---|---|---|---|---|
2. | Kopecký / Dresler | CZE | Škoda Fabia S2000 | +39.8 | |
3. | Sarrazin / Renucci | FRA | Mini JCW S2000 | +1:37.6 | |
4. | Breen / Nagle | IRL | Peugeot 207 S2000 | +1:40.8 | |
5. | Delecour / Savignoni | FRA | Peugeot 207 S2000 | +3:25.0 | |
6. | Maurin / Klinger | FRA | Ford Fiesta S2000 | +3:37.6 | |
7. | Aigner / Heigl | AUT | Subaru Impreza Sti R4 | +7:53.9 | |
8. | Leandri / Jamoul | FRA | Peugeot 207 S2000 | +8:47.8 | |
9. | Bonnefis / Fournier | FRA | Renault Megane RS | 1. tř. 3 | +9:16.8 |
10. | Raoux / Mazotti | FRA | Peugeot 207 S2000 | +13:54.3 | |
11. | Tlusťák / Vyoral | CZE | Škoda Fabia S2000 | +15:24.6 | |
12. | Orsák / Šmeidler | CZE | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +15:50.1 |
II. etapa – sobota 18. května
5 RZ v délce 109.65 km (44.2%)
⇥
Důležitá odstoupení:
⇥
St. č. 4 Oliveira / Magalhães, BRA Ford Fiesta S2000 – mimo trať na RZ11
St. č. 10 Manzagol / Patrone, FRA Peugeot 207 S2000 – zastavil v RZ 9
>>> RZ11: Jan Kopecký se štěstím dojíždí do časovky poslední RZ, když jeho Fabii S2000 vypovídá službu jeden z válců
>>> RZ11: Daniel Oliveira odstupuje v posledním testu z devátého místa průběžné klasifikace
RZ 10 "Carbuccia – Tavera 2" 16.89 km | RZ 11 "Sarrola – Liamone 2" 26.70 km |
---|---|
1. Bouffier 11:55.1 2. Kopecký +2.3 3. Sarrazin +2.5 4. Breen +11.0 5. Delecour +13.3 – . Maurin+13.3 7. Aigner +26.9 8. Oliveira +30.6 9. Bertelli +31.5 10. Bonnefis +39.6 … 12. Tlusťák +1:05.1 13. Orsák +1:09.3 |
1. Bouffier 17:39.8 2. Breen +7.6 3. Sarrazin +12.3 4. Maurin +16.7 5. Delecour +26.3 6. Kopecký +26.8 7. Leandri +46.5 8. Bertelli +47.9 9. Aigner +1:05.9 10. Bonnefis +1:21.8 … 12. Tlusťák +1:33.9 13. Orsák +1:49.5 |
Průběžné pořadí po RZ 9:
1. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, 2:12:23.3
2. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, +10.7
3. Breen / Nagle, Peugeot 207 S2000, +1:22.2
4. Sarrazin / Renucci, Mini JCW S2000, +1:22.8
5. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +2:45.4
6. Maurin / Klinger, Ford Fiesta S2000, +3:07.6
7. Leandri / Jamoul, Peugeot 207 S2000, +5:58.8
8. Aigner / Heigl, Subaru Impreza Sti R4, +6:21.1
9. Bonnefis / Fournier, Renault Megane RS, +7:15.4
10. Oliveira / Magalhães, Ford Fiesta S2000, +7:30.3
…
12. Orsák / Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +12:30.0
14. Tlusťák / Vyoral, Škoda Fabia S2000, +13:09.6
RZ 7 "Carbuccia – Tavera 1" 16.89 km |
RZ 8 "Sarrola – Liamone 1" 26.70 km |
RZ 9 "Marato – Acqua Doria" 22.47 km |
---|---|---|
1. Bouffier 12:03.7 2. Sarrazin +9.1 3. Delecour +11.8 4. Kopecký +15.9 5. Maurin +25.9 6. Aigner +28.2 7. Leandri +31.1 8. Breen +38.3 9. Bonnefis +39.1 10. Oliveira +54.2 … 14. Tlusťák +1:11.4 17. Orsák +1:27.9 |
1. Bouffier +17:50.0 2. Breen +4.3 3. Kopecký +7.2 4. Sarrazin +15.9 5. Delecour +24.6 6. Maurin +27.2 7. Manzagol +32.7 8. Aigner +44.6 9. Leandri +48.6 10. Oliveira +55.3 … 13. Tlusťák +1:28.8 15. Orsák +1:39.8 |
1. Kopecký 13:28.2 2. Bouffier +8.8 3. Breen +12.2 4. Sarrazin +16.2 5. Maurin +18.3 6. Delecour +22.4 7. Leandri +30.9 8. Aigner +50.3 9. Bertelli +54.6 10. Raoux +1:08.6 … 11. Tlusťák +1:09.6 14. Orsák +1:28.0 |
I. etapa – pátek 17. května
6 RZ v délce 138.43 km (55.8%)
Jan Kopecký na Korsice průběžně v čele
› Tovární duo Jan Kopecký/Pavel Dresler v polovině soutěže na vedoucí pozici
› Náskok 3,6 sekundy na svého nejbližšího pronásledovatele
Tovární posádka týmu ŠKODA Motorsport je i přes obtížné podmínky na trati a místy velmi kluzký asfalt v polovině soutěže na vedoucí pozici Rally Korsika. Kopecký s Dreslerem převzali vedení po vítězství v posledním dnešním měřeném úseku.
Také 56. ročník legendární asfaltové soutěže na středomořském ostrově Korsika byl první den plný napínavých momentů. Důvodem bylo zejména počasí, které přinášelo na úpatí zasněžených korsických hor dešťové přeháňky.
Dnešních šest rychlostních zkoušek na technických a vlhkých tratích bylo výzvou pro piloty a celé týmy. Jan Kopecký a jeho ŠKODA Fabia Super 2000 se s podmínkami vyrovnali nejlépe. Kopecký je současným lídrem ERC po třech vítězstvích ve třech startech a obhajuje loňské druhé místo na místní soutěži.
⇥
Jan Kopecký „Byl to pro nás dobrý den, ale zítra je před námi ještě jeden těžký. Kvůli novým pravidlům pro výběr pneumatik to bylo dnes obtížné. Technicky jsme vyzkoušeli, co bylo možné a věřím, že jsme na poslední zkoušce našli to správné."
Průběžné pořadí po . etapě (RZ6):
1. Kopecký / Dresler Pavel, Škoda Fabia S2000, 01:28:49.0
2. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, +3.6
3. Breen / Nagle, Peugeot 207 S2000, +39.8
4. Sarrazin / Renucci, Mini John Cooper Works S2000, +54.0
5. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +1:59.0
6. Maurin / Klinger, Ford Fiesta S2000, +2:08.6
7. Manzagol / Patrone, Peugeot 207 S2000, +3:42.6
8. Leandri / Jamoul, Peugeot 207 S2000, +4:20.6
9. Aigner / Heigl, Subaru Impreza Sti R4, +4:30.4
10. Bonnefis / Fournier, Renault Megane RS, +4:34.9
…
16. Orsák / Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +8:43.6
17. Tlusťák / Vyoral, Škoda Fabia S2000, +8:52.6
⇥
Důležitá odstoupení:
⇥
St. č. 6 Ancian/ De Turckheim, FRA Peugeot 207 S2000 – havárie v RZ 3
St. č. 7 Kubica / Baran, POL Citroën DS3 S2000 – TZ, motor po RZ 5
St. č. 12 Mattei / Scipilitti, FRA Škoda Fabia S2000 – TZ, motor v RZ 2
St. č. 18 Consani / Gorczyca, FRA Renault Megane RS – odstoupil po RZ 4
St. č. 19 Casanova / Zaru , FRA Ford Fiesta S2000 – havárie v RZ 4
St. č. 37 Bertelli / Dotta, ITA Ford Fiesta S2000 – požár v RZ 5
RZ 5 "Barchetta / La Porta" 23,24 km | RZ 6 "Erbajolo / Pont d‘ Altiani" 24,57 km |
---|---|
1. Breen 15:50.0 2. Bouffier +5.7 3. Kopecký +8.2 4. Sarrazin +23.3 5. Delecour +31.4 6. Maurin +40.1 7. Manzagol+51.6 8. Oliveira +59.7 9. Leandri+1:02.0 RZ zrušena po zásahu hasičů u st. č. 37 |
1. Kopecký 15:32.7 2. Breen +0.1 3. Bouffier +7.4 4. Sarrazin +8.8 5. Maurin +20.5 6. Delecour +26.5 7. Oliveira +40.9 8. Aigner +42.3 9. Bonnefis +49.7 10. Guglielmi +50.7 … 15. Orsák +2:01.5 16. Tlusťák +2:12.6 |
Průběžné pořadí po RZ 4:
1. Kubica / Baran, Citroën DS3 S2000, 57:09.3
2. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, +7.5
3. Kopecký / Dresler Pavel, Škoda Fabia S2000, +8.8
4. Sarrazin / Renucci, Mini John Cooper Works S2000, +38.9
5. Breen / Nagle, Peugeot 207 S2000, +56.7
6. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +1:18.1
7. Maurin / Klinger, Ford Fiesta S2000, +1:25.0
8. Bonnefis / Fournier, Renault Megane RS, +2:17.0
9. Leandri / Jamoul, Peugeot 207 S2000, +2:40.1
10. Bertelli / Dotta, Ford Fiesta S2000, +2:49.4
…
19. Tlusťák / Vyoral, Škoda Fabia S2000, +5:55.0
20. Orsák / Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +5:57.1
RZ 3 "Barchetta / La Porta" 23,24 km | RZ 4 "Taverna / Pont de Castirla" 15,28 km |
---|---|
1. Breen 15:36.2 2. Bouffier +6.4 3. Kubica +6.9 4. Kopecký +8.8 5. Sarrazin +19.2 6. Maurin +33.1 7. Delecour +34.3 8. Manzagol +44.7 9. Aigner +49.2 10. Bertelli +50.3 … 20. Tlusťák +1:31.6 28. Orsák +1:42.7 |
1. Kubica 09:14.7 2. Kopecký +0.8 3. Bouffier +2.2 4. Sarrazin +9.3 5. Delecour +14.2 6. Manzagol +19.1 7. Maurin +21.7 8. Oliveira +28.1 9. Bonnefis +28.6 10. Guglielmi +28.8 … 16. Orsák +58.4 18. Tlusťák +1:03.5 |
>>> RZ4: Craig Breen trefuje břeh, dělá defekt a ztrácí téměř minutu a půl. Co hůř, přichází o průběžné vedení a padá na pátou příčku.
Průběžné pořadí po RZ2:
1. Breen / Nagle, Peugeot 207 S2000, 31:52.0
2. Kubica / Baran, Citroën DS3 S2000, +19.5
3. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, +25.3
4. Kopecký / Dresler Pavel, Škoda Fabia S2000, +25.6
5. Sarrazin / Renucci, Mini John Cooper Works S2000, +36.8
6. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +56.0
7. Maurin / Klinger, Ford Fiesta S2000, +56.6
8. Bonnefis / Fournier, Renault Megane RS, +1:38.4
9. Leandri / Jamoul, Peugeot 207 S2000, +1:39.0
10. Manzagol / Patrone, Peugeot 207 S2000, +1:39.6
…
25. Orsák / Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +3:42.4
26. Tlusťák / Vyoral, Škoda Fabia S2000, +3:46.3
RZ 1 "Fangu / Notre Dame de la Serra" 27,53 km | RZ 2 "Erbajolo / Pont d‘ Altiani" 24,57 km |
---|---|
1. Breen 16:29.0 2. Kubica +11.5 3. Bouffier +17.8 4. Kopecký +22.2 5. Sarrazin +23.7 6. Delecour +28.0 7. Maurin +29.4 8. Manzagol +50.4 9. Marchi +50.6 10. Bonnefis +52.1 … 22. Tlusťák +1:37.3 28. Orsák +2:06.4 |
1. Breen 15:23.0 2. Kopecký +3.4 3. Bouffier +7.5 4. Kubica +8.0 5. Sarrazin +13.1 6. Ancian +25.5 7. Maurin +27.2 8. Delecour +28.0 9. Leandri +43.0 10. Bonnefis +46.3 … 24. Orsák +1:36.0 29. Tlusťák +2:09.0 |
Info před startem
Jaroslav Orsák na Korsice s plnou specifikací R4
Posádku Jaroslav Orsák – David Šmeidler čeká v pátek čtvrtý start v seriálu mistrovství Evropy na Korsice. Po odstoupení na Azorských ostrovech musí vybojovat co nejvíce bodů, aby se udržela na čele průběžné klasifikace kategorie produkčních vozů. Mitsubishi Lancer Evo 9 týmu Orsák Rallysport je přestavěn na plnou specifikaci R4.
Před nadcházejícím startem na Korsice absolvovala posádka týmu Orsák Rallysport další dvoudenní testování se zaměřením na specifické zatáčkovité silnice středomořského ostrova. „Věřím, že jsme opět dobře připraveni. Čeká nás velmi technická trať a hrubý asfalt. Také tentokrát jsme požádali o radu zkušeného Romana Krestu, který na Korsice v minulosti několikrát startoval."
Pátá soutěž mistrovství Evropy znamená pro Orsáka mnoho změn a novinek. Poprvé pojede na pneumatičkách Michelin, které se používají v mistrovství světa. Existují pouze ve dvou druzích jako tvrdá směs na suchý asfalt a měkká směs na mokrou silnici. Zatím si je vyzkoušel jen při testech. Další novinkou je vůz, který mechanici přestavěli do plné specifikace R4. To znamená nejen odlehčené výplně dveří a boční okna, ale také kompletně nový podvozek.
⇥
„Jsou to v podstatě stejné úpravy, které jsme jezdili v sezoně 2011. Našim největším soupeřem v mistrovství Evropy bude pravděpodobně bývalý mistr světa Andreas Aigner, který loni Korsickou rally v rámci produkčních vozů vyhrál. Na rozdíl od něj tady startujeme poprvé. Očekáváme tvrdý souboj. Určitě nebude snadné ho porazit. Pokud na to nebudeme mít, budeme se snažit získat co největší počet evropských bodů. Našim cílem je udržet si vedení v ERC Production Cupu," naznačuje své ambice Jaroslav Orsák.
Lídr ERC Škoda chce uspět i na Korsice
Tři starty, tři vítězství – to je dosavadní perfektní bilance značky ŠKODA v evropském šampionátu ERC. Rovněž na korsické soutěži chtějí piloti vozu ŠKODA Fabia Super 2000 Jan Kopecký a Pavel Dresler uspět.
Třikrát startovala tovární posádka Kopecký/Dresler v této sezoně v ERC, třikrát z toho bylo vítězství. ´Hattrick´završili oba naposledy na Rally Azory – na jedné z vůbec nejnáročnějších šotolinových soutěží. Prvním šotolinovým vítězstvím v Kopeckého kariéře si ŠKODA upevnila vedení v ERC. Předtím triumfovala značka na soutěži v Rakousku a na Kanárských ostrovech.
„Chceme navázat na dosavadní výkony a dojet co nejvíce vpředu. Korsická soutěž má svá specifika, jak víme z minulého roku. Jdeme ale na start s patřičným odhodláním", říká Jan Kopecký, který loni skončil na Korsice druhý.
Soutěž na Korsice měří 248 kilometrů rozdělených do 11 rychlostních zkoušek.
Korsická rally letos bez Bastie
Výrazným zkrácením projde trať letošního ročníku Korsické rally, pátého podniku evropského šampionátu.
Pořadatelský tým Giru di Corsica – Tour de Corse zveřejnil první informace k letošnímu ročníku soutěže, která byla po zrušení seriálu IRC nově zařazena do evropského kalendáře. Populární závod, rovněž přezdívaný jako Rally 1000 zatáček, oslaví 56. ročník.
Nemění se květnový termín, ale jinak dozná harmonogram soutěže změn. Zejména se bude závodit pouze ve dvou dnech. Proti loňskému ročníku chybí dvě rychlostní zkoušky nad Bastií, na výběžku Cap Corse, které soutěž v sezoně 2012 uzavíraly.
Nově bude soutěž startovat v pátek 17. května v Calvi, celkem čeká na posádky ve dvou dnech 11 rychlostních zkoušek o celkové délce 248,08 km. Loni činila porce ostrého závodění 318,23 km.
Páteční etapa bude obsahovat šest úseků na čtyřech úsecích. Tratě se shodují s vložkami loňského ročníku, které posádky absolvovaly ve druhé etapě. Servis se bude nacházet stejně jako loni v Corte, v závěru dne se posádky přesunou do Ajaccia.
Program druhé etapy bude hostit právě okolí Ajaccia, obsahuje pět úseků na třech testech. Dva jsou rovněž totožné s loňským ročníkem, nová je zkouška RZ 9 Marato / Acqua Doria.
Harmonogram 56. TOUR de CORSE
I. etapa – 17. května
Calvi – Corte – Ajaccio
6 RZ – servis Corte
RZ 1 Fangu / Notre Dame de la Serra (27,53 km)
RZ 4 Taverna / Pont de Castirla (15,28 km)
RZ 3-5 Barchetta / La Porta (23,24 km)
RZ 2-6 Erbajolo / Pont d‘ Altiani (24,57 km)
Celkem RZ 138,43km
II. etapa – 18. května
Ajaccio – Ajaccio
5 RZ – servis Ajaccio
RZ 9 Marato / Acqua Doria (22,47 km)
RZ 7-10 Gare de Carbuccia / Tavera (16,89 km)
RZ 8-11 Sarrola / Liamone (26,70 km)
Celkem RZ 109,65km
Trať Tour de Corse 927,16 km – RZ 248,08 km