Ve čtvrtek 14. července 2011 začíná v německém městě Daun tradiční svátek všech znalců a fanoušků legendárních soutěžních vozů ADAC Eifel Rallye Festival. Ve stejném regionu se jede o měsíc později Deutschland rally, která je letos opět součástí MS.
Pokud chcete zavzpomínat na zlaté časy rallysportu, máte tu nejlepší příležitost. Na Leopoldstrasse v centru města bude defilovat téměř 150 vozů, které psaly historii rally. Už ve čtvrtek lze soutěžní skvosty spatřit také v akci. Na úseku Neichen se koná shakedown test. V pátek večer otevírá soutěž okruhová zkouška Hilgerath. V sobotu se jede 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v okolí pohoří Eifel.
Trať je postavena divácky „friendly“, takže není problém spatřit vozy v plném tempu během dne celkem čtyřikrát. Podobně jako při italských „Legendách“ budou mít všichni spoustu příležitostí prohlédnout si zblízka auta, která dosud mohli spatřit jen na fotkách nebo na videu.
Rohrl, Demuth nebo Kleint
Jde hlavně o úchvatnou techniku, ale zkrátka nepřijdou ani lovci autogramů. Největší hvězdou Eifel Rallye Festivalu bude bezesporu dvojnásobný mistr světa Walter Röhrl. Bavorský dlouhán se objeví za volanty čtyř originálních vozů, které provázely jeho úspěšnou kariéru. V průběhu soutěže vystřídá Opel Ascona 400 (Monte 1982), Lancia Rallye 037 (Nový Zéland 1983), Audi Quattro S1 (San Remo 1985) a čerstvě restaurovaný Opel Ascona 19 SR, se kterým se stal v roce 1974 mistrem Evropy. S touto žlutozelenou askonou první generace startoval také u nás na Rallye Vltava a Rally Barum.
Další významnou postavou německého rallysportu je dvojnásobný národní mistr Harald Demuth, který nastoupí s vozem Audi Quattro se startovním číslem 2. Rakušan Sepp Haider se představí s mohutným Mercedesem 500 SLC, mistr Evropy 1981 Jochi Kleint jede s Opelem Ascona 400. Za zmínku určitě stojí i veterán Klaus Fritzinger, který nastoupí s exotickým Datsunem 240 Z. Tyto domácí legendy budou rozdávat autogramy v pátek odpoledne.
Sdružení Slowly Sideway přihlásilo na start 124 soutěžních vozů!
Sdružení Slowly Sideway přihlásilo na start 124 soutěžních vozů, které dokumentují rozmanitost rallysportu v celé jeho šíři. Nebudou chybět auta s předním pohonem, hnanou zadní nápravou i čtyřkolky. Vozy s dvoutaktními motory, atmosférickými agregáty, s motory přeplňovanými turbodmychadly i kompresory nebo Mazda RX7 s wankelovým motorem.
Široká paleta zahrnuje vše od Trabantu 601 RS s výkonem 55 koní až po Audi Quattro E2 s desetinásobnou hodnotou výkonu. K největším skvostům bude patřit jedinečný prototyp Ford RS 200 Evo 2, který se nedočkal nasazení v MS a startoval jen ve španělském šotolinovém mistrovství. Poprvé se v pestrém pelotonu objeví tři Peugeoty 205 T16 E2, které dominovaly legendární skupině B.