Pokud jste sledovali poslední závod šampionátu WRC, kterým byla Portugalská rally, možná vám neuniklo, že v jejím rámci proběhly oslavy “50 let mistrovství světa”. 


Oslavy 50 let WRC

Slavnostního galavečera se zúčastnilo mnoho osobností historie rallysportu. Na vybraných rychlostních zkouškách pak mohli fanoušci vidět defilé pestré škály historických soutěžáků ze skupiny Slowly Sideways. Jednalo se pouze o malý předkrm toho, co čeká fandy historie soutěžního sportu v rámci letošního Eifel Rallye Festivalu.

Organizátoři největšího historického rally cirkusu dodržují slib a postupně odtajňují jména dalších významných osobnosti, se kterými se budeme moci letos v Daunu potkat.

Harri Toivonen & ultimátní Lancia Delta S4

Představovat pilota z tak slavného rodu by bylo nošením pryží do pneuservisu. Mladší bratr legendy rallysportu, Henriho Toivonena, plánuje prohnat po německých erzetách neméně legendární Lancii Deltu S4 skupiny B. Na horké sedadlo usedne Cedric Wrede, který tvořil s Harrim posádku už v osmdesátých letech minulého století.

Lancia Delta S4 RAC Rally 1985

A do dějiště festivalu s nimi přijedou i dva televizní štáby. Mají v plánu pořizovat momentky do připravovaného dokumentu o Harrim a jeho starším bratrovi, který tragicky zahynul v roce 1986 na Korsice právě v kokpitu Delty S4.

Thierry Neuville & vzteklá motokára

Německý festival přivítá i zástupce současné jezdecké garnitury. Už v minulosti tady předváděl psí kusy s tehdejším aktuálním WRC od Hyundaie. Letos Thierry Neuville osedlá stále brutální Peugeot 306 Maxi Kit.

Fabrizia Pons v nezvyklé roli

Drobnou italskou blondýnu si nejčastěji spojujeme s francouzskou dámou rallysportu Michèle Mouton.

V devadesátých letech minulého století však Fabrizia usedala do kokpitu vozů WRC vedle dalších jezdeckých es, jakými Ari Vatanen či Piero Liatti bezpochyby jsou. Fabrizia je dodnes aktivní spolujezdkyní, když brázdí tratě historického mistrovství Evropy v Lancii Delta Integrale po boku Luigi Battistolliho, známějšího pod pseudonymem “Lucky”.

O madam Pons není příliš známo, že v poměrně dávné minulosti sama usedala za volanty závodních vozů.

Fabrizia Pons

Fabrizia Pons ©photorally.it

V Německu se nejenže vrátí alespoň na chvíli do role pilotky, ale zároveň tak učiní v kokpitu Opelu Kadett GT/E od italského úpravce Conrero Squadra Corse. Jedná se o originální exemplář, se kterým v roce 1978 vybojovala na domácí Rallye Sanremo vynikající deváté místo absolutně a třetí ve třídě.

Holanďan Ton Scheepers zakoupil tohoto Kadetta v poměrně špatné kondici a následně jej zrestauroval do původního stavu. Nyní nechává Fabrizii Pons znovu usednout za jeho volant.

Fabrizia Pons Rallye Sanremo 1978

Fabrizia Pons – Opel Kadett – Rallye Sanremo 1978 ©McKlein

“Bude to zvláštní pocit, znovu řídit mů starý Opel. Mám z toho respekt, ale zároveň se velmi těším. Ale především se těším na to, že se v Daunu potkám se spoustu svých přátel.” říká Fabrizia Pons.

“Afričan”

Je to hvězda, která to bude mít do Daunu zaručeně nejdále ze všech již představených. I přesto dorazí už počtvrté. Keňan Mike Kirkland se zapsal do análů rallysportu jako specialista na africké soutěže.

eifel rallye festival 2017 mike kirkland

Ve své aktivní kariéře jezdil především s vozy japonských automobilek Datsun a Nissan. V Daunu bude řídit originální Nissan 240RS, se kterým v roce 1983 absolvoval Marlboro Safari rally.

Mike Kirkland Safari rallye 1983

Hned tři kusy autentických továrních Nissanů byly v roce 2008 nalezeny v Keni, převezeny do Evropy a poté restaurovány.

Také automobily jsou hvězdami

Roger Andersson představí v Daunu originální vůz Toyota Corolla Levin. Vůz s jedinečnou historií. Že je vám příjmení Rogera povědomé? Tak potom vězte, že se jedná o syna pilota rally a pozdějšího “big bosse” Toyota Team Europe Ove Anderssona.

Ove Andersson Toyota Team Europe

Ove Andersson (třetí zprava) v roli šéfa TTE

Právě s tímto vozem, který tehdy řídil Hannu Mikkola, slavil Ove Andersson svůj první úspěch v roli šéfa nově vzniklého továrního týmu Toyota. Stalo se tak při finské Rallye 1000 jezer 1975.

Roger Andersson Toyota Corolla Levin

Šéf organizační skupiny Otmar Anschütz s potěšením říká, že nadále probíhají jednání s dalšími špičkovými jezdci i majiteli vozů a je si jistý, že v nejbližší době budou moci fanouškům představit další velká jména historie rally!

Sdílet

O autorovi

Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Komentáře