Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023
    • Lifestyle

      Nový film „RACE FOR GLORY: Audi vs. Lancia“. Příběh o rivalitě dvou nesmiřitelných týmů v sezóně MS 1983

      5.12.2023

      Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

      16.4.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Tričko RALLYE DESIGN: Roman Kresta, Škoda Octavia WRC & Barum rally 2001

      10.8.2022

      III. Rallye Kroměříž 2021 – divácký průvodce + mapy

      29.9.2021
    • Fotogalerie

      Herbst rallye Dobersberg 2023

      30.10.2023

      Herbst rallye Dobersberg 2023 / M-SPORT

      23.10.2023

      Rentor-Partr Rally Vsetín 2023

      20.10.2023

      Rally Hungary 2023 ERC

      19.10.2023

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

      30.9.2023
    • Soutěžáky

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
    • Osobnosti

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021
    • Závody

      Průvodce TipCars Pražský Rally Sprint 2023 – RALLY Life Journal & Subaru

      25.11.2023

      AKTUALIZACE! – Rally Show Zlobice 2023 – hanácké ukončení sezony je zpět!

      15.11.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023
    • FlatOut

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – mapy rychlostních zkoušek

      7.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – seznam přihlášených posádek

      7.8.2023

      Star Rally Historic 2023 Zlín – seznam přihlášených posádek

      6.8.2023

      Bohemia rally 2023 – mapy rychlostních zkoušek a časový harmonogram

      3.7.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

      2.5.2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Story»Eifel Rallye Festival 2015 očima Ivo Nováka
    Story

    Eifel Rallye Festival 2015 očima Ivo Nováka

    By Ivo Nowi Novák30.7.20154 Mins Read

    Vážně nevážně z německého Daunu. Sezona rallyových legend je v plném proudu. Po rakouském Gr. B Rallylegenden v Saalfeldenu jsme si to namířili do Německa. Eifel rallye festival se již dávno zařadil mezi akce, které prostě vynechat nemůžete.

    Tak mám za sebou jeden ze dvou vrcholů sezóny. Je to, jako když celý rok ujídáte ze svatebního dortu poctivě odspodu až do chvíle, kdy nahoře zůstane jen marcipánový ženich a nevěsta. No a Eifel Rally Festival v německém Daunu, to je ten ženich. Tedy byl. O víkendu jsem ho pozřel. Zůstala jen nevěsta – Rallylegend v San Marinu. Já osobně považuji obě akce za to nejlepší, co lze v dostupné vzdálenosti v oblasti „historiků“ vidět.

    „Těžko srovnávat, jestli je některá z nich ta lepší – Německo je německé, vše je „pünktlich“ ode zdi ke zdi, vše musí šlapat jako na drátkách, pořadatelé jsou přísní, auta mají ty nejlepší rodokmeny, diváci sedí poslušně za páskami, popíjejí třetinková piva, jedí bílé klobásy a zachovávají dekorum.

    Itálie je italská, ve čtvrtek večer se to celé spustí a všichni jsou v očekávání, zda se to podaří v neděli zastavit. Místní tifosi si závody užívají se vším všudy, pásky u trati jsou jen informativní a fandí se do poslední minuty a posledního vozu.“

    Hvězdná ekipa z dob skupiny B

    Tak jako my máme Karla Gotta, Němci mají Waltera Röhrla. Zná ho (snad) každý. Díky svým kontroverzním výrokům je mnoha fanoušky rally zatracovaný a mnoha jinými vynášený až do nebeských výšin rallyového Olympu.

    „Jedno se mu ale nedá upřít. „Montemeister“ zajede i na vratech od stodoly!“

    Zatímco jeho dvorní mitfára Christian Geistdörfer se přesunul do pozice organizačně-moderátorské – uváděl letos čtvrteční zahajovací večer festivalu, Walter promiskuitně střídá jedno závodní auto za druhým a se všemi dokáže jet na krev. Štíhlý dlouhán z Řezna, který vždy dbal na životosprávu a dobrou fyzickou přípravu.

    Fin Timo Salonen – Mistr světa z roku 1985 – přesný opak německého vrstevníka. I když – cigarety už nekouří. A jestli ještě stále obráží před startem rally místní diskotéky a šantány mi bohužel není známo… Letos přijel, občas se nepravidelně ukázal na některé z rychlostních zkoušek v Peugeotu 205 Turbo 16 nebo Fiatu 131 Abarth a kde trávil zbylý čas si můžeme jen domýšlet. Asi v mléčném baru.

     „Il Drago“ Munari (vpravo) do Daunu mu přivezli originální Lancii Stratos – vůz, s ním vystoupal v roce 1977 na příčku nejvyšší v těžké Rallye-Monte Carlo. A s Lancií přivezli i Piera Sodana (vlevo), bývalého Munariho spolujezdce.

    „Sandro Munari je již v pokročilém důchodovém věku, ale mít teď klobouk, tak smeknu, v 75 letech mít jeho vitalitu a volantový um (který nemám ani teď), tak si vás kúpím všecky!“

    Na třídenní retro-party byl přítomen i Stig (ne Top Gearový) Blomqvist – pilný to účastník mnoha akcí obdobného charakteru. Okruh legendárních jezdců, které jsem měl možnost osobně vidět na autogramiádách, besedách a hlavně za volanty neméně legendárních automobilů se začíná pomalu uzavírat.

     Letos k nim navíc přibyl Hannu Mikkola spolu se svým věrným spolujezdcem Arne Hertzem a specialista na „Afriku“ Mike Kirkland.

    Exkluzivní technika na trati

    To samé platí i závodní technice. V rámci letošní Rallye-Parade se v pátečním podvečeru měly představit dva skvosty – sice ne úplně rallyové, ale znalec dokáže přimhouřit oko. Prvním bylo Audi Quattro S1 E2 Pikes Peak – ještě brutálnější verze „esjedničky“, se kterou nařezal v osmdesátémpátem Walter Röhrl všem soupeřům na San Remu.

    „Zvukový projev má tahle „olympiáda“ velmi podobný, design v Ingolstadtu „obšlehli“ zřejmě z letadla Lousie Blériota – prostě auto samé křídlo.“

    Druhým klenotem byl mladší kolega „závodu do oblak“ – Peugeot 405 T16 Pikes Peak. Tento pokrm byl nakonec servírován pouze v podobě statické výstavy, protože se jej nepodařilo nastartovat. Z mého pohledu to je naprostá brutalita. Mohutnost křídel u tohoto auta by jistě připravila několik vlhkých snů mnoha českým tunerům.

    Co říci závěrem – obdivuji všechny, co dokáží všechny tyto legendární auta udržovat v provozuschopném stavu a neváhají je představit v akci dychtivým divákům (kterých rok od roku přibývá).

    „Obdivuji legendární jezdce, kteří místo toho, aby si užívali svůj podzim života zabaleni v televizní dece a obuti v teplých papučích, znovu oblékají závodní kombinézy a usedají za volanty mnohdy těžko ovladatelnách monster.“

    I když dávno aktivně nezávodí, lidé na ně nezapomínají a had fanoušků lačných po podpisu při letošní autogramiádě byl opravdu neskutečný. No, teď se ještě párkrát vyspím a na řadě bude nevěsta v San Marinu… Děkuji, že můžu být součástí tohoto „cirkusu“!

    Audi Eifel Rallye Festival fanoušci Mike Kirkland Německo Peugeot Sandro Munari Stig Blomqvist Timo Salonen Walter Röhrl
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák5.12.2023

    Nový film „RACE FOR GLORY: Audi vs. Lancia“. Příběh o rivalitě dvou nesmiřitelných týmů v sezóně MS 1983

    By Redakce RL.CZ25.11.2023

    Průvodce TipCars Pražský Rally Sprint 2023 – RALLY Life Journal & Subaru

    By Jakub Skýpala24.11.2023

    Finský rallyový sen 2023 – Byl jsem tulákem v zemi tisíců jezer – 2.díl

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Prosinec
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Pražský rallysprint

      Celý den
      02/12/2023
      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko
      http://www.prazskyrallysprint.cz/

      Pražský rallysprint 2023

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Mapy …[Read more]

    3
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (212) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (87) fanoušci (60) Ford (44) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (167) legendy (32) Německo (45) Peugeot (358) Porsche (38) Rakousko (81) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (35) seriál (41) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (337) technika (71) technika WRC (49) testování (34) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (41) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (595) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.