Nedaleko slavného závodního okruhu Nürburgring se tři dny proháněly soutěžní vozy, které patří do minulého století.
A nebyly to ledajaké vozy. Na 30 tisíc diváků mohlo sledovat rekordní plejádu rally speciálů, mezi nimiž figurovalo i 29 plně funkčních skvostů skupiny B. Takové množství se na jednom místě ještě nikdy nesešlo!
V městečku Daun, které se nachází v sopečné krajině Vulkaneifel, bylo možné listovat kronikou historie rallysportu. Pomyslnou první stránku obsadil nejstarší vůz startovního pole – východoněmecký Wartburg 311 Coupé z roku 1958. Na opačné straně časové osy se nacházelo bílé Subaru Impreza WRC z roku 1999, ve kterém seděla na „horkém“ sedadle Yvonne Mehtová. Manželka a spolujezdkyně zesnulého pětinásobného vítěze Rally Safari. Oba před čtvrtstoletím startovali na Rally Bohemia v Mladé Boleslavi.
Nejlehčím vozem byl francouzský prototyp Jidé 1600 z počátku sedmdesátých let, který díky plastové karoserii vážil pouhých 600 kg. Nejtěžší autem pojízdného muzea byl naopak jedenapůltunový Mercedes 300 SE. Z hlediska výkonu byl mezi extovárním Trabantem 601 RS a monstrózním Audi Sport Quattro S2 rozdíl 550 koňských sil. Jinými superlativy byly jedinečné speciály zamýšlené skupiny S, které se na soutěžních tratích po tragických haváriích v roce 1986 nikdy neobjevily. John Weeler přivezl druhou evoluci Fordu 200 RS, v ulicích Daunu byla vystavena i unikátní Toyota MR2 s kevlarovou karoserií, dvěmi turbodmychadly a výkonem kolem 600 koní.
Velkou část diváků přilákala účast dvojnásobného mistra světa Waltera Röhrla. Bavorský dlouhán je stále na vrcholu popularity. Kdykoliv vystoupil z kokpitu, pokaždé ho někdo žádal, aby mu podepsal kartu, knihu, model svého vozu nebo alespoň tričko. Čtyřiašedesátiletý rodák z Řezna v pátek večer obkroužil šest okruhů na prologu soutěže s impozantním Audi Sport Quattro S2, se kterým zvítězil v Rally San Remo 1985. V sobotu dopoledne usedl do oblíbeného Opelu Ascona 400, se kterým vyhrál Rallye Monte Carlo 1982 a s nímž se po souboji s Michéle Moutonovou stal podruhé mistrem světa. Do závěrečné sekce Eifel Rallye Festivalu nakonec nastoupil se starým Opelem Ascona A z roku 1974, se kterým se stal mistrem Evropy.
„Cítím se tady, jako bych svoji kariéru prožíval ještě jednou,“ prohlásil nadšeně Röhrl. „Není to jen tím, že jedu se stejnými vozy, jako před dávnými lety, ale i atmosférou. Celé startovní pole je podobné jako před 30 lety.“
Až do letošního roku jezdily originální historické soutěžní vozy sdružení „Slowly Sideways“ jen jako doprovodný program soudobé rally. Letos poprvé byly jedinými postavami pestrobarevné show. Sešlo se 124 exemplářů. Dvojnásobek než pořadatelé očekávali. Nechybělo promítání premiérového filmu a Röhrlovi, autogramiáda špičkových německých jezdců minulosti nebo výstavka soutěžních vozů značky Opel. Ta byla hlavním sponzorem celé akce a k vidění byl i prototyp Opelu Kadett 4×4 z pouštního maratonu Paříž – Dakar. Fanoušci ze všech koutů Evropy mohli vyjádřit svůj obdiv k historické technice hlasováním přes sms. Tři kategorie měly zajímavé vítěze. Jako nejatraktivnějšího jezdce zvolili Martina Jense s Opelem Ascona 400, nejúchvatnější zvuk ocenili u Audi Sport Quattro S2 a nejvíce se líbila červenobílá Lancia Stratos HF.