RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Eifel Rally Festival 2011: Walter Röhrl hvězdou
    Závody

    Eifel Rally Festival 2011: Walter Röhrl hvězdou

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser23.7.2011Updated:11.2.2019Žádné komentáře3 Mins Read

    Nedaleko slavného závodního okruhu Nürburgring se tři dny proháněly soutěžní vozy, které patří do minulého století.

    A nebyly to ledajaké vozy. Na 30 tisíc diváků mohlo sledovat rekordní plejádu rally speciálů, mezi nimiž figurovalo i 29 plně funkčních skvostů skupiny B. Takové množství se na jednom místě ještě nikdy nesešlo!

    V městečku Daun, které se nachází v sopečné krajině Vulkaneifel, bylo možné listovat kronikou historie rallysportu. Pomyslnou první stránku obsadil nejstarší vůz startovního pole – východoněmecký Wartburg 311 Coupé z roku 1958. Na opačné straně časové osy se nacházelo bílé Subaru Impreza WRC z roku 1999, ve kterém seděla na „horkém“ sedadle Yvonne Mehtová. Manželka a spolujezdkyně zesnulého pětinásobného vítěze Rally Safari. Oba před čtvrtstoletím startovali na Rally Bohemia v Mladé Boleslavi.

    Nejlehčím vozem byl francouzský prototyp Jidé 1600 z počátku sedmdesátých let, který díky plastové karoserii vážil pouhých 600 kg. Nejtěžší autem pojízdného muzea byl naopak jedenapůltunový Mercedes 300 SE. Z hlediska výkonu byl mezi extovárním Trabantem 601 RS a monstrózním Audi Sport Quattro S2 rozdíl 550 koňských sil. Jinými superlativy byly jedinečné speciály zamýšlené skupiny S, které se na soutěžních tratích po tragických haváriích v roce 1986 nikdy neobjevily. John Weeler přivezl druhou evoluci Fordu 200 RS, v ulicích Daunu byla vystavena i unikátní Toyota MR2 s kevlarovou karoserií, dvěmi turbodmychadly a výkonem kolem 600 koní.

    Velkou část diváků přilákala účast dvojnásobného mistra světa Waltera Röhrla. Bavorský dlouhán je stále na vrcholu popularity. Kdykoliv vystoupil z kokpitu, pokaždé ho někdo žádal, aby mu podepsal kartu, knihu, model svého vozu nebo alespoň tričko. Čtyřiašedesátiletý rodák z Řezna v pátek večer obkroužil šest okruhů na prologu soutěže s impozantním Audi Sport Quattro S2, se kterým zvítězil v Rally San Remo 1985. V sobotu dopoledne usedl do oblíbeného Opelu Ascona 400, se kterým vyhrál Rallye Monte Carlo 1982 a s nímž se po souboji s Michéle Moutonovou stal podruhé mistrem světa. Do závěrečné sekce Eifel Rallye Festivalu nakonec nastoupil se starým Opelem Ascona A z roku 1974, se kterým se stal mistrem Evropy.

    „Cítím se tady, jako bych svoji kariéru prožíval ještě jednou,“ prohlásil nadšeně Röhrl. „Není to jen tím, že jedu se stejnými vozy, jako před dávnými lety, ale i atmosférou. Celé startovní pole je podobné jako před 30 lety.“

    Až do letošního roku jezdily originální historické soutěžní vozy sdružení „Slowly Sideways“ jen jako doprovodný program soudobé rally. Letos poprvé byly jedinými postavami pestrobarevné show. Sešlo se 124 exemplářů. Dvojnásobek než pořadatelé očekávali. Nechybělo promítání premiérového filmu a Röhrlovi, autogramiáda špičkových německých jezdců minulosti nebo výstavka soutěžních vozů značky Opel. Ta byla hlavním sponzorem celé akce a k vidění byl i prototyp Opelu Kadett 4×4 z pouštního maratonu Paříž – Dakar. Fanoušci ze všech koutů Evropy mohli vyjádřit svůj obdiv k historické technice hlasováním přes sms. Tři kategorie měly zajímavé vítěze. Jako nejatraktivnějšího jezdce zvolili Martina Jense s Opelem Ascona 400, nejúchvatnější zvuk ocenili u Audi Sport Quattro S2 a nejvíce se líbila červenobílá Lancia Stratos HF.

    Audi Eifel Rallye Festival historické automobily Lancia legendy Německo Subaru Walter Röhrl závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.