Posádka Jozef Béreš – Muller Róbert zvítězila s vozem Škoda Fabia S2000 na Rally Prešov.
Druhý podnik slovenského mistrovství, Rally Prešov, zná svého vítěze. Také díky odstoupení řady favoritů zvítězili borci Styllex Motorsport, "Dodi" Béreš s Róbertem Mullerem. Papírově nejrychlejší vozy specifikace WRC zachraňovala až čtvrtým místem francouzská posádka Viana – Glamiche s Citroënem C4 WRC, následovaní pátým Karlem Trněným se Škodou Fabia WRC.
Aspoň snahu zakončenou trápením s defekty a následným odstoupením pro technické potíže předvedli Igor Drotár s Vladem Bánocim (Subaru Impreza WRC – v Česku pilotované Jaromírem Tomaštíkem) a dvojice Grzyb – Hundla (Ford Focus WRC). Třetí "wrcař" Jaroslav Melichárek s Mitsubishi Lancer 05 WRC v Prešově neodstartoval…
Po dlouhé pauze měli diváci možnost sledovat Tibora Cserhalmiho. S českým spolujezdcem Markem Omelkou usedl "Tibi" do Mitsubishi Lancer deváté evoluce a v konečném zúčtování vybojoval výborné 3. místo za Polákem Chuchalou (Subaru Impreza WRX STi).
Smůla potkala také oba "Valachy". Jarek Orsák musel pro poruchu motoru odstavit EVO 9ku již po úvodní RZ. Jaromír Tomaštík startující na Slovensku pod hlavičkou XAWAX rally teamu usedl do Subaru Impreza Sti specifikace N12 B. Spolu s Markétou Filákovou na sedadle spolujezdce zajížděli velmi slušné časy. Ještě ve 4. RZ patřila Tomaštíkovi vnikající 4. příčka průběžného hodnocení, ale chyba v jedné ze zatáček připravila vsetínskou posádku o dobrý výsledek.
⇥
"Třikrát utažená, správně napsaná, ale rychleji projetá zatáčka," komenatoval příčiny odstoupení Jaromír Tomaštík. "Na výjezdu jsem přidal plyn dříve, než bylo zdrávo a na vytahaném štěrku se naše Subaru svezlo do příkopy. Nic vážného, ale jak se později ukázalo, ohnul jsem rameno. A přestože jsme se vrátili na trať a pokusili se pokračovat, s ohledem na další poškození jsme auto odstavili."
Svou porci smůly si vybral také velký favorit soutěže, Patrik Sandel, startující za slovenský tým KL Racing s fabií S2000. Stejně jako již zmiňovaní jezdci s vozy WRC, také Sandel doplatil na defekty. A to hned dva najednou na RZ3. I když nakonec nedotáhl svou stíhací jízdu do TOP10 (v cíli celkově 11.) , za předvedený výkon zaslouží velké uznání.
Rally Prešov se jela jako jednodenní soutěž rozdělená do čtyř sekcí s celkovou délkou trati 187,8 km, z toho 103,6 km RZ. Jako součást podniku Mistrovství Slovenska se jel v Prešově také Slovenský rally pohár.
Konečné výsledky Rally Prešov
1. Béreš – Muller (Škoda Fabia S2000) 55:16,0
2. Chuchala – Heller (Subaru Impreza WRX STi) + 2:53.9
3. Cserhalmi – Omelka (Mistubishi Lancer EVO IX) + 3:31.5
4. Viana – Galmiche (Citroen C4 WRC) + 3:34.0
5. Trněný – Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 4:11.7
6. Mozner – Vejačka (Subaru Impreza WRX STi) + 4:20.0
7. Grendel – Lieskovcová (Mistubishi Lancer EVO IX) + 4:50.5
8. Koči – Ferenz (Citroen C2 R2 Max) + 5:59.7
9. Béreš – Klíma (Audi Quattro) + 6:46.0
10. Nagy – Zámečník (Citroen C2 R2 Max) + 7:48.1