Ve Švédsku debutovala ve světovém šampionátu značka DMack. Nakonec získala nečekané prvenství v PCWRC. Více o zázemí pneumatik, které jsou konstruovány ve Velké Británii a vyráběny v Číně, popsal Dick Cormack.
„Od rozhodnutí FIA otevřít světový šampionát více dodavatelům pneumatik (15. září 2010) bylo potřeba udělat v krátkém čase hodně práce. Měli jsme nějaké dva měsíce vytvořit odpovídající pneumatiky pro jednotlivé povrchy. Podle harmonogramu bylo potřeba vyvinout šotolinovou gumu do 20. listopadu, asfaltovou do 5. prosince a zimní s hrotem někdy do 20. prosince. Od té doby nebylo možné dělat žádné změny. Pro sněhovou gumu jsme použili jednu konstrukci a jednu směs, šotolinová verze je ve dvou směsích, stejně jako asfaltová. Během roku budeme mít pouze jedinou možnost změny, použit tzv. „žolíka". To nám umožní změnit jeden model pneumatik, pokud by s ní byly problémy. Pokud ho nakonec využijeme, očekávám, že to bude až někdy v druhé polovině sezony. Určitě ne dříve, to by byla asi chyba."
Jak probíhal vývoj specifické zimní pneumatiky?
"V tomto byznysu se pohybuji už několik let, zúčastnil jsem se řady zimních závodů. Vím, co asi funguje a co nikoli. Snažili jsme se hlavně vyvinout gumu odolnou proti průrazu, úplně jsme se nezaměřovali na výkonnost. Je to naše první sezona, proto je naším cílem mít pneumatiky bezpečné. V minulosti jsem pracoval pro Pirelli, takže jsem čerpal i z minulosti. Následně jsme testovali a jelikož po nějaké stovce kilometrů jsme neztratili ani jediný hrot, byli jsme spokojeni."
MS bude pokračovat v Mexiku. Jak to vypadá se šotolinovou pneumatikou?
„Absolvovali jsme testy na Kypru, v Turecku a také v Dubaji. Potřebovali jsme najít místa s opravdu vysokými teplotami. Také se mi ozvali lidé, s nimiž jsem v minulosti nějak spolupracoval. Nabídli mi pomoc, a tak jsme jim často poslali pneumatiky jen tak na zkoušku, aby nám popsali zkušenosti z použití. Gumu na šotolinu už také testovaly některé tovární týmy registrované v MS."
⇥
"Víme, že nebudeme tak rychlí jako Michelin, ale třeba bude naší předností spolehlivost a odolnost proti defektům. Věřím, že v tomto směru můžeme mít proti Michelinu navrch."
Ve Švédsku nakonec všechny tovární týmy použily „michelinky", v produkčním šampionátu využilo služeb britsko-čínské společnosti pět účastníků, včetně Martina Semeráda. A na dvanáctou příčku absolutně dovedl značku DMack Martin Prokop. Kontejner s pneumatikami DMack v těchto chvílích už míří do Mexika. Bohužel se příliš nepočítá, že je některý z registrovaných týmů WRC a SWRC použije. Možná někdo ze soukromníků.