Kia Track’ster & Nissan Juke-R
Kia má výhodu oproti Nissanu v tom, že mohla čerpat z realizace japonského sportovního crossoveru. Minimálně po stránce designu vyhrála na plné čáře. Což je však dané především stylistickými kvalitami originální modelu Soul. Ryze sportovnímu výsledku by rozhodně slušela pořádná porce koní navíc. Nissan vytvořil světový unikát. Myšlenka implementovat ducha a výkon populárního modelu GT-R do malého crossoveru je vynikající. Ani to však nedokáže vyspravit celkový dojem z poněkud rozpačitých linií původního modelu Juke. Jedničku s hvězdičkou pak zaslouží propracovaná kampaň na Youtube a sociálních sítích.
Nissan Juke-R
Jedinečný projekt spojil přednosti vlajkové lodi Nissanu modelu GT-R a populárního crossoveru Juke. Ne zrovna krásou oplývající malý Juke dostal to nejcenější od svého silného sourozence, motor o objemu 3.8 litru a výkonu 390 kW respektive 530 koní. Ve srovnání s Track’sterem věnovali inženýři v Nissanu mnohem více pozornosti technice. Výsledkem je plnohodnotný koncept supersportovního městského crossoveru. Jedniného svého druhu na světě. O co však převyšuje Juke-R studii Kia po technické stránce, stylisticky prohrává minimálně o délku parníku.
Další osud Nissanu Juke-R závisí na zájmu veřejnosti. Zaboduje-li, není vyloučeno jeho zařazení do výroby. Tuto alternativu živí také intenzivní a chytře vedená kampaň, která běží na Facebooku, videoserveru Youtube a na oficiálních stránkách.
Článek a videa Nissan Juke-r ZDE
Kia Track’ster
Výtvor kreativců z California Design Studio čerpá v základu z městského vozu Kia Soul. S malým rozdílem. Sériové SUV korejské automobilky a sportovní studii odlišuje 250 koní výkonu, redukovaný počet sedaček a dveří. To vše v stylisticky nármaně povedeném kabátku.
Podle oficiálního vyjádření výrobce stojí za výsledkem, který se bude jen těžce zařazovat, snaha o zdůraznění sportovních rysů modelu Soul. Z pohledu provedených úprav nás Track’ster zaujal především výrazným přiblížením se k charakteru závodního vozu. Svými rozměry by klidně mohl splňovat předpoklady pro nasazení v rallysportu. Se sportovním vzhledem ladí i použitý motor. Pod kapotou studie bude totiž pracovat třílitrový šestiválec o výkonu 184 kW (250 k).
S jistotou se dá však předpokládat, že v představené podobě vůz na silnici nevyrazí. Už se také objevily spekulace, že by Track’ster mohl být, podobně jako Nissan Juke-R, pouhým marketingovým nástrojem.
Článek a video Kia Track’ster ZDE
Nové trendy v reklamě?
Obě studie vykazují až podezřelou podobnost v jednom směru. I s malou dávkou selského rozumu lze spatřit snahu marketingových oddělení obou automobilek, budovat silnou image zančky u mlaší generace. Zda se jedná o využití pravidel moderního marketingu, především virálu a WoM (Word of Mouth – šeptandy), se může jen spekulovat. Bude-li tento tren pokračovat stejným způsobem s výsledkyjako v případě Juke-R a Track’steru, pak se máme na co těšit.