Původně virtuální koncept Citroën GT měl ohromit diváka a závodit na tratích videohry pro PlayStation. Velký ohlas však dotlačil tento supersport až do produkce. Sen se přeměnil na realitu v prodejní hodnotě 33.6 milionu Kč. I otevřeli jsme archiv a posunuli výtvor japonského designéra Takumi Yamamota blíže srdci rallového fanouška.
Citroën GT: koncept pro virtuální svět
Čistokrevný závodní koncept Citroënu neměl ambice na sériovou výrobu. Designér Takumi Yamamoto stvořil vůz původně pro hru Gran Turismo 5 pro PlayStation 3. GT jezdí ve hře na elektřinu vyráběnou vodíkovým palivovým článkem. Závoďák budoucnosti v podání snílků schovaných v designcentru francouzské automobilky je 4,96 metru dlouhý, na šířku má 2,08 metru a vysoký je pouze 109 centimetrů. Kola mají průměr 21 palců.
Koncept výrobce vystavil na pařížském autosalonu v roce 2008, kde sklidil velký obdiv. Rok po velkolepém antré viruálního "gétéčka" rozvířila dizkuse fantastické zpráva…
Extravagantní Citroën GT z počítačové hry jde do výroby. Bude stát 33,6 milionu
Sen se stává skutečností. Francouzská automobilka Citroën se totiž rozhodla pro výrobu limitované série svého supersportovního konceptu GT. Zpočátku silniční stíhačce chyběl motor, ale poté, co se objevily záběry etravagantního francouzského supersportu v ulicích Londýna, bylo jasné, že se nejdná o fámu.
To jen prohloubilo spekulace o možné výrobě. Následně vyšla zpráva, že šéf Citroënu Vincent Besson podle dostupných informací výrobu supersportu z počítačové hry posvětil.
Podle zdrojů z francouzské automobilky bude zachována většina vychytávek známých z konceptu. Na konstrukci Citroënu GT tak bude v hojné míře využito uhlíkových vláken, zachován by měl být i extravagantní interiér. Otázka visí nad použitou pohonnou jednotkou umístěnou uprostřed vozu. Koncern PSA, do kterého Citroën patří, nemá ve svém portfoliu k dispozici žádný supervýkonný motor. Citroën se tak podle dostupných informací porozhlédne po výkonném osmiválci z produkce Fordu nebo GM.
Finální specifikace a další detaily měly být oznámeny na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu 2009. V tu chvíli byl známý pouze oficiální počet kusů plánovaných pro výrobu. Celkem mělo potěšit nové majitele šest vozů z ultra limitované série. Cena Citroënu GT by se měla pohybovat okolo 1,1 milionu liber…
I přišla recese, humbuk utichl a přednost dostal zdravý rozum.
2012: GT opět na scéně
Po třech letech se GT znovu objevilo ve zprávách. Tentokrát však zůstalo za sklem značkového muzea C_42 na pařížské třídě Champs-Elysées, kde Citroën zpřístupnil zajímavou expozici designérských konceptů ‚Now Future‘. Kromě již zmíněného konceptu GT zde návštěvními mohou spatřit studie Survolt, Revolte, Hypnos & C-Métisse. Navštívíte-li Paříž, určitě se zastavte na skok do C_42ky.
A jelikož se nám celý projekt nesmírně líbí, dovolili jsme si opět ve spolupráci s designéry z INUA DESIGN, obléci citroën do soutěžáckého kabátku. Výsledek věnujeme úspěchu týmu Citroën Total WRT ve Finsku, kde Sebastien Loeb a Mikko Hirvonen vybojovali pro značku již čtvrté letošní "double, třetí v řadě.