V rubrice Názor RALLYLIFE jsme se zamysleli nad použitelností městských vozidel pro účely rally sportu. Abychom nezůstali pouze u teorie, pustili jsme se do malého designérského cvičení. Výsledkem je vize Škoda Citigo R1 rally.

Koncept Škoda Citigo R1 rally

Zkrátka nám to nedalo. Čerstvě představený pohár Fabia R2 Cup vypadá nadějně a jistě si najde své zájemce z řad jezdců rally. Jakkoli škodováckému R2 cupu fandíme, pro řadu mladých jezdců může být mimo finanční možnosti. Dostupnější varianta by začátečníkům přišla vhod. Čerstvá novinka Škoda Citigo otevírá prostor k diskuzím na téma – nejlevnější pohárová technika. Krátké zamyšlení jsme publikovali v rubrice Názor RALLYLIFE.

První kroky podnikl Renault se svými modely Twingo R2 a R1. Právě rozdíl mezi specifikacemi ukazuje východiska pro hledání levnějších alternativ závodění. Twingo R2 disponuje motorem 1.6l, který po úpravách dává 160 koní (118 kW) při 7000 min-1 a točivý moment 180 Nm při 5550 min-1. Maximální otáčky této pohonné jednotky činí 7500 min-1. Oproti R1 nabízí také sekvenční převodovku, samosvorný diferenciál a stavitelné tlumiče. „Sériovější“ provedení R1 se musí spokojit s výkonem 133 koní (98kW) při 6750 min-1 a točivý moment 160 Nm při 4400 min-1, sériovou převodovkou a řadou dalších kompromisních řešení. Hmotnost obou vozů činí shodných 1030 kg.

Prostor pro nejlevnější úroveň závodní techniky tedy existuje. Otázkou zůstává, který model v případě škodovky použít. My jsme vybrali citigo. Publikovaná fotomontáž se nazakládá v žádné z úprav na skutečnosti. Designérská studie pouze nastiňuje možnosti dalšího vývoje městského vozítka. Prodej Škody Citigo začíná v listopadu. Na případné sportovní provedení si tedy budeme muset ještě chvíli počkat. Pokud se tedy dočká realizace.

Share.
Leave A Reply