Legendární Rallye Monte Carlo právě odstartovala a mezi ostře sledovanými aktéry figuruje i devětačtyřicetiletý Francois Delecour. Vítěz soutěže z roku 1994 se účastní nejstarší a nejslavnější automobilové soutěže už poosmnácté. Stejně jako při svém triumfu před 18 lety pilotuje vůz značky Ford. I když shakedown testu poškodil příď fiesty, zaznamenal dvanáctý čas.

Vítěz čtyř soutěží MS jede opět v opět v barvách rumunské cestovní kanceláře Visit Romania. Loni startoval se soukromým Peugeotem 207 S2000 a díky šťastné volbě pneumatik se před závěrečnou etapou probojoval na senzační stříbrnou příčku. Poslední den klesl na pátou příčku, ale jeho výkon zanechal mezi odbornou veřejností i diváky hluboký dojem. Díky tomu letos dostal další šanci. Tentokrát dokonce za volantem špičkového Fordu Fiesta RS WRC z dílen M-Sportu.

„Jsem nadšený, že se po deseti letech mohu vrátit do speciálu nejvyšší kategorie WRC. Malcolm Wilson mi potvrdil, že se jedná o stejnou specifikaci vozu, se kterou jede tovární jezdec Latvala. Mým cílem je co nejvíce se přiblížit předním jezdcům a soutěž si maximálně užít. Na víc ve svém věku nemůžu pomýšlet. Vůz je pro mě úplně nový, ale po dvou dnech testů jsou moje pocity fantastické," prohlásil před startem Delecour.

Poprvé startoval na slavné soutěži v roce 1984 s malým soukromým Talbotem Samba. O šest let později se za volantem Peugeotu 309 GTI blýskl senzačním 9. místem v absolutní klasifikaci. V následujícím roce se mu splnil sen a stal se továrním jezdcem týmu Ford. Při svém debutu s Fordem Sierra Cosworth 4×4 neměl daleko ke svému prvnímu triumfu na soutěži MS. S atraktivní spolujezdkyní Anne-Chantal Pauwelsovou vedl Rallye Monte Carlo 1991 až do závěrečné etapy, kde poškodil závěs kola a musel se spokojit bronzovou medailí. Prvenství mu uniklo o vlásek i o dva roky později s novým Fordem Escort Cosworth RS. Ještě před závěrečnou nocí dlouhých nožů měl více než minutový náskok, ale Didier Auriol s Toyotou Celica GT4 ho dokázal o 15 sekund porazit. Teprve v roce 1994 se francouzský sympaťák konečně v Monaku dočkal svého triumfu.

F. Delelcour - RMC 2011

„Rallye Monte Carlo jsem vždy miloval. Je to jedinečná soutěž a jsem rád, že je zpátky v seriálu mistrovství světa. Monte je velmi těžká a nevyzpytatelné rally. Nikdy nevíte, co všechno se může stát. Mnozí si stěžují, že trať je letos příliš dlouhá, ale mně to naopak vyhovuje. V horách jsou důležité zkušenosti a koncentrace. Nemůžete si být dopředu jistí, jaký povrch vás čeká za další zatáčkou."

Share.
Leave A Reply