Jedním z nejpříjemnějších překvapení rallyových tratí počátku minulého desetiletí byl třebíčský jezdec David Komárek. Přes Hondu Civic VTi a různé evoluce produkčních lancerů se propracoval až do ostrého „áčkového“ mitsubishi po Michalu Gargulákovi, se kterým patřil mezi absolutní špičku rallysprintových tratí.

Pak ale přišlo omezení startů „áčkových“ čtyřkolek v mistrovství ČR, a s ním se jméno David Komárek začalo z rally postupně vytrácet. V letech 2009 a 2010 se Komárek ještě objevil na startu své domácí Horácké rally Třebíč, kde jednorázově usedl do Škody Octavie WRC. Na trati ukázal, že ze svého soutěžáckého umění nic neztrácí, zároveň však veřejnosti připomněl, že rally již není jeho disciplínou číslo 1.

V posledních letech se Davidovy aktivity přesunuly do závodů automobilů do vrchu, přesněji do populárního Liqui Moly Berg Cupu. Nejprve sbíral úspěchy s různými vývojovými stupni „nakoňovaných“ myšáků, nyní mohou fanoušci jeho umění obdivovat v kokpitu třílitrové „placky“. Se špičkovým speciálem Norma M20F patří k favoritům všude, kde se postaví na start.

Platilo to i o prvním červencovém víkendu na znovuvzkříšené trati Bušín – Hambálky, nedaleko Zábřehu. David Komárek (s prestižním číslem 1 na kapotě) zvítězil po oba soutěžní dny a upevnil si vedoucí postavení v absolutním pořadí Berg cupu. Jeho suverenitu neovlivnily ani rozmary počasí, kvůli kterým musel sobotní druhou závodní jízdu absolvovat na zmoklém povrchu.

„Nic nám tu nechybí, krásně si zazávodíme, vše probíhá v absolutním klidu a pohodě,“ osvětlil své sympatie k vrchařským závodům Komárek, který si velmi pochvaloval profil bušínské tratě. Vzhledem k její mimořádné technické náročnosti mohl použít převodovku s maximální rychlostí „pouhých“ 200 km/h.

Inu, nejen rallyovou hektikou živ je člověk. Na závodech do vrchu sice soutěžící absolvují mnohem méně závodních kilometrů než při rally (na každé svezení se navíc musí dlouho čekat), pauzy se však dají vyplnit odpočinkem či grilováním. Pro řadu nadšenců, kteří prostřednictvím automobilového sportu unikají od svých každodenních starostí, představuje účast v Berg cupu (který zatím nepatří pod křídla FAS AČR) schůdnou variantou závodění s adekvátními náklady.

Video (Bušín – Hambálky)

Poměrně pestré a zajímavé startovní pole Berg cupu zachycuje video Jana Olejníčka, který v pauze mezi výlety na rally neváhal navštívit právě bušínský kopec. Mezi plejádou historických škodovek, silných mitsubishi či atraktivních formulí různých typů nepřehlédněte vítěznou modrou normu Davida Komárka. Přejeme jasný obraz i zvuk!

 

Share.

Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

Leave A Reply