RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»David Komárek stále ve formě
    Osobnosti

    David Komárek stále ve formě

    Jiří DokulilBy Jiří Dokulil16.7.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře2 Mins Read

    Jedním z nejpříjemnějších překvapení rallyových tratí počátku minulého desetiletí byl třebíčský jezdec David Komárek. Přes Hondu Civic VTi a různé evoluce produkčních lancerů se propracoval až do ostrého „áčkového“ mitsubishi po Michalu Gargulákovi, se kterým patřil mezi absolutní špičku rallysprintových tratí.

    Pak ale přišlo omezení startů „áčkových“ čtyřkolek v mistrovství ČR, a s ním se jméno David Komárek začalo z rally postupně vytrácet. V letech 2009 a 2010 se Komárek ještě objevil na startu své domácí Horácké rally Třebíč, kde jednorázově usedl do Škody Octavie WRC. Na trati ukázal, že ze svého soutěžáckého umění nic neztrácí, zároveň však veřejnosti připomněl, že rally již není jeho disciplínou číslo 1.

    V posledních letech se Davidovy aktivity přesunuly do závodů automobilů do vrchu, přesněji do populárního Liqui Moly Berg Cupu. Nejprve sbíral úspěchy s různými vývojovými stupni „nakoňovaných“ myšáků, nyní mohou fanoušci jeho umění obdivovat v kokpitu třílitrové „placky“. Se špičkovým speciálem Norma M20F patří k favoritům všude, kde se postaví na start.

    Platilo to i o prvním červencovém víkendu na znovuvzkříšené trati Bušín – Hambálky, nedaleko Zábřehu. David Komárek (s prestižním číslem 1 na kapotě) zvítězil po oba soutěžní dny a upevnil si vedoucí postavení v absolutním pořadí Berg cupu. Jeho suverenitu neovlivnily ani rozmary počasí, kvůli kterým musel sobotní druhou závodní jízdu absolvovat na zmoklém povrchu.

    ⇥

    „Nic nám tu nechybí, krásně si zazávodíme, vše probíhá v absolutním klidu a pohodě,“ osvětlil své sympatie k vrchařským závodům Komárek, který si velmi pochvaloval profil bušínské tratě. Vzhledem k její mimořádné technické náročnosti mohl použít převodovku s maximální rychlostí „pouhých“ 200 km/h.

    Inu, nejen rallyovou hektikou živ je člověk. Na závodech do vrchu sice soutěžící absolvují mnohem méně závodních kilometrů než při rally (na každé svezení se navíc musí dlouho čekat), pauzy se však dají vyplnit odpočinkem či grilováním. Pro řadu nadšenců, kteří prostřednictvím automobilového sportu unikají od svých každodenních starostí, představuje účast v Berg cupu (který zatím nepatří pod křídla FAS AČR) schůdnou variantou závodění s adekvátními náklady.

    Video (Bušín – Hambálky)

    Poměrně pestré a zajímavé startovní pole Berg cupu zachycuje video Jana Olejníčka, který v pauze mezi výlety na rally neváhal navštívit právě bušínský kopec. Mezi plejádou historických škodovek, silných mitsubishi či atraktivních formulí různých typů nepřehlédněte vítěznou modrou normu Davida Komárka. Přejeme jasný obraz i zvuk!

     

    jezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Jiří Dokulil

    Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.