Dán Martin Knudsen usiluje o start s protonem na belgické Ypres rally. Subaru nasadí Toshi Araie na pěti podnicích a Fumia Nutaharu na třech závodech IRC.
Japonská automobilka nasadí speciál Subaru Impreza R4 poprvé na Korsice, za volant usedne Toshi Arai. Další kalendář 44letého pilota obsahuje starty na Sata Rallye Acores, Mecsek Rally (HUN), RACMSA Rally of Scotland a Cyprus Rally.
Fumio Nutahara ho doplní na Azorech a ve Skotsku, po roce se vrátí do Zlína na Barum Czech Rally Zlin. Oba jezdci pojedou s pneumatikami Yokohama.
Impreza R4 doznala změn v chladícím systému, průběhu motoru, podvozkových komponentech, ale hlavně byla snížena hmotnost vozu.
V Belgii se pokusí prorazit do seriálu IRC dánský pilot Martin Knudsen. Třicetiletý bývalý mistr Dánska (S1600) by se měl objevit v třetím voze Proton Satria Neo Super 2000 při Geko Ypres Rally (23. – 25. června). V roce 2009 zavítal s Hondou Civic Type-R na barumku.
Knudsen se připojil k týmu PROTON Motorsports na Kanárských ostrovech, kde jednal se šéfem Chrisem Mellorsem o vzájemné spolupráci.
"Pro každého jezdce je snem pilotovat S2000," říká rodák z dánského Koldingu. "Ještě nám chybí v rozpočtu nějaké finance, ale po těchto jednáních věřím, že vše zdárně dopadne. Ypres rally je navíc soutěží s podobných charakterem zkoušek jako v Dánsku, proto padla volba na tento podnik," doplnil Knudsen.
Předchozí novinky z IRC
Pierre Campana definitivně potvrdil svůj start na nadcházejícím závodě IRC s vozem Peugeot 207 S2000. Korsický jezdec se v Monte Carlo radoval z prvenství mezi dvoukolkami, na domácích tratích se bude snažit míchat kartami v absolutní klasifikaci.
Pierre startoval naposledy na Korsice v roce 2008, kdy obsadil mezi juniory třetí místo. Na start se postaví s vozem italské stáje Munaretto, který si před nedávnem vyzkoušel na italském provinčním závodě Ronde del Grifo.
"Jsem absolutně šťastný, že budu moci na domácí půdě, s podporou korsických fanoušků startovat s vozem Peugeot 207 Super 2000. Tři roky jsem sice na Korsice chyběl, přesto formát určitě naváže na předchozí ročníky. Těším se na další spolupráci s italským týmem Munaretto, můj start technicky podpoří Peugeot Sport. Účast v Tour de Corse bude patřit k vrcholům mé dosavadní kariéry, proto věřím, že se poperu o co nejlepší výsledek. Půjdu krok za krokem a uvidíme, jak se bude závod vyvíjet," uvedl Campana.
Spekulace o startech dvojnásobného evropského šampiona Giandomenica Bassa v týmu PROTON Motorsports jsou potvrzeny.
Italský jezdec se objeví se vozem Proton Satria Neo S2000 v šesti podnicích IRC po boku PG. Anderssona (Rally Islas Canarias, Prime Yalta Rally, Geko Ypres Rally, Rali Vinho Madeira, Barum Czech Rally Zlin, Mecsek Rallye a Rallye Sanremo).
Proton Motorsports společně s Bassem testoval i další potenciální jezdce, kteří by mohli na vybraných závodech usednout do třetího vozu stáje MEM.
"Jsem za dohodu s Protonem velmi šťastný. Když jsem v Itálii vůz řídil, věděl jsem, že si dovedu představit další spolupráci s týmem. Motor se zdá být silný, je potřeba zlepšit jeho optimální využití. Důležitá je i snadná ovladatelnost vozu," reagoval na podpis smlouvy Basso.
Bryan Bouffier v těchto dnech potvrdil svůj start na druhém závodě IRC – Rally Islas Canarias El Corte Ingles. 33letý Francouz zde bude hájit vedení v průběžné klasifikaci šampionátu. S továrním vozem Peugeot 207 Super 2000 a spolujezdcem Xavierem Panserim bude jejich handicapem minimální znaost trati. Ve Španělsku totiž pojedou poprvé.
"Vše bude raději komentovat až po seznamovacích jízdách. Poznám, o čem vlastně soutěž bude. ale už se nemohu dočkat," uvedl Bouffier, jenž se bude na start připravovat dvoudenním testem ve Francii.
Při maďarské Mecsek Rally zasáhne poprvé do IRC i Norbert Herczig. Šéf týmu Škoda Italia Pierfrancesco Zanchi, který maďarskému jezdce pronajímá vůz očekává, že právě Herczig může být černým koněm závodu, který je v kalendáři IRC v září.
Herczig příští týden vstoupí do šestidílného maďarského šampionátu při Rally Eger. "Jsem zvědavý na jeho srovnání se špičkou IRC. Norbert je velmi rychlý a inteligentní jezdec. Jeho obrovskou výhodou bude znalost specifické trati. Podium už není v jeho případě nemožné," věří Zanchi.
Zřejmě jen jedinou zastávkou v IRC bude start úřadujícího šampiona SWRC Xeviho Ponse na Kanárských ostrovech. Španělský pilot se opět objeví v barvách Nupel Teamu manažera Luise Moyi s Fordem Fiesta S2000.
Ač bude Ponsovou prioritou pouze zisk bodů pro španělský šampionát, může být jedním z těch, kteří mohou zamíchat kartami na čele výsledkové listiny a sebrat pravidelným účastníkům citelnou porci bodů.
Pro změnu účast na Sata Rallye Acores nechce vynechat letošní účastník SWRC Bernardo Sousa. Překvapivě to bude pro rodáka z Madeiry jediný případný start v IRC, neboť domácí soutěž Rali Vinho Madeira z logistických důvodů jistě vynechá.
"Soutěž na Azorech mám moc rád, ale vždy nás tam postihly nějaké problémy. Letos půjdu do závodu zcela naplno a pokusím se zvítězit. Už mám dostatek zkušeností i kvalitní vůz," neskrývá ambice 28letý pilot.
Sousu bude navigovat nový spolujezdec Antonio Costa.
Giandomenico Basso testoval minulý týden v Ligurii vůz Proton Satria Neo S2000, a tak získává velmi reálnou podobu možnost jeho startů v tomto týmu po boku PG. Anderssona.
⇥
"Samozřejmě bych se rád vrátil do IRC. Je to mým cílem, neboť tento seriál patří mezi mé oblíbené. Nic není domluveno, ale pokud by Proton projevil zájem, určitě bych nabídku akceptoval," přiznal Basso.
"Satria je velmi stabilní a dobře vyvážené auto. Chtěli jsme testovat na známé trati, abych měl možnost srovnání s konkurenčními vozy Super 2000, které jsem v minulosti řídil. Bohužel inkriminovaný úsek pokryl sníh, a tak jsme museli najít jinou variantu. Byl jsem překvapen přístupem týmu a milým přijetím, určitě se mi s nimi dobře spolupracovalo," doplnil Basso.
Šéf Kronosu Marc van Dalen věří, že belgický talent Thierry Neuville bude v letošní sezoně mnohem úspěšnější na podnicích IRC než tomu bylo v jeho premiérové sezoně. Neuville se s novým spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem představí na dalších sedmi podnicích IRC, pod hlavičkou Peugeot Belgium-Luxembourg.
"Jeho program bude četnější a už to je nesmírně pozitivní zpráva," řekl van Dalen. "Očekávám, že prokáže své zlepšení a využije získaných zkušeností z minulé sezony. Věřím, že může bojovat o nejvyšší mety. Thierry společně s Nicolasem tvrdě pracují na vyladění rozpisu, v jeho případě se domnívám, že jsme optimálně vybrali i závody, které zná a může v nich uspět. A osobně mu věřím," dodal.
Dalším startem 22letého Neuvilla bude Rally Islas Canarias El Corte Inglés (14. – 16. dubna). V rámci přípravy Neuville v pondělí před závodem absolvuje jednodenní test v kokpitu Peugeotu 207 Super 2000.
Kronos navíc kromě aktivit ve spolupráci s Peugeotem plánuje podporu Ghislaina de Meviuse, 22letého syna bývalého mistra světa skupiny N Gregoira de Meviuse. Mladý Belgičan bude na vybraných závodech startovat s Peugeotem 207 R3T.
⇥
"Ghislain má talent a díky těmto startům bude moci získávat zkušenosti," objasnil van Dalen.
Na španělské půdě nebude chybět ani Fin Toni Gardemeister. Po vystoupení s peugeotem v Monte Carlu se v dalším průběhu sezony představí v kokpitu Škody Fabia Super 2000.
Gardemeister absolvuje se spolujezdcem Tapiem Suominenem osm závodů (Canarias, Corse, Yalta, Ypres, Barum, Mecsek, Sanremo, Scotland), hlavním partnerem týmu bude pneumatiková firma Hankook.
"Škoda je v IRC vyzkoušeným nářadím, jsem rád i za podporu společnosti Hankook," řekl 35letý FIn. O Fabii S2000 se bude celou sezonu starat vlastní tým TGS Worldwide, který bude mít zázemí v estonském Talinu. Gardemeister navíc plánuje, že součástí jeho projektu budou starty mladého juniorského pilota s vozem Ford Fiesta R2 z dílen M-Sportu. Jeho jméno však prozatím nebylo zveřejněno.
Yazeed Al Rajhi se po loňské anabázi na Sardinii plánuje návrat do seriálu Intercontinental Rally Challenge in 2011. Jeho program čítá šest startů.
Rodák ze Saudské Arábie Al Rajhi loni na Sardinii havaroval krátce po diváckém brodu, letos bude pokračocat s Peugeotem 207 Super 2000 i podporou belgické stáje Kronos. První jeho startem bude květnová Tour de Corse (13. – 14. května).
"Cílem Yazeeda je zlepšení na asfaltových závodech. Jeho zkušenosti na tomto povrchu jsou minimální. Jsme rádi, že naše spolupráce bude třetím rokem v řadě pokračovat. K dispozici bude mít poslední specifikaci dvěstěsedmičky," říká šéf Kronosu Marc van Dalen.
Al Rajhi (vlevo na snímku, společně s uprostřed stojícím A. Benguem) bude během sezony startovat s francouzským spolujezdcem Matthieum Baumelem. Jeho další program bude upřesněn.
Plán letošních startů v IRC finalizoval i Harry Hunt. Mladý Londýňan se představí v těchto závodech – Tour de Corse, Geko Ypres Rally, Sata Rallye Acores, Barum Czech Rally Zlín, Rallye Sanremo, RACMSA Rally of Scotland a Cyprus Rally.
Hunt bude pokračovat shodně s Rally Monte Carlo s vozem Citroën DS3 R3, se spolujezdcem Sebastianem Marshallem.
Portugalec Bruno Magalhaes potvrdil dalších sedm startů v IRC v barvách Peugeot Sport Portugal. Loni pátý muž konenčého pořadí IRC pojede se spolujezdcem Paulem Gravem na Kanárských ostrovech, na Korsice, v Belgii, na Azorech a srpnu na Madeiře. V hře jsou podle manažera Carlose Barrose starty i na dalších dvou podnicích (Barum, San Remo?). Pokud bude vše probíhat hladce, tým bude usilovat o účast ve Skotsku a na Kypru, které lákají bonusovými body.
"Určitě pojedeme po Monte dalších sedm závodů, což je skvělé," řekl Barros. "Bude zajímavé startovat ve Skotsku a na Kypru, ale na to zatím nemáme dostatek financí," dodal.
Trochu odlišný program naopak představil belgický mladík Thierry Neuville. Ten se rozešel s Nicolasem Klingerem a na Kanárských ostrovech se už po jeho boku objeví krajan Nicolas Gilsoul. Sezona belgické dvojice bude dále pokračovat na Korsice, domácí Ypres rally, na barumce ve Zlíně, v Maďarsku, na Sanremu, ve Skotsku a na Kypru.
Počet vozů Škoda Fabia Super 2000 by mohl ny vybraných podnicích IRC navýšit Ir Robert Barrable. 23letý rodák ze Swordsu, nedaleko Dublinu, zakoupil ex-tovární Fabii Super 2000, s níž startoval v loňské sezoně Jan Kopecký. Barrable má v hledáčku start na blegické Ypres rally a ve Skotsku. Robert navíc se shodným vozem absolvuje britský šampionát, který startuje o víkendu.
"Máme dvouletý plán. Letos je prioritou britský seriál, ale příští rok bychom rádi více startovali v zahraničí," uvedl Barrable.
Další podnikem IRC bude Rally Islas Canarias 14. – 16. dubna 2011.
Francois Delecour po výtečném vystoupení na Rallye Monte Carlo zvažuje další starty v IRC. Zájem má zejména o asfaltové podniky – Korsiku a Sanremo.
⇥
"Úroveň špičky IRC je upřímně zaujala, jelo se hodně rychle. Proto bych rád v IRC pokračocal. Na Korsice bych mohl uspět, stejně jako v San Remu. Ale pokud by se naskytla i nějaká šotolina, nebudu proti," uvedl Delecour.
Zástupcem Fordu na vybraných podnicích IRC by mohl být Umberto Scandola. Bývalý tovární jezdec Abarthu se snaží zajistit finance pro případné starty.
Plán startů zveřejnila stáj Škoda UK. Andreas Mikkelsen se objeví na všech podnicích IRC 2011 s výjimkou asfaltové Madeiry.
Pro starty v IRC vytvořil vlastí tým TGS Worldwide Toni Gardemeister. Třicetipětiletého Fina bude navigovat Tapio Suominen, plán startů bude zveřejněn v nejbližších dnech.
Další zajímavou postavou je Francouz Eric Mauffrey. Rychlý "dvoukolkář" se z Clia R3 posune za volant Renaultu Megane RS N4. V plánu má šest asfaltových závodů (Corse, Ypres, Madeira , Barum, Mecsek, Sanremo).
Bývalý šampión IRC 2007 Enrique Garcia Ojeda a čtyřnásobný turecký mistr Serkan Yazici se snaží najít prostředky pro letošní starty v IRC.
Jedno je jisté. Enrique Garcia Ojeda dělá pro návrat do šampionátu, který stál za zvýšením jeho popularity, maximum. Cílem je start na domácí Rally Islas Canarias El Corte Ingles, která je na programu 14. – 16. dubna.
Jednačtyřicetiletý Španěl prozatím neví, s jakým autem se na start závodu na Kanaárských ostrovech postaví.
"Nechci na Rally Islas Canarias chybět. Věřím, že se tam budu moci prezentovat v tom nejlepším světle a bude to příležitost pokusit se zajet s vozem kategorie Super 2000 dobrý výsledek. Mojí výhodou bude, že soutěž velmi dobře znám," říká asfaltový mistr Španělska 2008. "Dobrý výsledek by nám mohl otevřít dveře do IRC. Rád bych letos v IRC absolvoval více startů," dodává Garcia Ojeda.
O starty v populárním seriálu usiluje i turecký šampion Serkan Yazici. V minulé sezoně pilotoval vůz Abarth Grande Punto Super 2000, letos by rád přeskočil za volant peugeotu. Cílem jsou starty na vybraných šotolinových závodech, po boků startů v domácím šampionátu.
"Nic není v tuto chvíli jisté, ale během měsíce bychom měli náš program doladit," objasňuje 38letý jezdec.