Na úvodní podnik sezony MS do Švédska je přihlášena necelá padesátka posádek. To je určitě důvod k zamyšlení…
Pozitivní zprávou je dvanáct nových speciálů WRC, osm fordů a čtyři citroëny. To se popravdě nečekalo a doufejme, že tento počet bude s průběhem sezony i vstupem Mini narůstat. Další porci startovní listiny tvoří registrovaní jezdci do PCWRC (13 pilotů), sedm pilotů bude startovat se speciály Super 2000 (favorité Brynildsen, Prokop, Sandell, Valoušek, Breen).
Poprvé od roku 1981 se ve Švédsku bude prezentovat značka Porsche (tehdy Per Eklund). Britský tým Richarda Tuthilla (s otcem připravoval vozy pro nedávnou Marockou rally) připravuje model 996 s 3,6 litrovým motorem (shodný vůz jako Dobberkau či Kahle v Německu).
⇥
„Máme všechny potřebné komponenty pro konverzi vozu, abychom splnili předpisy skupiny 4 (RGT) a byli v souladu s homologací. Jsme rádi, že FIA konečně umožnila začlenění těchto vozů do světového šampionátu, už se nemohu dočkat svezení na sněhu," říká Richard Tuthill. (VIDEO na konci článku)
Další zajímavou postavou Švédské rally bude čtyřnásobný švédský okruhový šampión Richard Göransson (8. srpna 1978, rodák z Örebra). Bude startovat s vozem Mitsubishi Lancer Evo X, který pořídil od Sebastiana Lindholma.
⇥
„Bude to splnění mého snu. Vždy jsem si přál stát na startu Švédské rally. Minulý rok jsem absolvoval tři národní soutěže, před startem nás čeká ještě mnoho testování. Hlavně se musím zaměřit na psaní rozpisu, to bude nejdůležitější věc," přiznává Göransson. „Rád bych i dále kombinoval okruhy a rally. Před startem okruhové sezony se určitě objevím i na druhém podniku švédského šampionátu," dodává.
Pořadatelé jsou bohužel překvapeni nezájmem týmů se slabšími vozy, stejně jako chybějícími účastníky z evropského kontinentu, kteří se na specifickém švédském podniku častokrát prezentovali. „Snad za to může finanční krize," vysvětluje ředitel závodu Bertil Klarin. Možná je ale důvodem extrémně dlouhá trať, která letos přesáhne 2000 km. To je největší délka v MS za posledních patnáct let.
Fanouškům tak mohou spravit chuť alespoň účastníci švédského šampionátu. Ten se pojede dva dny, při třetinové délce soutěže a čtvrtinovém startovném. Mezi přihlášenými nechybí třeba Jonsson (Escort WRC), Hörbing, Jacobsson, Persson (Focus WRC) či produkční vozy M. Thorszeliuse, Jogeho a domácích krásek JL. Hermanssonové a Ramony Karlssonové.