RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Další double pro Citroën DS3 WRC!
    Nezařazené

    Další double pro Citroën DS3 WRC!

    Roman FluxaBy Roman Fluxa20.6.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Pátého triumfu v kariéře dosáhli na Rally Řecko 2011 Sébastien Ogier a Julien Ingrassia po napínavém souboji s týmovými kolegy Sébastienem Loebem a Danielem Elenou.

    Tento výsledek je už 22. double, kterého Citroën v seriálu mistrovství světa WRC dosáhl a posunul tak rekordní hranici. Díky jejich 100. umístění na stupních vítězů zvýšili Loeb s Elenou vedení v mistrovství světa pilotů. Citroën Total World Rally Team také zvýšil náskok před největšími soupeři v Poháru konstruktérů.

    Vymetání trati v hlavní roli

    Po dvou předcházejících dlouhých dnech byl finálový program Rally Acropolis doslova sprintem na pouhých 65 měřených kilometrech. Sébastien Loeb, do té doby vedoucí jezdec s náskokem pouhých 2,2 sekundy na největšího pronásledovatele, musel čistit trať a byla mu jasná obtížnost boje o možné vítězství. Při prvním průjezdu Aghii Theodori (RZ14) Sébastien Ogier předstihl sedminásobného mistra světa dokonce o desetinu sekundy. Ale Loeb se dokázal na první místo vrátit se stejným náskokem na následující New Pissia 1.

    ⇥

    „Jsem v situaci, kdy musím riskovat, abych si náskok udržel. Musel jsem jet ještě ostřeji než první dva dny. Přesto jsme to dokázal. Pokud jde o vítězství, ještě nevím," říkal Loeb uprostřed nedělního programu. „Uvidíme, jak moc rozhodující bude další vymetání trati."

    Ogierův finiš

    „Séb byl velmi rychlý, ale my jsme na něho moc neztratili. Myslel jsem, že čištění trati by dnes mohlo hrát velmi důležitou roli. Možná jsem nejel úplně natvrdo. Budu muset přidat a ještě víc riskovat," přidal se Ogier v průběhu neděle.

    Acropolis rally - Sebastien Ogier

    Zatímco Loeb přiznal, že odjel skvělou Aghii Theodori 2, Ogier zvolnil a zaostal za Loebem o 6,2 s. Jenže na New Pissia 2 byl zpátky na čele, když zaútočil a náskok narostl na 10 sekund. Nic na tom nezměnila ani závěrečná čtyřkilometrová Power Stage, na které Ogier porazil Loeba o 9 tisícin sekundy. Piloti Citroënu si tak připsali ještě dva, resp. tři body navíc.

    Ogier si tak mohl vychutnávat třetí prvenství v této sezoně: „Perfektní výsledek, s 28 body zisku pak vypadá mistrovství světa pro nás velmi nadějně. Rád bych poděkoval celému týmu za dvě věci. Zaprvé za to, že dali Sébovi i mně stejnou šanci na vítězství a jsem tak opravdu rád, že jsem všechny odměnil vítězstvím. Zadruhé za to, že vůz Citroën DS3 WRC byl naprosto spolehlivý a my jsme mohli prožít bezproblémové tři dny ve vysokých rychlostech.

    Loeb: Neměli jsme stejné podmínky

    I přes dva dny strávené v pozici čističe trati si Loeb odnáší také některá pozitiva: „Před startem jsem to neviděl na jasné vítězství. Dal jsem tomu ale všechno, co jsem mohl, okolnosti závodu zapříčinily to, že jsem nemohl bojovat za shodných podmínek. Myslím si, že jsem byl stejně nejrychlejší. Dvacet bodů, které jsem tu získal, mi pomohlo ještě víc zvýšit náskok na Hirvonena."

    Acropolis rally - Sebastien Loeb

    Quesnel: Fantastický výsledek!

    ⇥

    „Tohle double, které jsme vybojovali nad konkurencí, které zdejší podmínky víc vyhovují, považuji za fantastický výsledek pro Citroën," zhodnotil víkend Olivier Quesnel, stájový šéf Citroën Racing Team. „Jsem velice šťastný za oba naše piloty, kteří získali drahocenné body pro mistrovství světa. S šesti vítězstvími ze sedmi podniků můžeme být velmi spokojení s první polovinou sezony."


    Nejrychlejší časy:
    1. den – RZ 1 až 4: Petter Solberg (Citroën DS3) – RZ 5: Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 6: Sébastien Loeb (Citroën DS3).
    2. den – RZ 7 až 9: Ogier – RZ 10 : Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 11: Loeb – RZ 12: Ogier – RZ 13: Latvala.
    3. den – RZ 14 a 15 : Latvala – RZ 16: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) – RZ 17: Latvala – RZ 18: Ogier.

    Nejlepší časy celkem:
    Ogier 6 – Latvala 5 – P. Solberg 4 – Loeb 2 – Hirvonen 1.

    Konečné pořadí Rally Řecko 2011:

    1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 4:04:44,3 hod.
    2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +10,5 s
    3. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +13,4
    4. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +38,7
    5. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +5:24,7 min.
    6. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +6:54,6
    7. K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +8:29,3
    8. J. Hanninen / M. Markkula Skoda Fabia S2000 +11:34,6
    9. JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +13:08,8
    10. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +15:10,0

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.