Značka Dacia představila „závodní“ předobraz svého nového MPV. Pro sérii Andros Trophy nasazuje model Lodgy Glace.

Novinka s názvem Lodgy rozšíří portfolio rumunské značky o rodinné velkoprostorové auto. Podobně jako u modelu duster sází automobilka na marketingový tah v podobě speciálního modelu. Finální vzhled MPV představí Dacia v březnu 2012 na autosalonu v Ženevě.

Závodní Dacia Lodgy Glace klame tělem. A to dost podstatně. Rysy teréního vozu budeme v "ledové" závodničce hledat jen stěží. Malá světlá výška a krátký, pouhých 2.5m dlouhý, rozvor moc parády na trhu MPV neudělá. Se svými 4 metry délky rázem zaujímá pozici nejkratšího vozu značky Dacia. Závodní vůz je zkrátka jiná káva.

Dacia Lodgy Glace

Lodgy Glace váží jen 950 kilogramů a využívá modifikované platformy, podobně jako u předešlého Dusteru Glace. Třílitrový atmosférický šestiválec s výkonem 355 koní a točivým momentem 360 Nm pohání všechna čtyři kola, která disponují možností natáčení. Jeho přípravou byla pověřena firma Sodemo. Řazení zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka SADEV. Kromě sportovního oddělení Renaultu RST, přidali ruku k dílu lidé z Tork Engineering, kteří měli na starost realizaci vozu.

Za volant speciálu usedne hvězda Andros Trophy Alain Prost, kterého doplní v dalším voze jedoucí syn Nicolas a konečně třetím do party bude Evens Stievenart. První závod letošní sezóny Andros Trophy se pojede první prosincový víkend na ledové dráze známého francouzského zimního střediska Val Thorens.

Alain and Nico Prost, Evens Stievenart

ALAIN PROST

Narozen: 24. ledna, 1955, Lorette, Francie
Čtyřnásobný šampion F1: 1985 (McLaren), 1986 (McLaren), 1989 (McLaren), 1993 (Williams Renault)
První vítězství: 1981 s vozem Renault F1 (RE 30), Dijon při French Grand Prix
Počet startů v Grand Prix: 199
51 vítězství, 41 nejrychlejších kol, 33 pole positions, 798.5 bodů
1997-2001: Šéf týmu Prost Grand Prix

Trophée Andros:
První závod: 17.-18. ledna, 2003 (Lans-en-Vercors)
První vítězství: 13. prosince, 2003 (Alpe d’Huez)
Tituly: 2 (2006/2007 a 2007/2008)
Umístění:
2009/2010 – druhý absolutně (Team Dacia)
2010/2011 – druhý absolutně (Team Dacia)

Dacia Lodgy Glace

Technická specifikace

DACIA LODGY GLACE

MOTOR:
Typ: Šestiválec VQ 30 vyvinutý ve spolupráci Renault-Nissan Alliance
Uložení: uprostřed
Objem: 2,987 ccm
Max. výkon: 355 koní při 7.500 min-1
Max. točivý moment: 360 Nm při 5.500 min-1

TRANSMISE:
Pohon: 4×4
Převodovka: sekvenční šestistupňová SADEV

BRZDY:
Přední: 300mm Ø steel discs
Zadní: 265mm Ø steel discs
Třmeny: čtyřpístkové Beringer

KOLA:
Ráfky: 5.5“ x 16“ magnesium
Pneumatiky: Continental Ice Racing Contact 3

ROZMĚRY:
Délka: 4,001mm
Šířka: 1,900mm
Rozchod: 1,690mm
Rozvor: 2,500mm
Hmotnost: 950kg
Nádrž: 25 l

ŘÍZENÍ:
Hydraulické s posilovačem
Říditelná zadní náprava

PARTNEŘI:
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering

Video z představení vozu

 

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply