Rallye Český Krumlov odstartovala šestý ročník značkového poháru Citroën Racing Trophy CZ 2014 a účastníci po jejím zdárném absolvování získali v rámci finančních prémií neuvěřitelných 6750 euro. Vozy Citroën DS3 R3T totiž opanovaly první dvě příčky třídy RC3 („dvoukolky“) a „s prázdnou“ domů neodjížděly ani dvě dvojice s modely DS3 R1B.

Po závodě

Úspěšný krumlovský start Citroën Racing Trophy CZ 2014

Rallye Český Krumlov odstartovala šestý ročník značkového poháru Citroën Racing Trophy CZ 2014 a účastníci po jejím zdárném absolvování získali v rámci finančních prémií neuvěřitelných 6750 euro. Vozy Citroën DS3 R3T totiž opanovaly první dvě příčky třídy RC3 („dvoukolky“) a „s prázdnou“ domů neodjížděly ani dvě dvojice s modely DS3 R1B.

Pozornost všech však byla upřena zejména na českou premiéru speciálu Citroën DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Posádka Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák se po celý závod držela na čelních příčkách a nakonec i přes „sžívání se s vozem“ doslova za pochodu obsadila druhé místo absolutně za vítězným Václavem Pechem. K životnímu výsledku mladého pilota z Rožnova pod Radhoštěm mu pomohlo i odstoupení Jana Kopeckého krátce po startu závěrečného měřeného úseku.

Vraťme se však k průběhu úvodního podniku Citroën Racing Trophy CZ 2014, kterému byli přítomni devítinásobný mistr světa a legendární spolujezdec Sébastiena Loeba Daniel Elena a vítěz seriálu Citroën Top Driver 2013 Sébastien Chardonnet.

V hlavní kategorii, mezi posádky startujícími se speciály Citroën DS3 R3T ve třídě RC3 (tř. 5 české klasifikace), byl souboj o vítězství v CRT zároveň duelem o vavříny mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Do dramatického souboje se zapojili Slovák Martin Koči a zlínský rodák Egon Smékal. Rychleji sice začal Egon Smékal, ale už po třetím testu figurovali oba ve vedení v naprosto identickém čase. A košický mladík nakonec po prvním dnu vedl s náskokem 4,2 vteřiny, což byl během úvodních sedmi zkoušek největší vzájemný odstup mezi nimi.
Hned v úvodním testu druhé etapy však Koči chyboval, vyletěl z trati a vedení přenechal Smékalovi. Jak se ale ukázalo, poškození zadní části vozu slovenského jezdce výrazně nezpomalilo a na deštěm zkrápěných „erzetách“ se držel na dostřel lídra dvoukolek i CRT. Definitivní rozhodnutí tak padlo až v poslední sekci. Kočimu s Kostkou se podařilo i díky šestému absolutnímu času v RZ13 dostat se zpět do vedení, které si v poslední zkoušce už pohlídali.

„Výsledku si moc vážím, protože to pro nás byl první start s citroënem na asfaltu. CRT CZ se těší v Česku velké prestiži, proto jsem rád, že i na neznámé trati jsme dokázali rychlé české posádky ve dvoukolkách pokořit,“ komentoval prvenství Martin Koči, jehož dalším startem bude světová Rally Poland, která je dalším podnikem JWRC.

Smutnit však nemuseli ani Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou, kteří si připsali maximum mistrovských bodů ve dvoukolkách do českého šampionátu. V hodnocení CRT CZ skončili druzí.

„Celkově musím být spokojený. Po celý závod jsme jeli hodně rychle. Když v sobotu začalo pršet, věřili jsme, že můžeme o prvenství dále bojovat. To se potvrdilo dvěma prvenstvími na Kohoutu, jenže Martin s Lukášem jeli skvěle. Rozhodlo se na RZ Lipno, kde jsme chybovali a výlet z trati nás stál hodně vteřin,“ přiznal Egon Smékal.

Třetí pohárovou dvojicí v cíli se stali Jiří Šulc s Radovanem Buchou, kteří mezi dvoukolkami obsadili sedmé místo.

„Citroën DS3 R3T je pro nás stále nové auto, neustále ho poznáváme, každým kilometrem se učíme. Český Krumlov byl pro nás prvním startem na dvoudenních soutěžích velkého mistráku, navíc se sobota odjela v hrozně těžkých podmínkách. Hodně to klouzalo, místy byly i vytahány nečistoty na trať. Celkově to byl velmi obtížný závod a jsem rád, že jsme ho zdárně dokončili. Rádi bychom pokračovali v obou seriálech, neboť se chceme dále učit a získávat nové zkušenosti,“ popsal debut ve dvoudenních podnicích za volantem „dées trojky“ Jiří Šulc.

V seznamu přihlášených posádek figurující tandem Petr Chodura – Karel Žáček se nakonec na startu neobjevil. Důvodem byla havárie na předstartovním testu.

Konečné umístění třída RC3 (mimo S1600) Cílová prémie + odměny Body
1. místo
Martin Koči – Lukáš Kostka 3 000,00 € + 50l paliva ELF TURBO Evo + láhev šampaňského 25
2. místo
Egon Smékal – Monika Hýbnerová 1 500,00 € + maziva Total 18
7. místo
Jiří Šulc – Radovan Bucha 0 € 0


Mezi soutěžícími na vozech Citroën DS3 R1B Tomášem Guryčou a Barborou Holickou se podle očekávání více dařilo valašskému jezdci. Zatímco pro Barboru byla Rallye Český Krumlov prvním závodem s tímto vozem, Tomáš Guryča s „er jedničkou“ závod od závodu zrychluje. To potvrdil i na Krumlově a výsledkem bylo nejen prvenství ve třídě RC5 a zisk maximální finanční prémie v rámci CRT „Junior“ CZ, ale také druhé místo v nabité třídě 9.

„Obrovskou zkušeností byl pro nás start na rakouské Rebenland rally, kde se nám podařilo vyhrát třídu RC5 a poprvé jsme si vyzkoušeli závodění na dlouhých erzetách, které ve sprintech nenajdete. Krumlovské tratě nás proto nezaskočily, naopak počasí ano. Neměli jsme žádné zkušenosti s evropskými gumami, ty navíc na mokru moc nefungovaly.
Stoprocentně ale fungovalo na uskákaných cestách auto. Zejména se osvědčilo na horizontech, kterých je na krumlovské tratě velké množství, výhodou je i krátké řízení.
Bohužel výraznou ztrátu jsme si připsali hned na úvodní speciálce, kde jsme odjeli o kolo víc, ale po zbytek závodu se nám dařilo ztrátu stahovat a přibližovat se ve třídě 9 nejrychlejším civikům. Nakonec jsme skončili druzí v ´devítkách´ a vyhráli evropskou třídu RC5, což je super výsledek,“
komentoval krumlovský start Tomáš Guryča.

„Naší prioritou bylo seznámit se s autem, získat zkušenosti a zvládnout tak náročný závod. Krumlovské tratě jsou velmi technické, navíc vše komplikovalo počasí. Nebylo mnoho prostoru na chyby, obrovský nápor to byl fyzicky i psychicky. Protože nebyl prostor pro testování před závodem, první vložky byly zároveň o poznávání citroënu. Z auta jsem nyní nadšená, opravdu parádní je podvozek. Měly jsme sice pár krizí. Jedna nás mohla stát dojetí na rampu, ale díky divákům jsme pokračovaly dál. Takže jsme závod nakonec zdárně zvládly a to je nejdůležitější. Dojely jsme až na rampu, čímž jsme splnily náš předstartovní cíl,“ popsala debut za volantem Citroënu DS3 R1B Barbora Holická.

Konečné umístění třída RC5 (R1) Cílové prémie + odměna Body
1. místo
Tomáš Guryča – Jakub Navrátil 1 500,00 € + maziva Total, láhev šampaňského 25
2. místo
Barbora Holická – Jindřiška Žáková 750,00 € + voucher na nákup Beskydských uzenin Chodura 18

„Vše kolem krumlovského startu bylo hodně hektické. Proto jsem nakonec z výsledků nadšený. Druhá příčka absolutně Miroslava Jakeše je skvělou vizitkou nového speciálu Citroën DS3 R5. Navíc jsme získali double s modelem DS3 R3T ve dvoukolkách, kde si to o vedení rozdali Martin Koči s Egonem Smékalem. Když k tomu připočteme i další tři vozy značky Citroën v cíli extrémně náročného krumlovského závodu, lepší vstup do sezony jsem si nemohl představit,“ řekl po slavnostním vyhlášení manažer Gekon Racing Tomáš Pletka.


První česká čtyřkolka Citroën slaví úspěch

Slavnostnímu uvedení první české čtyřkolky s dvojitým šípem předcházelo nespočet spekulací, zejména co se načasování premiéry tohoto vozu týče. Dlouhé přípravy a svědomitá péče, s kterou ke stavbě přistupovali čeští mechanici z týmu Gekon Racing i samotný Citroën Racing, však přinesly své ovoce. Pouhý jeden den po slavnostní premiéře této novinky přímo při Rallye Český Krumlov totiž první česká posádka s DS3 R5 Jakeš-Novák bravurně ustála nelítostný souboj na předních příčkách a skončila na druhém místě v absolutním pořadí!

Premiéra DS3 R5, kterou na jihočeský závod přijely podpořit kromě zástupců Citroën, Michelin a Total i dvě hvězdy světového motorsportu – 9násobný mistr světa WRC Daniel Elena a mistr světa WRC3 Sébastien Chardonnet, tak definitivně otevírá novou kapitolu zastoupení značky na českých tratích.


Před startem

Hvězdy světového rallysportu míří do Českého Krumlova

Značkový pohár Citroën Racing Trophy CZ 2014 odstartuje na jihu Čech již pošesté. V letošním roce se do bojů zapojí účastníci s modely DS3 R3T a DS3 R1B. Představení nového ročníku proběhne v pátek 2. května v 14:30 – 15:00 v pavilonu Z na Výstavišti v Českých Budějovicích, kde bude zároveň i letos prostor vymezený pro servisní zónu. Součástí tiskové konference bude i český „křest“ nové zbraně značky Citroën – čtyřkolky DS3 R5. Právě Daniel Elena a Sébastien Chardonnet budou čestnými hosty této akce. Daniel Elena se navíc s velkou pravděpodobností představí i vedle Miroslava Jakeše na trati testovacího shakedownu.

Daniel Elena

„Bude to pro nás obrovská pocta, hostit nejúspěšnějšího spolujezdce historie světového šampionátu. Daniel Elena jistě bude tahákem pro fanoušky, pro které zároveň připravujeme podpisovou akci, a to v pátek 15:20 – 15:50 v servisní zóně přímo v zázemí Citroën. Sébastien Chardonnet je navíc současnou nastupující hvězdou francouzského rallysportu a letos se představí v seriálu WRC2 s vozem Citroën DS3 R5. Určitě tak bude moci předat Mirku Jakešovi cenné rady před jeho premiérovým startem s touto novinkou,“ říká manažer Gekon Racing Tomáš Pletka.

Program na Rallye Český Krumlov:

12:00-14:00 Elena odstartuje při shakedownu v DS3 R5 vedle M. Jakeše, výst. ČB
14:30-15:00 Tisková konference k CRT CZ 2014 a DS3 R5, výst. ČB, pav. Z
15:20-15:50 Autogramiáda Eleny a Chardonneta, výst. ČB, zázemí Citroë

Daniel Elena

Narodil se v Monaku 26. října 1972 a společně se Sébastienem Loebem získal devět světových titulů a zvítězil celkem v 78 závodech WRC. Jeho spojení s Citroënem se datuje od roku 1999, kdy s Loebem opanoval francouzský pohár Citroën Saxo Trophy a v následující sezoně získali pro značku šotolinový titul. V roce 2001 debutovali ve světovém šampionátu a hned v premiérové sezoně získali juniorský vavřín. O rok později už dosáhli na celkové vítězství na Rally Deutschland, což odstartovalo jejich spanilou jízdu za světovými tituly v letech 2004 až 2012. Zatím naposledy se v MS představili při Francouzské rally 2013, kterou po havárii nedokončili. Elena je zároveň šestinásobným vítězem slavné a pro něj domácí Rallye Monte Carlo (2003-2005, 2007-2008, 2012). Tento závod v roce 2011 zdárně absolvoval s Citroënem DS3 R3T i za volantem.

Sébastien Chardonnet

(narozen 17. října 1988)

Se se spolujezdcem Thibaultem de la Haye stali prvními šampiony nové kategorie WRC3 a světového seriálu vozů Citroën DS3 R3T pod názvem Citroën Top Driver 2013. Tento triumf jim pro letošní sezonu zajistil starty v seriálu WRC2 s vozem Citroën DS3 R5.

Sébastien Chardonet
Sébastien Chardonet (vpravo)

Sébastien začínal na motokárách, ale k soutěžím měl vždy blízko. Jeho dědeček André ‚Doudou‘ Chardonnet byl kromě soutěžního jezdce posléze i šéfem týmu, který získal ve světovém šampionátu několik vavřínů. S Lanciíí Stratos Teamu Chardonnet dominoval Bernard Darniche na Tour de Corse 1979 a 1981.

Sébastien má za sebou i světový debut ve voze WRC. Při domácí Rallye de France 2012 obsadil za volantem Citroën DS3 WRC desáté místo.

CRT CZ

Podrobnosti k poháru CRT CZ 2014 najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz

Společnost Gekon Racing nabízí zájemcům o účast v CRT CZ 2014 možnost financování koupi závodního vozu DS3 R5, DS3 R3T a DS3 R1B od společnosti PSA finance, včetně havarijního pojištění.
GEKON RACING s.r.o.: Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, gekonracing@email.cz

Sdílet

O autorovi

Komentáře