Citroën Racing Trophy CZ 2014 pokračoval v Hustopečích druhým pohárovým závodem letošního kalendáře. Na startu Agrotec rally Hustopeče se postavily tři posádky, dvě z nich zdárně absolvovaly celou trať a na cílové rampě si „sáhly“ na celkem 3000 euro.

Hlavní tahákem francouzské „flotily" však opět byl Citroën DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Posádka Miroslav Jakeš s Jaroslavem Novákem se po celý závod držela na druhém místě za vítězným Václavem Pechem. Potřetí v sezoně tak získala stříbro, stejné umístění jí patří i v průběžné klasifikaci MMČR.
„Jelikož jsem jel s citroënem poprvé na šotolině, na těchto úsecích jsme proti Vencovi nejvíce ztráceli. Nevyvaroval jsem se tam ani nějakých chybiček. Nebýt těchto ztrát, dalo se s Vencou více závodit. Na čistém asfaltu se už vůz choval parádně, i proto jsme ve druhé etapě několikrát zajeli nejrychlejší čas. Byla to pěkná soutěž a byl jsem hlavně rád, že závodu konečně přálo i počasí,"
komentoval stříbrnou pozici Miroslav Jakeš.

V seriálu CRT CZ však všechny zajímaly hlavně kategorie RC3 a RC5. V nejsilnější třídě „dvoukolek" RC3 (tř. 5 české klasifikace) byl jedním z favoritů Egon Smékal. Druhý muž hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou před startem v Hustopečích se však musel sklonit nikoli před lídrem Petákem, ale před Adamem Koblihou. Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou tak po celý závod figurovali na druhém místě dvoukolek a stejné hodnocení si zapsali i do tabulky CRT CZ. Konečné odstoupení Petáka je ovšem katapultovalo do čela MMČR ve dvoukolkách.

Smékal - Hýbnerová  Hustopeče 2014  Citroën DS3 R3T

„Hustopeče mi ze sportovního hlediska nepřipadají jako plnohodnotná soutěž. Jedou se notoricky známé vložky, mezi kterými jsou krátké přejezdy, kde se auto ani nestačí ochladit. I proto nás trápily problémy s brzdami, dvakrát jsme dojeli do cíle bez nich.
Navíc zastávám názor, že konkurenční clia jsou na podobných tratích rychlejší než DS3. My máme výhodu u nižších kvaltů, kdy auto lépe odjíždí, ale na dlouhých rovinkách motoricky ztrácíme.

Tím v žádném případě nechci snižovat Adamův výkon. Jel výborně, my jsme tentokrát víc udělat nemohli," řekl v cíli Egon Smékal.

Konečné umístění třída RC3 (mimo S1600) Cílová prémie + odměny Body
2. místo Egon Smékal – Monika Hýbnerová 1 500,00 € + maziva Total 18

Mezi dvěma soutěžícími na vozech Citroën DS3 R1B Tomášem Guryčou a Barborou Holickou bylo rozhodnuto hned ve druhém testu. V něm Guryča havaroval, pro prvenství ve třídě RC5 si proto dojel dámský tandem Barbora Holická – Jindřiška Žáková. Díky tomu „ladies" získaly finanční prémii 1500 euro.

„Závod se mi moc líbil. Závodím druhý rok, letos poprvé ve velkém mistráku, takže Hustopeče pro mě byly úplně novým podnikem. V něm byla zrádná především šotolina, na které jsem předtím nikdy nejela. V těchto pasážích jsem jezdila hodně opatrně, protože auto se tam chová naprosto odlišně, příště tomu musím více upravit i rozpis. Navíc nám trochu utíkal zadek, což budeme muset do Bohemie vychytat.
Jinak auto fungovalo zcela bez problémů. Beru to jako výhru, že jsme opět dojely až na rampu. Umístění v RC5 navíc bylo krásným bonusem," popsala hustopečský debut Barbora Holická.

Holická - Žáková  Hustopeče 14  Citroën DS3 R1B

„Pocitově jsem byl z našeho vystoupení v Hustopečích zklamán. Už na shaku jsme probrzdili zatáčku a za letmým cílem šli ven, ve večerní sekci jsme ve druhé erzetě trefili v retardéru barel, který se dostal pod auto a způsobil závadu na poloose. Museli jsme odstoupit, ale díky mechanikům jsme alespoň pokračovali v sobotu. Bohužel druhý den jsme zase bojovali s nefunkčními brzdami. Nyní to musíme hodit za hlavu a jít dál.
Z tratí jsem měl dobrý pocit, a i když jsem si je nakonec moc neužil, byla to dobrá zkušenost do příštích let. Neustálé změny charakteru zkoušek jsou hodně náročné na koncentraci.

Nyní nás čeká Bohemka, jako další přípravu absolvujeme i Krkonoše," komentoval hustopečský start Tomáš Guryča.

Konečné umístění třída RC5 (R1) Cílové prémie + odměna Body
1. místo Barbora Holická – Jindřiška Žáková 1 500,00 € + maziva Total, láhev šampaňského 25

„Rally Hustopeče byla letos pro vozy s dvojitým šípem nadmíru úspěšná. Mirek Jakeš opět získal stříbro a je patrné, že závod od závodu snižuje náskok Vaška Pecha. Egon Smékal po čtyřech letech prolomil smolnou bariéru a konečně v Hustopečích spatřil cíl, ve dvoukolkách si vyjel druhé místo. A Bára Holická získala ve třídě RC5 místo první. Když k tomu připočteme povedené zázemí poháru v servisní zóně, s výsledkem reprezentace Citroën jsem opravdu spokojen," řekl po skončení závodu oficiální promotér CRT CZ a manažer Gekon Racing Tomáš Pletka.


Citroën Racing Trophy CZ míří do Hustopečí

Pětidílný značkový pohár Citroën Racing Trophy CZ 2014 zamíří ke svému druhému klání na jižní Moravu, do vinařské oblasti kolem Hustopečí. Ze startovní rampy Agrotec rally tentokrát sjede pět vozů francouzské značky Citroën, tři budou bojovat o finanční prémie v rámci pohárové klasifikace.

Dva starty, dvě druhá místa v Českém Krumlově a na Šumavě, druhé místo v průběžném pořadí MMČR. Taková je vizitka dosavadního působení posádky Gemini Clinic Rally Teamu Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák v letošní sezoně. Tato dvojice opět vystartuje s vozem Citroën DS3 R5. Zatímco Mirek Jakeš startoval naposledy v Hustopečích v roce 2010 a kvůli havárii závod nedokončil, jeho spolujezdec Jaroslav Novák obsadil na tratích Agrotec rally 2013 sedmé místo absolutně a určitě mladému rožnovskému jezdci předá cenné rady ke zrádným pasážím hustopečské soutěže. Zlínský tým se v přípravě zaměřil na doladění podvozku vozu a právě nastavení podvozku bude na specifické trati, proložené šotolinovými pasážemi, hrát důležitou roli.

V roli druhého jezdce MMČR v hodnocení dvoukolek nastoupí na start zlínská posádka Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Na Šumavě i v Českém Krumlově získala maximum mistrovských bodů ve své kategorii, což by ráda zopakovala i na Jižní Moravě. Tam se jí ovšem v posledních letech příliš nedaří. Od prvenství v roce 2010 ve třídě „enkových dvoulitrů" na pokoření Agrotec rally čeká. Třikrát v řadě je v okolí Hustopečí zradila technika…

„Přípravu na Hustopeče nám zkomplikovala Kopná, kterou jsme nedojeli. Ale možná to bylo štěstí v neštěstí, podobný problém se mohl objevit právě na hustopečském závodě. Auto bylo potřeba trochu poopravit karosářem i v lakovně, ale doufám, že budeme na další závod MMČR stoprocentně připraveni. Na jihu Moravy se nám totiž moc nedaří. V posledních třech ročnících jsem tam cíl nespatřil. Vždy jsme odstupovali kvůli nepředvídatelným věcem, loni to byl jediný výpadek v sezoně. To bychom letos chtěli napravit a připsat si další důležité body do hodnocení dvoukolek. Toto umístění se promítne i do finanční prémie v rámci CRT,"
popisuje zlínský pilot.

Smékal - Hýbnerová  Kopná 2014  Citroën DS3 R3T

V rámci CRT CZ 2014, vypsaného pro vozy Citroën DS3 R3T, však tentokrát zůstanou ve startovním poli osamoceni. Jiří Šulc se do „velkého mistráku" a CRT CZ vrátí až na domácí Bohemia rally, Petr Chodura sen. stále nemá k dispozici soutěžní vůz po havárii při předstartovním testu na Rallye Český Krumlov a Tomáš Pletka na začátku června zdárně absolvoval šotolinovou Rally d´Italia Sardegna. V silách týmu nebylo časově zvládnout po tomto podniku mistrovství světa repasi důležitých komponentů a přestavbu vozu na asfalt.

Mezi „juniory" se shodně jako v Českém Krumlově objeví s vozy Citroën DS3 R1B Tomáš Guryča a Barbora Holická. Oba se v rámci přípravy objevili na Rallysprintu Kopná, pro oba bude Agrotec rally závodem na zcela neznámých tratích. Starty Barbory Holické jsou pokračováním úspěšného projektu Czech Women Talent 2013, který se loni profiloval ve sprintrally.

„Do Hustopečí se opravdu moc těším, hodně jsem o místních erzetách slyšel, něco jsem viděl i na on-boardech. Čeká nás jistě náročný závod. Každá soutěž MMČR je něčím specifická a to pro Hustopeče platí dvojnásob. Hlavně se obávám, jak zvládneme šotolinové úseky, na kterých jsem nikdy nejel ani v civilním autě, velmi často se tam mění i charakter. Tím pádem to bude hodně o rozpisu, který každým závodem zlepšujeme, ale stále cítím, že to není úplně optimální. Snad nám v tomto ohledu Hustopeče dost pomůžou. V přípravě jsme absolvovali i test, tak věřím, že budeme s Kubou Navrátilem dobře připraveni," doufá Tomáš Guryča.

Holická - Žáková  Kopná 2014  Citroën DS3 R1B

„Bude to pro mě premiéra na tamních tratích, tak jsem o to více zvědavá, co nás tam čeká. Hlavně na šotolinové úseky, na tomto povrchu jsem ještě skoro nic nenajela. Loňský ročník jsem trávila v servisu, kde byla super atmosféra, tak doufám, že taková bude i na trati.
Na Kopné jsem se trápila s chřipkou, přesto se každým kilometrem cítím v citroënu lépe a lépe. Ale to nalezení limitů asi ještě chvíli potrvá. I proto bych byla rád, kdyby se v Hustopečích závodilo na suchu a nemuselo by být ani velké vedro,"
věří Barbora Holická.

Výtečně má sezonu rozjetou rovněž Ondřej Bisaha, startující s vozem Citroën C2 R2 MAX mimo pohárovou klasifikaci CRT CZ. Před hustopečským závodem vévodí průběžné klasifikaci třídy 6.

„I přes početně slabší účast věřím, že citroëny budou okupovat opět čelní místa ve svých kategoriích. Miroslav Jakeš má sezonu s novou ´er pětkou´ skvěle rozjetou, to samé platí i o Egonu Smékalovi ve dvoukolkách. Samozřejmě si dovolujeme pozvat všechny fanoušky do zázemí CRT CZ, kde nebude chybět tradiční nabídka kávy Dallmayr, soutěž na simulátoru a stále oblíbenější dětský koutek," říká před startem manažer Gekon Racing Tomáš Pletka.

Podrobnosti k poháru CRT CZ 2014 najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz. Žhavé novinky, videa či fotografie hledejte i na facebookovém profilu Gekon Racing sro.


Společnost Gekon Racing nabízí zájemcům o účast v CRT CZ 2014 možnost financování koupi závodního vozu DS3 R5, DS3 R3T a DS3 R1B od společnosti PSA finance, včetně havarijního pojištění.
GEKON RACING s.r.o.: Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, gekonracing@email.cz


Partnery Citroën Racing Trophy CZ 2014 jsou společnosti Total a Michelin.

Dalšími partnery jsou společnosti PSA Finance Česká republika, OMD, Dallmayr Kaffee, Beskydské uzeniny Chodura, All4car, Grands vins, SOŠ/SOU Nymburk a další.

Mediálními partnery jsou časopisy TopGear a Speed, specializovaný magazín Rally a internetový server www.rallylife.cz.

Share.
Leave A Reply