RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Citroën Racing Trophy CZ po Rally Bohemia
    Nezařazené

    Citroën Racing Trophy CZ po Rally Bohemia

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ9.7.2014Updated:21.8.2016Žádné komentáře8 Mins Read

    Třetí podnik Citroën Racing Trophy CZ 2014 – Rally Bohemia – nabídl další skvělé souboje posádek s francouzskými speciály Citroën. A ty stejně jako na předchozích podnicích byly za to náležitě odměněny. Celkem si vysoutěžily 3000 euro.

    Po závodě

    Posádky Citroën Racing Trophy CZ opět neodjížděly s prázdnou

    Poprvé v sezoně vyšel medailově naprázdno Citroën DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Posádka Miroslav Jakeš s Jaroslavem Novákem vybojovala na Rally Bohemia jen dvanáct mistrovských bodů za 4. místo v hodnocení první etapy, v průběhu druhého dne havarovala. A to v době, kdy byl již ze hry průběžný lídr závodu i hodnocení MMČR Václav Pech. Ten poškodil svůj vůz v RZ7. Jakeš neudržel svého citroëna na trati v rychlé pasáži RZ8.

    Z pohledu CRT CZ se hlavní „dění" odehrávalo ve špičce vozů s jednou poháněnou nápravou 2WD, což zároveň představovalo souboje na čele třídy 5 české klasifikace. Stejně jako v Hustopečích svedli dramatický duel o prvenství Egon Smékal a Adam Kobliha. A bohužel stejně jako mezi vinicemi na jihu Moravy se Egon Smékal nakonec musel před Koblihou sklonit. K třetímu domácímu prvenství v sezoně mu chybělo 10,7 vteřiny. Zlínský jezdec vévodí hodnocení „dvoukolek" s třicetibodovým náskokem právě před Koblihou.

    ⇥

    „Bohemii jsem si náramně užil – skvělé tratě, dobrá organizace, fantastický souboj. Celkově, včetně tréninku, tři náročné dny. S Adamem se muselo počítat, proto jsem byl rád, že jsme vyhráli úvodní etapu. V ní se nám povedla volba pneumatik Michelin, což byl jeden ze základů úspěchu. Na druhém Vinci ovšem musím přiznat velkou krizovku na šestý rychlostní stupeň… Druhý den jsme ovšem nezačali nejlépe, zejména na Chloudově a Šumburku jsme něco ztratili, když nás stejně jako v Hustopečích limitovaly brzdy. Ani druhé místo ve dvoukolkách však nic nemění na našem vedení v šampionátu a do dalšího závodu, zlínské Barumky, můžeme jít v pohodě," komentoval start na Bohemii Egon Smékal.

    Druhý speciál Citroën DS3 R3T ve startovním poli pilotoval Tomáš Pletka. Milovický jezdec letos premiérově naskočil do českého šampionátu a nakonec si vybojoval ve třídě 5 páté místo. Tedy o jednu příčku zaostal za honorovanou pozicí.

    ⇥

    „Na asfaltu jsem startoval poprvé po osmi měsících, premiérově i na evropských pneumatikách. Do závodu jsme šli bez jakéhokoli testu. To vše bylo v úvodu znát. Navíc jsme v páteční etapě zvolili špatně pneumatiky, nespokojen jsem byl i s příliš tvrdým nastavením, z čehož pramenila značná ztráta. Do druhé etapy jsme zapracovali na nastavení a nakonec jsme se parádně svezli. A navíc splnili jasný cíl, dovést auto celé zdárně do cíle. My se sice objevíme až na srpnové Barum rally, ale mezitím nás s Gekon Racing čekají společně s Martinem Kočim a Lukášem Kostkou starty ve Finsku a na Deutschland rally v JWRC," zhodnotil mladoboleslavský start Tomáš Pletka.

    Ve startovním poli tradičně nechyběly ani dva vozy Citroën DS3 R1B, řízené Tomášem Guryčou a Barborou Holickou. Guryčovi se zatím v MMČR s tímto vozem nedaří, stejně jako v Hustopečích havaroval. Tentokrát už na úvodní divácké zkoušce v ulicích Mladé Boleslavi.

    ⇥

    „Bohužel na trati Staroměstského testu Tomáše zaskočil problém s brzdami a v dané rychlejší pasáži už neměl možnost havárii zabránit. Naštěstí se nám nic nestalo, ale celkově jsme byli hodně zklamaní," popsal spolujezdec Jakub Navrátil.

    Nepříliš poklidnou přípravu na Bohemii zažívala Barbora Holická, která se musela obejít bez tradiční parťačky Jindřišky Žákové. Na jejím místě zaskočil Lukáš Říha a společně si tato dvojice dojela pro finanční prémii 1500 euro za prvenství v hodnocení třídy R1 (čtvrtí ve třídě 9).

    ⇥

    „Bohemka byla úžasná, ale pro mě velmi náročná soutěž. Navíc ještě ztížená i jednodenními seznamovacími jízdami, které končily pozdě v noci, a tak při závodě jsem cítila únavu. Tratě byly hodně záludné, naplno se na nich projevily moje nedostatky v rozpise, který se snažím neustále zlepšovat. S citroënem se jede skvěle, neměli jsme po celý závod žádný problém. Osobně vnímám největší rezervy na brzdách, které se snažím i při tréninku pomalu odstraňovat. Celkově chci na sobě dále pracovat a posouvat se kousek po kousku dál. Závody mě neuvěřitelně baví a dělám vše pro to, abych se na nich pravidelně objevovala. Pořadatelům a všem kolem patří velký dík za krásný závod, doufám, že budu mít možnost se na Bohemii zase v příští sezoně vrátit," popsala Barbora Holická.

    „Bohemia potvrdila své postavení na české scéně. Nabídla náročnou trať, kvalitní organizaci, včetně dostatečného servisního prostoru, kde nechyběl ani tradiční stánek CRT CZ, tentokrát i s maskotem chodícího panáčka Michelin. Na druhou stranu jsem zklamán z počtu účastníků CRT CZ. Odměny, které účastníkům nabízíme, nemají takový efekt v nárůstu počtu vozů, jaký jsem očekával," uvedl po skončení závodu oficiální promotér CRT CZ a manažer Gekon Racing Tomáš Pletka.


    Před startem

    Mladoboleslavská soutěž projde v letošním roce výraznou proměnou. Pořadatelé soutěž postavili na více přívětivém formátu pátek-sobota, definitivně opustili diváckou speciálku na okruhu v Sosnové a nově do harmonogramu zakomponovali dva divácké testy v ulicích Mladé Boleslavi. V tomto městě bude rovněž po celou dobu závodu umístěna servisní zóna a v ní i tradiční zázemí Citroën Racing Trophy CZ se stále oblíbenější nabídkou kávy Dallmayr, simulátorem a dětským koutkem.

    Změnami prošel i harmonogram závodu. V pátek se bude závodit v okolí Mladé Boleslavi (Lobeč, Vinec), v sobotu se posádky přesunou na Jablonecko, do okolí Tanvaldu a Železného Brodu. Celkem se bude závodit na dvanácti rychlostních zkouškách (na sedmi úsecích) s délkou více než 150 kilometrů.

    CRT zázemí

    Dvojice pilotů továrního týmu Kopecký a Wiegand, lídr šampionátu Pech a hvězdný Ital Scandola, to budou hlavní konkurenti ve snaze Gemini Clinic Rally Teamu pokračovat v medailové sérii na českých tratích. Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák s vozem Citroën DS3 R5 prozatím v sezoně „ukořistili" tři druhá místa absolutně a stejná příčka jim patří i v průběžném hodnocení Mediasport MMČR 2014.

    Naopak vedoucím pilotem v hodnocení dvoukolek je letošní suverén CRT CZ Egon Smékal, kterého bude tradičně navigovat Monika Hýbnerová. V Hustopečích se sice museli poprvé v sezoně spokojit s druhým místem mezi vozy s jednou poháněnou nápravou, ale i toto umístění je posunulo do čela kategorie 2WD a také třídy 5. Zlínská dvojice navíc bude v okolí Mladé Boleslavi obhajovat loňské druhé místo, když nad jejich síly byl jen vůz Citroën C2 Super 1600.

    „Loňská Bohemia byla perfektní, a i když pořadatelé provedli v harmonogramu další zásadní změny, věřím, že tím naváží na loňský formát. Technické tratě patří vždy k mým oblíbeným, stejně tak svědčí i našemu vozu Citroën DS3 R3T. Proto věřím, že opět budeme bojovat na absolutní špičce naší kategorie,"
    doufá zlínský pilot.

    Mezi modely DS3 R3T však bude mít Smékal jediného soupeře a tím bude Tomáš Pletka. Pro milovického jezdce to bude šestý start na Rally Bohemia. Ten však letos závodil pouze jednou na šotolině (Rally d´Italia Sardegna) a na asfalt se vrátí po více než půlroční pauze.

    „Loni jsme si Bohemii se spolujezdcem Ondrou Vichtorou náležitě užili a doufám, že tomu tak bude i letos. Tratě Bohemie patří jednoznačně k mým oblíbeným, což souvisí s jejich celkovou náročností. Na závod je potřeba mít stoprocentně připravený vůz, hodně budu spoléhat i na pneumatiky Michelin. Jen podle počasí se budeme rozhodovat, jaká směs nakonec bude nejoptimálnější, protože předpověď počasí zatím není pro Bohemii úplně příznivá," přiznává Pletka.

    V rámci CRT CZ 2014, vypsaného pro vozy Citroën DS3 R3T, tentokrát zůstanou osamoceni, neboť pořadatelům překvapivě nedorazila přihláška mladoboleslavského jezdce Jiřího Šulce.

    Mezi „juniory", tedy mezi soupeři s vozy Citroën DS3 R1B, nebudou na startovní rampě chybět Tomáš Guryča a Barbora Holická. Oba registrovaní účastníci CRT CZ 2014 budou na Rally Bohemia startovat poprvé.

    Další výčet Citroënů najdeme ve třídě 6, které po čtyřech odjetých závodech MMČR vévodí Ondřej Bisaha. Zlínský jezdec pilotuje model C2 R2 MAX. Stejný vůz osedlá i Lukáš Pondělíček, starší verzi pak Michal Srb. Po havárii na Ypres rally musel mladoboleslavský start odvolat Tomáš Pospíšilík.

    Bisaha - Píža  Hustopeče 2014

    „Na Rally Bohemia jsme startovali v roce 2012. Tratě v krásné přírodě na skvělých, místy technicky náročných, zkouškách byly pastvou pro oči i naši představivost. V samotném závodě pak na prvních dvou rychlostech bylo toto všechno ještě znásobeno velkým množstvím diváků. S tehdejším spolujezdcem Davidem Zacharem jsme si ale rally moc neužili, protože byla po havárii Martina Semeráda předčasně ukončena. Letos tedy startujeme znovu téměř do neznáma, ale hodně se na to těšíme," říká před startem Ondřej Bisaha.

    Podrobnosti k poháru CRT CZ 2014 najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz. Žhavé novinky, videa či fotografie hledejte i na facebookovém profilu Gekon Racing sro.

    Společnost Gekon Racing nabízí zájemcům o účast v CRT CZ 2014 možnost financování koupi závodního vozu DS3 R5, DS3 R3T a DS3 R1B od společnosti PSA finance, včetně havarijního pojištění.
    GEKON RACING s.r.o.: Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, gekonracing@email.cz

    Partnery Citroën Racing Trophy CZ 2014 jsou společnosti Total a Michelin.
    Dalšími partnery jsou společnosti PSA Finance Česká republika, OMD, Dallmayr Kaffee, Beskydské uzeniny Chodura, All4car, Grands vins, SOŠ/SOU Nymburk a další.
    Mediálními partnery jsou časopisy TopGear a Speed, specializovaný magazín Rally a internetový server www.rallylife.cz.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.