Adam Kobliha s Karlem Žáčkem opanovali čtvrtý závod ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014, kterým byla Bohemia Rally s centrem v Mladé Boleslavi. Po dvanácti rychlostních zkouškách zvítězili s téměř dvouminutovým náskokem před Josefem Petákem, třetí příčku obsadil David Tomek.
Bohemia rally je tradičně těžkou zkouškou posádek i soutěžních techniky. V letošním ročníku ji podstoupilo i pět účastníků ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI. Vše jim v páteční etapě ještě ztížilo proměnlivé počasí. To se však pro sobotní etapu umoudřilo, a tak poprvé v sezoně pohárový závod zdárně dokončili všichni startující.
Na úvodní městské zkoušce v ulicích Mladé Boleslavi začal nejrychleji Kobliha, ale Josef Peták dokázal na dalších dvou mladoboleslavských testech kontrovat. Do servisu se oba hlavní pohároví konkurenti vraceli v 3,2 vteřinách a nic nenasvědčovalo, že další průběh závodu proběhne za dominance valašského jezdce. Ten v dalším průběhu už nebyl v pohárové klasifikaci ani jednou pokořen. Po první etapě si vypracoval dvacetisekundový náskok, který druhý den dále navyšoval. Nakonec Kobliha se Žáčkem obhájili nejen prvenství ve dvoukolkách z Hustopečí, ale dosáhli i na osmé místo absolutně.
„V pátek jsme na úvodní sekci nasadili na předek tvrdou směs, což se brzy ukázalo jako špatná volba. Proto jsem jel hodně opatrně a v úvodu zaostal za Pepou Petákem i Egonem Smékalem. Do druhé „rundy" jsme už obuli měkčí slick, který byl optimální. Toto je zase cenná zkušenost do dalších závodů. Z výkonu jsme měl rázem lepší pocit, uhájili jsme pohárové vedení před Pepou Petákem, ale Egon Smékal zůstal ve dvoukolkách stále před námi. Do soboty jsme nastoupili s cílem smazat ztrátu na Egona, což se brzy podařilo a nakonec jsme opanovali dvoukolky i pohárovou klasifikaci. Vítězství je zásluha celého týmu, všem patří poděkování. Úsilí, které vkládáme do přípravy, se vyplácí. S Karlem jsme předvedli vše, co umíme, jsem rád, jak celá soutěž klapala.
V poháru jsem určitě tak hladké prvenství nečekal, ale prostě jsme s Egonem jeli hodně rychle a zbytku dvoukolek jsme tím pádem odskočili. Nakonec z našeho souboje bylo i výtečné umístění v absolutní klasifikaci, pár vteřinek za vítězem produkční kategorie. Nyní se moc těšíme na Barumku. Vůz projde důkladnou repasí a určitě před startem uděláme i nějaký větší test," pronesl v cíli spokojený Adam Kobliha.
Dvojnásobnému vítězi poháru vozů Renault Josefu Petákovi se cesta za případným hattrickem pořádně komplikuje. Na Koblihu před posledními dvěma závody ve Zlíně a v Příbrami ztrácí 58 bodů.
„Bohemia byla letos hodně těžká, museli jsme se vypořádat se spoustou kluzkých a záludných míst. Proto jsem spokojený, že jsem dostal renaulta do cíle, ovšem míval jsem tu i lepší výsledky. Blahopřeji Adamovi s Karlem, jeli opravdu pěkně," řekl k závodu Josef Peták.
Třetí příčku pohárové klasifikace si od úvodních kilometrů kontrolovali David Tomek s Markem Zemanem. Nakonec si kromě bronzu v ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI vybojoval i solidní čtvrté místo ve dvoukolkách, absolutně skončili třináctí.
„Na to, že jsme se rozhodli startovat na Bohemii až na poslední chvíli, tak pro nás dopadla docela dobře. Celkově byla soutěž opět perfektní, s nádhernými tratěmi, pěkně jsme se svezli a byl to zážitek Bohemii dokončit. I když časový odstup na Adama a Pepíka byl docela velký, oba jeli hodně rychle. Bohužel až do posledního servisu jsme se potýkali s drobnými technickými problémy, nakonec se ukázalo, že na vině bylo čidlo otáček, což se projevovalo na výkonu motoru. Mám za sebou i první zkušenost s evropskými pneumatikami. V první sekci jsem se na nich trochu hledal, ale nakonec jsem zásadní rozdíl nevnímal. Pokud vše půjde dobře, v Česku se objevíme ještě na sprintu v Pačejově a na Příbrami," popsal průběh závodu David Tomek.
Martině Daňhelové se ve startovním poli objevila silná konkurentka v boji o prvenství v Dámském poháru. Tou byla norská pilotka Miriam Aasli, startující s Fiestou R2. Jihočeška ovšem nakonec dokázala o 1,6 vteřiny mezi „ženskými" zvítězit, zároveň obsadila čtvrté místo v pohárovém hodnocení.
„Jubilejní ročník Bohemky byl pestrý od startu až na cílovou pásku. Pořadatelé nám přichystali krásné náročné tratě, které byly obsypány davy diváků. Počasí bylo střídavě oblačné. Proto zejména první ostré kilometry byly velmi uklouzané a vůbec se nám nedařilo dostat se optimálního rytmu. Ještě k tomu jsme si boj o prvenství proti norské dvojici ztížili desetisekundovou penalizací v retardéru.
Sobotní ráno jsem nejspíš probděla a na prvních dvou ranních zkouškách jsem na Miriam ztratila 28 vteřin. To byl ten správný impuls do dalšího průběhu a od Sychrova jsem začala zase závodit. Asi ve mně ´bouchly´ saze.
Před posledním testem jsme na mladičkou Norku ztráceli čtyři sekundy. Nechtěla jsem jít do žádného rizika, zvolila jsem plynulé tempo, které nakonec stačilo na vítězství v Dámském poháru. Byl to krásný souboj a těším se, až se zase proti sobě postavíme na startovní čáru," okomentovala zdárně dokončenou Bohemii Martina Daňhelová.
Pohárovou klasifikaci uzavřeli Michal Kravec s Josefem Králem.
„Přestáli jsme s Michalem tři varování v podobě jezdeckých chybiček a výletů z trati, počtvrté by to určitě už jen tak neprošlo (smích)… Proto jsme se v závěru soustředili hlavně na zdárné dokončení tak náročného závodu, jakým Bohemia letos byla," přiznal v cíli zkušený navigátor Josef Král.
„Všechny odstartované posádky dorazily do cíle Bohemie! To je excelentní výsledek, který se v pohárové historii příliš často neopakuje. Měl jsem z toho upřímnou radost, navíc když Adam Kobliha opanoval i dvoukolky. Rázem je na tom v průběžném hodnocení výrazně lépe než Pepík Peták. Jak ho ovšem znám, ten bude určitě ještě bojovat… ¨
Solidním výkonem se prezentoval i David Tomek, dámské vavříny na závěrečném testu ´urvala´ i Martina Daňhelová," komentoval výsledky promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 Zdeněk Pekárek.
Výsledky Bohemia rally – ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI:
1. Kobliha – Žáček (Renault Clio R3) 1:37:20.3
2. Peták – Benešová (Renault Clio R3) + 1:54.7
3. Tomek – Zeman (Renault Clio R3) + 5:39.3
4. Daňhelová – Daňhel (Renault Clio R3) + 9:58.1
5. Kravec – Král (Renault Clio R3) + 17:22.5
Průběžný stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI (4/6):
1. Kobliha 258, 2. Peták 200, 3. Daňhelová 176, 4. Rujbr 60, 5. Maxa 56, 6. Tomek 50, 7. Kojo (FIN) 46, 8. Kravec 38
Duel Kobliha – Peták pokračuje na Bohemii
Výsledky třetího podniku ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 v Hustopečích katapultovaly do čela průběžného pořadí Adama Koblihu. Dvojnásobný vítěz Josef Peták mu tedy má „co vracet". První příležitost bude mít na nadcházející Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Do pohárového zápolení se vydá pět vozů Renault Clio R3.
Josef Peták zvítězil na úvodních závodech ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI v Českém Krumlově a v Klatovech, Adam Kobliha si připsal první triumf v Hustopečích, kde ovšem Peták vyšel bodově téměř naprázdno. Jakým směrem se tento duel posune, naznačí dvanáct rychlostních zkoušek Rally Bohemia (150,66 km RZ). Novinkou budou hned dvě divácké speciálky v ulicích Mladé Boleslavi, páteční etapa opět na Mladoboleslavsku, v harmonogramu naopak chybí paralelní zkouška v Sosnové. V sobotu se tentokrát bude závodit na Jablonecku, na Železnobrodsku a v okolí Tanvaldu.
V roli pohárového lídra nastoupí na start poprvé v sezoně Adam Kobliha. S Bohemií má minimální zkušenosti. V sezoně 2011 závod absolvoval poprvé, v roce 2012 se svezl jen krátce, než byla soutěž po tragické havárii Martina Semeráda přerušena.
„Jsme připraveni jako na každý jiný závod. Mechanici provedli kompletní revizi auta, venku byla i převodovka. Nechtěli jsme nic podcenit. Na druhou stranu jsme tentokrát netestovali, nějaké věci zkusíme až při pátečním shakedownu. S Karlem Žáčkem se na závod moc těšíme, stejně pocity cítím po úspěchu v Hustopečích i z našeho týmu.
Celkově Bohemia nabízí nejtechničtější tratě v Česku, jezdí se po pěkných asfaltech. Pátek bude rychlejší, ale to mi nevadí, těším se rovněž na noční úseky, neboť při předchozích startech se na Bohemii závodilo jen ve dne. Jen doufejme, že soutěži bude přát počasí… ," věří Adam Kobliha.
Josef Peták věnoval čas mezi Hustopečemi a Bohemií rekonvalescenci zraněné levé ruky, mechanici zase opravě motoru.
„V Hustopečích jsem s levou rukou skutečně zakusil, nyní je to o poznání lepší, a tak určitě neprodáme s Alenou kůži lacino. Co se týká motoru, na předchozím závodě nám prasklo rozvodové kolo, což žádný motorář nikdy neslyšel. Naštěstí událost nebyla tak destruktivní, jak to prvotně vypadalo.
Co se týká závodu, jeho formát beru pozitivně, jen mě negativně zaskočilo, že pořadatelé vypsali trénink jen na jeden den. Když se někomu rozbije auto, pak není reálné, aby to zvládnul. Navíc to není Evropa, může se trénovat na tři průjezdy, tak proč je potřeba trénink tak hrotit. Čtvrtek bude zbytečně jeden velký maratón.
Navíc jsem zvědavý, jak se bude vyvíjet počasí. Upřímně bych nechtěl jet páteční vložky na mokru a ještě za tmy. Vzhledem k povrchu a rychlostnímu průměru vložek budu z nich mít obrovský respekt. Také dvě superspeciálky v ulicích Mladé Boleslavi jsou na můj vkus docela dost," reaguje Josef Peták.
Poprvé se při Bohemii zapojí do ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI David Tomek. V letošním roce startoval pouze na německé Thüringen Rallye, domácí soutěž však nechtěl ani letos vynechat. Vždyť zde poprvé startoval už v roce 2006.
„Na Thüringen rallye jsme popáté v řadě dojeli až do cíle, vyhráli letos i třídu, což jsem považoval za úspěch. Start na Bohemii jsme dlouho zvažovali vzhledem k nutnosti použít nové pneumatiky a teprve tento týden jsme dostali ´zelenou´. Proto budou přípravy auta trochu hektické, ale věřím, že vše zvládneme.
Na start domácí soutěže se samozřejmě těším. Jsem rád, že se vrací do pátečního harmonogramu boleslavské erzety, naopak je mi líto, že bude na Bohemii letos tak málo aut. Bohužel do závodu půjdu s absolutní neznalostí ´evropských´ gum. Od kluků jsem slyšel, že na suchu fungují stejně, uvidíme, jak tomu bude případně za mokra.
O prvenství se zřejmě poperou Adam Kobliha a Pepík Peták, my zkusíme zabojovat o třetí místo. Pokud tomu tak bude s rozumným odstupem za vedoucí dvojicí, určitě bude spokojen," doplňuje předstartovní reakce David Tomek.
Martina a Vlastimil Daňhel budou chtít na Bohemii navázat na třetí místo ve třídě 5 a druhé v pohárové klasifikaci v Hustopečích, naopak po výpadku na jihu Moravy bude hlavní ambice Michala Kravce s Josefem Králem zdárně spatřit cílovou rampu.
„Kdo opanuje čtvrtý podnik poháru, je těžké předpovídat. Všechny letošní soutěže nabídly vždy skvělé závodění, obrovskou vyrovnanost mezi Adamem Koblihou a Josefem Petákem. Absolutně bez šancí nebude ani domácí David Tomek, postupně zrychluje i Martina Daňhelová a pohárovou konkurenci opět doplní i Michal Kravec. Věřím, že fanoušky opět čeká pěkná podívaná," říká před startem Bohemie promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 Zdeněk Pekárek.
Průběžný stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI (3/6):
1. Kobliha 189, 2. Peták 144, 3. Daňhelová 132, 4. Rujbr 60, 5. Maxa 56, 6. Kojo (FIN) 46
Další letošní soutěže kalendáře ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014:
11. – 13. 07. Rally Bohemia Mladá Boleslav
29. – 31. 08. Barum Czech Rally Zlín
3. – 5. 10. Rally Příbram
Hodnocení ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014
Promotér XTG motorsport, s.r.o., vypisuje pro jednotlivé závody následující finanční prémie pro první tři posádky v cíli každé soutěže v rámci klasifikace „Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014":
1. místo 50 000 Kč + šek 25 000 Kč na náhradní díly
2. místo 25 000 Kč + šek 25 000 Kč na náhradní díly
3. místo 12 500 Kč + šek 12 500 Kč na náhradní díly
Finanční prémie za konečné umístění
Promotér na konci sezony ocení podle získaných bodů tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:
1. místo 50 000 Kč + šek 25 000 Kč na náhradní díly
2. místo 25 000 Kč + šek 25 000 Kč na náhradní díly
3. místo 12 500 Kč + šek 12 500 Kč na náhradní díly
Aby byl jezdec zařazen do celkového umístění, musí odstartovat v nejméně pěti závodech.