ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI pokračoval druhým závodem na Rallye Šumava Klatovy. O vítězství si to opět rozdali Josef Peták a Adam Kobliha. Nakonec se z druhého letošního prvenství radoval příbramský pilot, i když Kobliha byl opět „na dostřel“.
Ze startovní rampy na klatovském náměstí sjelo šest speciálu Renault Clio R3, jejichž piloti měli ambice bodovat do ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI. Do Klatov totiž nedorazil původně přihlášený Michal Kravec.
Už předstartovní prognózy naznačovaly, že se může opakovat krumlovský scénář. Déšť a zrádné podmínky. A tak se nakonec také stalo. Posádky se na suchu svezly jen na začátku soutěže, kterou tradičně otevírala okruhová zkouška na Čínově. Úvodní test zvládl nejlépe Josef Peták, trojici Vlastimil Maxa, Adam Kobliha a Patrik Rujbr však na dalších příčkách dělilo jen 1,9 vteřiny. „Konečně jsem se pořádně svezl. Okruh jsem si na suchu užíval. Takové podmínky však vydržely jen krátce," smutnil Josef Peták.
Konkurenti příbramského matadora se však nechtěli vzdát bez boje. A tak se stalo, že ve čtyřech následujících zkouškách (na dvou úsecích) zvítězil pokaždé jiný jezdec. V RZ2 to byl Maxa, který se díky tomu posunul do čela pohárové klasifikace. Po „trojce" ho na vedoucí pozici opět vystřídal Peták. Ve čtvrtém testu byl nejrychlejší Kobliha a první místo se opět měnilo. V závěrečném testu první etapy se blýsknul Rujbr, v jeho případě to však na změnu v pořadí nestačilo. Po pěti zkouškách vedl s náskokem 2,4 sekundy Kobliha před Petákem, 7,2 vteřiny ztrácel Maxa a čtvrtá pozice s téměř půlminutovou ztrátou patřila Rujbrovi. Nástrahy prvního dne zdárně překonali Fin Joose Kojo a Martina Daňhelová.
„Závěr dne nám vyšel. Trefili jsme se do gum i nastavení vozu, hlavně čtverka nás opravdu sedla. S vedení v Clio Cupu jsme moc nepočítali, ale bylo to super," pronesl po první etapě Adam Kobliha.
„Adam předvedl už na Krumlově vyzrálý výkon a opravdu jsem se bál, aby nám v noci moc neodjel. Přece jen je o mě známo, že tmu příliš nemám v oblibě, vše komplikovala i vlhká trať," reagoval Josef Peták.
Ve druhé etapě déšť neustával a hned úvodní zkouška pořádně zamíchala pohárovými kartami. Kvůli problému se vstřikováním paliva byl ze hry Patrik Rujbr a po ošklivé havárii i Vlastimil Maxa.
„Nebyl jsem úplně spokojen s průběhem, stále jsme laborovali s pneumatikami, nakonec nás zradil prasklý benzinový přívod na vstřikování. Doufám, že nám Hustopeče vyjdou lépe," uvedl Patrik Rujbr.
⇥
„Auto je po havárii dvojice Maxa – Palivec hodně poničené. V jedné pasáži byli rychlejší, auto sklouzlo na trávě a zastavilo se až přední částí ve stromě. Vlastimil má pohmožděná záda, Štěpán zlomenou klíční kost," nastínil pozadí havárie promotér Zdeněk Pekárek.
V těchto fázích závodu se Peták vrátil do vedení v pohárové klasifikaci a díky vítězství na třech zkouškách sekce (ze čtyř) si vytvořil před Koblihou téměř dvacetisekundový náskok. Valašský mladík ještě zkusil v druhých průjezdech kontrovat, ale na vítězství to už nestačilo. V cíli zaostal o necelých jedenáct vteřin.
„Jsem moc rád, že jsme to zvládli a podruhé vyhráli. Soutěž byla hodně těžká, jelo se opravdu rychle. Sobota nám však vyšla podstatně lépe než v Krumlově a to byl odrazový můstek k našemu prvenství. Výtku mám však k pořadatelům. Místy jsem si připadal jako na slalomu mezi betonovými kužely. Řada z nich byla vytažena až moc do cesty, takže jízda nebyla ani o stopě, ale vyhýbání se jim. Chápu to jako nutné zlo, aby se neničily cesty, ale určitě to mohlo být jezdecky přívětivější," řekl v cíli Josef Peták.
„Dále se objevíme v Hustopečích, ale na tento víkend bych pozval fanoušky na MS v sajdkárkrosu do Kramolína. V jeho rámci se uskuteční i závod sajdkár veteránů, mezi 35 dvojicemi nebudu chybět ani já," doplnil.
„Šumavské tratě jsou nádherné, ale pro nás byly zcela nové. Navíc jsme v cliu absolvovali teprve druhý závod, opět ve zrádných podmínkách. Naším cílem bylo hlavně dojet na rampu, nakonec jsme opět druzí za Pepou Petákem, takže jsme s výsledkem spokojeni," reagoval Adam Kobliha.
Třetí pohárovou příčku po odstoupení Rujbra a Maxy zaujal Fin Joose Kojo. Šestatřicetiletý jezdec je odkojený šotolinou a sněhem, záludnosti asfaltu tak jsou pro něj velkou neznámou. Hodnocení ROPRO Clio R3 Czech Trophy uzavřela Martina Daňhelová.
„S průběhem letošních pohárových závodů musím být spokojen. Jak v Krumlově, tak i na Šumavě svedly renaulty pěkné souboje. Kobliha je pro Petáka silným soupeřem, tentokrát vyhráli erzety i Maxa a Rujbr. Maxa však ve zrádných podmínkách své nasazení neustál, což byla velká škoda," komentoval výsledky promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2014 Zdeněk Pekárek.
Výsledky Rallye Šumava Klatovy – ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI:
1. Peták – Benešová (Renault Clio R3) 1:40:20,2
2. Kobliha – Chodura (Renault Clio R3) + 10,9
3. Kojo – Taskinen (FIN – Renault Clio R3) + 5:51,7
4. Daňhelová – Daňhel (Renault Clio R3) + 12:53,1
Průběžný stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI (2/6):
1. Peták 130, 2. Kobliha 120, 3. Daňhelová 78, 4. Rujbr 60, 5. Maxa 56, 6. Kojo (FIN) 46
Počet účastníku ROPRO Clio R3 Trophy se rozrůstá
Seriál MMČR 2014 pokračuje v rychlém sledu třetím podnikem sezony. Ten zavede posádky na západ Čech, do okolí Klatov a Vimperku. V rámci druhého dílu ROPRO Clio R3 Czech Trophy se do závodu přihlásilo sedm dvojic, tedy o dvě více než v Českém Krumlově.
Tento fakt však bohužel kontrastuje s počtem přihlášených posádek Rallye Šumava Klatovy, který se zastavil na číslovce 34. Přesto třída 5, do které jsou zařazeni všichni účastníci ROPRO Clio R3 Czech Trophy, bude s devíti vozy nejobsazenější třídou letošního ročníku západočeské soutěže.
Se startovním číslem 16 půjde do závodu lídr kategorie dvoukolek v českém šampionátu a také vítěz úvodního pohárového klání v Českém Krumlově Josef Peták. Zkušený příbramský pilot nastoupí opět Alenou Benešovou.
„V Krumlově jsme se trochu rozjeli, a tak doufám, že budu mít ze Šumavy mnohem lepší pocity. Bohužel v krátké pauze mezi Krumlovem a Šumavou nebyl čas na zásadnější změny nebo testování, naši mechanici se navíc museli věnovat opravě havarovaného vozu Jana Dohnala z Krumlova. Starosti mi dělá počasí. Často prší v nepředvídatelných pásech a zřejmě tomu tak bude i při závodě. Asi nás čeká velká loterie, ale nic proti tomu nenaděláme. Všichni budeme mít stejné podmínky," říká před klatovským startem Josef Peták, jenž bude v Klatovech obhajovat prvenství v pohárovém hodnocení.
Loni byl na Šumavě jako druhý jezdec „cupu" klasifikován Patrik Rujbr. V Českém Krumlově ho hendikepovala bolest po zlomenině zápěstí. Jaký je jeho aktuální zdravotní stav?
„Ruka je určitě v lepší kondici než na Krumlově. Ale jestli to bude úplně dobré, to se ukáže až při zátěži na rychlostních zkouškách. Rádi bychom dopadli lépe než v Krumlově. Uvidíme, co s průběhem závodu udělá počasí, neboť na krumlovském závodě jsme se trochu potýkali s novými pneumatikami. Před Šumavou jsme zapracovali na změně geometrie, existuje i varianta, že tentokrát sáhneme i po konkurenční značce pneumatik," přiznává Patrik Rujbr.
Do souboje této dvojice se jistě bude chtít zapojit Adam Kobliha, navigován Petrech Chodurou. Valašská dvojice zajela v Krumlově solidní závod a jen smolná penalizace je připravila o pohárové vítězství. Na Šumavě však Kobliha pojede teprve podruhé, při premiérovém startu s hondou v roce 2011 byl závod navíc ukončen po tragické nehodě Jiřího Skoupila.
„Už se těšíme na další souboje s Pepou Petákem a samozřejmě bychom se rádi neztratili ani ve dvoukolkách. Špička třídy 5 však v Krumlově jela hodně rychle a asi nám bude chvíli trvat, než se jim dokážeme přiblížit," prorokuje Adam Kobliha.
Silnou čtveřici uzavře dvojice Vlastimil Maxa – Štěpán Palivec, která loni právě na Šumavě, při premiérovém startu ve velkém mistráku, obsadila čtvrté místo ve třídě 5 a třetí v pohárovém hodnocení. Maxa se neztratil ani v Krumlově, přesto dvoudenní závody bere jako možnost sbírat další cenné zkušenosti.
„Na dvoudenních závodech chci hlavně sbírat zkušenosti, větší výsledkové ambice mám ve sprintech," vysvětluje letošní ambice Vlastimil Maxa.
Očekávaných favoritům však bude připraven poprvé v pohárové historii konkurovat zahraniční jezdec. Navíc se soutěžácké kolébky, z Finska. Jde o Joose Koja. Kojo nebude na českých tratích žádným nováčkem, na kostelecké Matrix rally 2012 obsadil čtvrté místo ve třídě 6. Tentokrát usedne za volant clia z dílen XTG Motorsport Klubu. Šestatřicetiletý Joose Kojo má na svém kontě i čtyři světové starty na domácí Neste Rally Finland.
Zrádný Krumlov byl náročným debutem v ROPRO Clio R3 Czech Trophy pro Martinu Daňhelovou. S odjetými kilometry se postupně zvyšovala i její vnitřní spokojenost, což bude moci potvrdit už na Šumavě.
Poslední Renault Clio R3 v sedmičlenném pohárovém poli bude pilotovat Michal Kravec. Tento jezdec patří k inventáři západočeské soutěže posledních let, od roku 2009 na startu ani jendou nechyběl.
„Krumlov nabídl skvělou podívanou a jeden z nejdramatičtějších závodů v pohárové historii. Věřím, že průběh Šumavy proběhne v podobném duchu. Pokud mluvím za všechny účastníky poháru, všichni jsou rádi za změnu formátu závodu, kde odpadne noční přejezd servisních vozů a mechaniků na Vimpersko. A doufám, že všechny přihlášené posádky budu moci přivítat i na cílové rampě v Klatovech. Všem přeji hodně zdaru," říká před startem promotér Clio R3 Czech Trophy 2013 Zdeněk Pekárek.
Rally Šumava Klatovy se uskuteční 16. – 17. května 2014. Posádky se vydají vstříc prvním rychlostním zkouškám v pátek v 17:45 hodin z náměstí v Klatovech. V dalším průběhu je čeká 13 rychlostních zkoušek o celkové délce 161,54 km. První posádky dorazí zpět do cíle v sobotu po 19. hodině.
Kalendář ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2014
2. – 3. 05. Rallye Český Krumlov
16. – 17. 05. Rallye Šumava Klatovy
20. – 21. 06. Agrotec Rally Hustopeče
11. – 13. 07. Rally Bohemia Mladá Boleslav
29. – 31. 08. Barum Czech Rally Zlín
3. – 5. 10. Rally Příbram
Hodnocení ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2014
Promotér XTG motorsport, s.r.o., vypisuje pro jednotlivé závody následující finanční prémie pro první tři posádky v cíli každé soutěže v rámci klasifikace „Clio R3 Czech Trophy 2014":
1. místo 50 000 Kč + šek 25 000 Kč na náhradní díly
2. místo 25 000 Kč + šek 25 000 Kč na náhradní díly
3. místo 12 500 Kč + šek 12 500 Kč na náhradní díly
Finanční prémie za konečné umístění
Promotér na konci sezony ocení podle získaných bodů tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:
1. místo 50 000 Kč + šek 25 000 Kč na náhradní díly
2. místo 25 000 Kč + šek 25 000 Kč na náhradní díly
3. místo 12 500 Kč + šek 12 500 Kč na náhradní díly
Aby byl jezdec zařazen do celkového umístění, musí odstartovat v nejméně pěti závodech.