WRC čeká série šesti šotolinových podniků. První z nich Rally Mexiko se stala hájemstvím Sébastiena Loeba a Daniela Eleny, kteří jsou právě zde neporažení nepřetržitě od roku 2006. Loni druzí, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, by rádi, aby jim kvality jejich nového vozu DS3 WRC pomohly k zopakování vynikajícího výkonu.
Hlavní událost sezony
Rally Mexiko je od roku 2004, kdy vstoupila do kalendáře WRC, jednou z nejpopulárnějších rally vůbec. Nebylo tomu tak od počátku, vždyť fandové rally z provincie León přijali podnik při prvním ročníku poněkud rezervovaně, ale postupem času se propracovali až k obrovskému vzrušení při sledování schopností pilotů, a obzvlášť jejich miláčka, Sébastiena Loeba.
⇥
„Je to pokaždé velice příjemná akce. Je tu slunečno, řídit na zdejších tratích je opravdová radost, navíc když vidíte, jak rally milují místní fanoušci," vysvětluje Sébastien Loeb. „Startovní ceremoniál ve čtvrtek v ulicích Guanajuato, to je jedna z hlavních událostí celé sezony. Však také jedna speciálka zavádí posádky do vydlážděného podzemí hornického městečka."
Většina tratí je se však na šotolině, ze čtyřiadvaceti rychlostních zkoušek z programu tohoto ročníku se bude hned sedm odehrávat jako super speciálky. I když tyto super speciálky tvoří co do kilometráže jen 3 % z celkové délky soutěže, mohou se právy ty ukázat jako rozhodující pro konečné pořadí.
Radost pilotovat
„Tento typ soutěží nemám příliš v lásce, ale člověk to musí brát tak, jak to je. Můžete velice rychle ztratit dvě tři sekundy, které pak mohou na konci celé soutěže chybět," varuje osminásobný mistr světa. „Já mám raději tradiční šotolinové rychlostní zkoušky. V Mexiku jsou trasy v horách obecně široké a rychlé. Samozřejmě se také najdou nějaké točité a úzké pasáže, kde člověk musí být víc soustředěný a pozorný, ale celkově se tu dá pilotovat s radostí."
Citroën, Loeb a Elena, kteří jsou v Mexiku pět let neporažení, dobře vědí, co udělat pro obhajobu prvenství. Nadvláda této trojice byla zdrojem frustrací pro Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena, na které od roku 2007 vycházela jen horší umístění. Loni druzí Finové jsou nyní natěšení na to, aby se i s jejich DS3 WRC pokusili navázat na loňskou sérii sedmi vítězství z devíti možných na šotolinových rally.
Motory ztratí na výkonu
„Dobře si pamatuji na loňský ročník, kdy jsme skončili na druhém místě. Na řízení je to velice těžká soutěž. Rally se odehrává v nadmořských výškách nad 2000 metrů, což znamená, že motory ztrácejí na výkonu. Také si pamatuji, kolik defektů pneumatik jsme nasbírali, byť tahle rally se nejezdí na nejtvrdších pneumatikách," uvedl druhý muž loňského WRC Mikko Hirvonen. „Už se nemohu dočkat startu s Citroënem v Mexiku, kde tým vždy dosahoval dobrých výsledků. Těším se o to víc, že výsledky testování s DS3 WRC na šotolině dopadly velmi dobře. Měl jsem z auta skvělé pocity."
⇥
Mistrovství světa nyní míří do zmíněné série na šotolině. Mikko si proto na začátku sezony věří: „Většina následujících podniků WRC míří na šotolinu, takže bude zajímavé sledovat skutečnou formu pilotů a týmů. Pokud jde o mě, pokusím se zajet nějaké nejrychlejší časy. Uvědomuji si, že proti ostatním týmům musíme bojovat společně a že hlavní je výsledek pro Citroën."
V dosavadním pořadí mistrovství světa WRC drží Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen první dvě místa v pořadí pilotů, Citroën Total World Rally Team vede v Poháru konstruktérů.
Video: Rally Mexico 2012 shakedown