RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Citroën zaútočí na Sierra Madre
    Nezařazené

    Citroën zaútočí na Sierra Madre

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ9.3.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    WRC čeká série šesti šotolinových podniků. První z nich Rally Mexiko se stala hájemstvím Sébastiena Loeba a Daniela Eleny, kteří jsou právě zde neporažení nepřetržitě od roku 2006. Loni druzí, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, by rádi, aby jim kvality jejich nového vozu DS3 WRC pomohly k zopakování vynikajícího výkonu.

    Hlavní událost sezony

    Rally Mexiko je od roku 2004, kdy vstoupila do kalendáře WRC, jednou z nejpopulárnějších rally vůbec. Nebylo tomu tak od počátku, vždyť fandové rally z provincie León přijali podnik při prvním ročníku poněkud rezervovaně, ale postupem času se propracovali až k obrovskému vzrušení při sledování schopností pilotů, a obzvlášť jejich miláčka, Sébastiena Loeba.

    ⇥

    „Je to pokaždé velice příjemná akce. Je tu slunečno, řídit na zdejších tratích je opravdová radost, navíc když vidíte, jak rally milují místní fanoušci," vysvětluje Sébastien Loeb. „Startovní ceremoniál ve čtvrtek v ulicích Guanajuato, to je jedna z hlavních událostí celé sezony. Však také jedna speciálka zavádí posádky do vydlážděného podzemí hornického městečka."

    Většina tratí je se však na šotolině, ze čtyřiadvaceti rychlostních zkoušek z programu tohoto ročníku se bude hned sedm odehrávat jako super speciálky. I když tyto super speciálky tvoří co do kilometráže jen 3 % z celkové délky soutěže, mohou se právy ty ukázat jako rozhodující pro konečné pořadí.

    Radost pilotovat

    „Tento typ soutěží nemám příliš v lásce, ale člověk to musí brát tak, jak to je. Můžete velice rychle ztratit dvě tři sekundy, které pak mohou na konci celé soutěže chybět," varuje osminásobný mistr světa. „Já mám raději tradiční šotolinové rychlostní zkoušky. V Mexiku jsou trasy v horách obecně široké a rychlé. Samozřejmě se také najdou nějaké točité a úzké pasáže, kde člověk musí být víc soustředěný a pozorný, ale celkově se tu dá pilotovat s radostí."

    Citroën, Loeb a Elena, kteří jsou v Mexiku pět let neporažení, dobře vědí, co udělat pro obhajobu prvenství. Nadvláda této trojice byla zdrojem frustrací pro Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena, na které od roku 2007 vycházela jen horší umístění. Loni druzí Finové jsou nyní natěšení na to, aby se i s jejich DS3 WRC pokusili navázat na loňskou sérii sedmi vítězství z devíti možných na šotolinových rally.

    Motory ztratí na výkonu

    „Dobře si pamatuji na loňský ročník, kdy jsme skončili na druhém místě. Na řízení je to velice těžká soutěž. Rally se odehrává v nadmořských výškách nad 2000 metrů, což znamená, že motory ztrácejí na výkonu. Také si pamatuji, kolik defektů pneumatik jsme nasbírali, byť tahle rally se nejezdí na nejtvrdších pneumatikách," uvedl druhý muž loňského WRC Mikko Hirvonen. „Už se nemohu dočkat startu s Citroënem v Mexiku, kde tým vždy dosahoval dobrých výsledků. Těším se o to víc, že výsledky testování s DS3 WRC na šotolině dopadly velmi dobře. Měl jsem z auta skvělé pocity."

    ⇥

    Mistrovství světa nyní míří do zmíněné série na šotolině. Mikko si proto na začátku sezony věří: „Většina následujících podniků WRC míří na šotolinu, takže bude zajímavé sledovat skutečnou formu pilotů a týmů. Pokud jde o mě, pokusím se zajet nějaké nejrychlejší časy. Uvědomuji si, že proti ostatním týmům musíme bojovat společně a že hlavní je výsledek pro Citroën."

    V dosavadním pořadí mistrovství světa WRC drží Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen první dvě místa v pořadí pilotů, Citroën Total World Rally Team vede v Poháru konstruktérů.

    Video: Rally Mexico 2012 shakedown

     

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.