Prvním závodem v kalendáři Citroën Racing Trophy CZ byla Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí. Její účastníci za své výsledky „inkasovali“ celkem 5500 euro.

Pozornost českých fanoušků byla před startem věnována české premiéře vozu Citroën DS3 R3T. Francouzská novinka v rukou polského jezdce Jana Chmielewského obsadila v konečné klasifikaci dvoukolek čtvrté místo. Z pohledu CRT CZ Chmielewského „zajímala" pouze třída 5 bez vozů specifikace S1600. A v tomto výčtu byla polská posádka nejrychlejší a inkasovala maximální částku tři tisíce euro za vítězství.

Do cíle Valašské rally dorazil i druhý Citroën DS3 3RT. Polský jezdec Jaroslaw Koltun ale startoval bez nároku na finanční zisk a body do značkové trofeje. V jeho případě dovezl citroëna na šestém místě v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou.

Mezi vozy Citroën C2 R2 MAX je od úvodních kilometrů jelo v režii Miroslava Březíka. Po první etapě měl na nejbližšího konkurenta Marcela Svačinu téměř minutový náskok. A tento odstup provázel oba jezdce i v průběhu druhého dne. Paní Štěstěna ale tentokrát nebyla Březíkovi nakloněna a v předposlední zkoušce odstoupil kvůli prasklé poloose. Pomyslným vítězem hodnocení „maxů" se stali při premiéře s tímto vozem ve dvoudenních závodech Marcel Svačina se spolujezdcem Lukášem Zámečníkem. A při výpadku Tarabuse s Fabií R2 obsadili ve třídě 6 druhé místo. To jim zaručilo finanční prémii 1500 euro. Posledním hodnoceným jezdcem Valašské rally z pohledu CRT CZ 2011 byl polský jezdec Szymon Kornicki. Ve třídě 6 obsadil čtvrté místo (náležela mu prémie 1000 euro). S Citroënem C2 R2 startovali i pátí ve třídě Michal Srb – Radim Orava (v CRT CZ nejsou klasifikováni kvůli specifikaci vozu).

„Potvrdilo se mi, že volba Citroënu C2 R2 MAX byla správná a auto mě určitě nezklamalo. Směr skupiny R3 by byl mnohem nákladnější. Kitová felicie sice byla srdeční záležitostí, ale pokud jsem chtěl vpřed, byla volba skupiny R2 nejvhodnější. Z cé-dvojky mám velmi dobrý dojem, i když je s ní potřeba jet odlišně. Chování kitu bylo v mnohých ohledech odlišné. Ale postupně jsem ji poznávat a zjišťoval, že snese agresivní přístup. Za této situace fungovala ještě lépe. I když vše má své hranice a nesmí se to přehnat… Novinkou pro mě byly pneumatiky Pirelli. První kilometry jsem s nimi odjel na shakedownu, ale důvěrně jsem je poznával až na vložkách. V mnohém mě překvapily. Poprvé, když auto dobře drželo stopu v prašných úsecích první etapy a podruhé v závěru na vodě, kdy se s nimi dalo docela jet. I jejich životnost výrazně nezaostává za michelinkami," komentoval start na Valašské rally Marcel Svačina.

Stejná závada jako Březíka vyřadila Pavla Přibyla (poloosa v RZ4), problémy se servořízením zastavily dalšího nováčka v kokpitu francouzského speciálu Petra Křížka. Bývalý úspěšný jezdec „enkových dvoulitrů" může patřit k černým koním seriálu. Z Valašska bohužel odjížděl se smíšenými pocity.
„Na start jsem šel v podstatě bez testu, jen jsme se svezli na shakedownu. Jízda s cé-dvojkou chce naprosto něco jiného. Navíc hned po sto metrech prvního testu se na předním okně objevil olej, což signalizovalo problém se servořízením. Závadu jsme se pokusili odstranit a pokračovat v rámci superally, bohužel závada se opakovala, a tak jsme raději odstoupili," řekl zklamaný Petr Křížek.

„Start do sezony vyzněl z pohledu promotéra Citroën Racing Trophy CZ slibně. Ze startovní rampy Valašské rally sjelo šest vozů, do cíle se vrátily tři. Jsem rád, že se citroëny neztratily v klasifikaci tříd 5 a 6. Navíc od Rally Český Krumlov, kde bude česká trofej pokračovat, očekávám ještě vyšší počet startujících. To je při současné situaci v českém rallysportu pozitivní," říká promotér CRT CZ 2011 Tomáš Pletka, který si při Rally Šumava odbude domácí premiéru za volantem Citroënu DS3 R3T.

K projektu Citroën Racing Trophy se nám na mikrofon vyjádřila také PR manažerka Citroën ČR, Martina Bedrnová. Komentář včetně představení zajímavé soutěže si poslechněte na konci příspěvku (MP3 soubor).


Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.

Společnosti Total, Pirelli, PSA Finance Česká republika a OMD jsou partnery CITROËN RACING TROPHY CZ. Mediálním partnerem Citroën Racing Trophy CZ 2011 je časopis Faster Magazine a www.rallylife.cz.

Citroën Racing Trophy CZ zajišťuje společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX i pro nové vozy Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz).

Sdílet

O autorovi

Komentáře