RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Citroën Racing se proti verdiktu FIA neodvolá!
    AUTO - WRC 2005 - CYPRUS RALLY - LIMASSOL 15/05/2005 - PHOTO : FRANCOIS FLAMAND / DPPI
    Nezařazené

    Citroën Racing se proti verdiktu FIA neodvolá!

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ2.4.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Sbor sportovních komisařů Rally Portugalsko obdržel zprávu od technického delegáta FIA, ze které vyplývá, že při technické kontrole po rally byly objeveny rozdíly mezi homologačním listem a dvěma díly vozu Citroën DS3 WRC č. 2.

    Mikko Hirvonen: Společně vyhráváme, společně prohráváme

    4. 4. 2012 – Hned po vyloučení Citroënu č. 2 DS3 WRC z Rally Portugalsko, uvedli představitelé Citroën Racing svůj záměr odvolat se proti tomuto rozhodnutí. Další analýza ale nepřinesla žádná nová technická zjištění. A tak se po konzultacích s různými experty Citroën Racing rozhodl žádost k odvolací instanci FIA nepodávat.

    Když Citroën Racing obdržel rozhodnutí o odvolání posádky Hirvonen – Lehtinen z víkendové Rally Portugalsko, měl podle předpisů pouhou hodinu na zvážení, zda odvolání podat či nikoli. Celý tým pak měl ještě dalších 48 hodin na to, aby své rozhodnutí potvrdil nebo vzal zpět. Po technických analýzách, které neodhalily žádné nové technické záležitosti, které by případně mohly zvrátit rozhodnutí komise, se Citroën Racing rozhodl vyhnout se dlouhé a nákladné proceduře.

    Matton – Vrátíme se na vítěznou cestu

    ⇥

    Yves Matton, šéf Citroën Racing: „Sdělili jsme náš záměr odvolat se proto, abychom získali čas na podrobnější analýzu. Co se týče spojky, náš dodavatel nám poslal omluvný dopis a potvrzení o existenci dílů, které jsou odlišné od homologační dokumentace. Tento dopis dokazuje, že jsme neměli v žádném případě úmysl jednat nečestně. Současně to pro nás znamená více se zaměřit na naše interní procesy, neboť jsme na zmíněné odlišnosti nepřišli při vlastní kontrole. K druhému bodu, výrobce turbokompresorů schválených FIA pro všechny týmy, nám potvrdil, že u plastového dílu turba dochází k rozpínavosti. Dodatečná analýza jistě upřesní, že právě k této situaci došlo i v našem případě. Přijímáme tento tvrdý trest, nicméně uděláme všechno pro to, abychom se poučili a v budoucnu už se nic podobného neopakovalo. Stále ještě vedeme v obou šampionátech, ale náš náskok se zmenšil. Do další rally jdeme s tím, že se chceme vrátit na naši vítěznou cestu."

    Hirvonen – Už se nemohu dočkat dalšího startu

    ⇥

    Mikko Hirvonen: „Jsem samozřejmě zklamaný, ale vůbec ne mrzutý. Takové věci se prostě stávají. Člověk se s tím musí smířit jako s nezbytnou lekcí a jet dál. Citroën pro mě v posledních měsících udělal hodně a já jsem s ním v této těžké situaci zajedno. Společně vyhráváme, ale společně i prohráváme! Tato událost pro mne znamená impuls jít dále. Už se nemohu dočkat dalšího startu při příštím závodu."


    Citroën DS3 WRC č. 2 vyloučen z Portugalské rally

    3.4.2012 – Sbor komisařů si vyslechl zástupce týmu Citroën Racing a poté rozhodl o vyloučení posádky Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, která se umístila na prvním místě.

    ⇥

    Technický ředitel a zástupce ředitele Citroën Racing Xavier Mestelan-Pinon uvedl (na fotu vpravo): „Techničtí komisaři objevili rozdíl mezi homologačním listem a dvěma díly vozu: spojkou a turbokompresorem. Spojkové mechanismy Citroënu DS3 WRC jsou homologované s odlehčovacími otvory. Náš dodavatel nám nedávno dodal díly bez těchto otvorů a jeden z nich byl namontován do vozu DS3 WRC č. 2. Tyto díly nijak nezvyšují výkon, protože jsou těžší než homologované díly. Pokud jde o turbo, které je standardním dílem pro všechny vozy World Rally Cars, zde velikost turbíny přesahuje povolené maximum. Důvodem je roztažení turbíny, která je vystavena velmi vysokým teplotám a rychlostem otáčení."

    ⇥

    Yves Matton, ředitel týmu Citroën Racing sdělil (na fotu vlevo): „Naším úmyslem nebylo nijak podvádět a sankci považujeme za nepřiměřenou. Vzhledem k tomu, že nám uvedené body nepřináší žádnou výhodu, rozhodli jsme se proti tomuto rozhodnutí podat odvolání. V této chvíli je mi především líto členů posádky Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena, kteří podali na této velmi obtížné rally vynikající výkon. Toto první vítězství v našich barvách si zasloužili a musím se jim jménem celého týmu za tuto situaci omluvit. Doufám, že Mikko a Jarmo budou mít rychle příležitost opět se dostat na nejlepší místo na stupních vítězů."

    Mikko Hirvonen Rally de Portugal 2012

    AUTO – WRC 2005 – CYPRUS RALLY – LIMASSOL 15/05/2005 – PHOTO : FRANCOIS FLAMAND / DPPI
    WRC PORTUGAL RALLY 2012
    WRC PORTUGAL RALLY 2012
    WRC PORTUGAL RALLY 2012
    WRC PORTUGAL RALLY 2012
    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.