Sbor sportovních komisařů Rally Portugalsko obdržel zprávu od technického delegáta FIA, ze které vyplývá, že při technické kontrole po rally byly objeveny rozdíly mezi homologačním listem a dvěma díly vozu Citroën DS3 WRC č. 2.

Mikko Hirvonen: Společně vyhráváme, společně prohráváme

4. 4. 2012 – Hned po vyloučení Citroënu č. 2 DS3 WRC z Rally Portugalsko, uvedli představitelé Citroën Racing svůj záměr odvolat se proti tomuto rozhodnutí. Další analýza ale nepřinesla žádná nová technická zjištění. A tak se po konzultacích s různými experty Citroën Racing rozhodl žádost k odvolací instanci FIA nepodávat.

Když Citroën Racing obdržel rozhodnutí o odvolání posádky Hirvonen – Lehtinen z víkendové Rally Portugalsko, měl podle předpisů pouhou hodinu na zvážení, zda odvolání podat či nikoli. Celý tým pak měl ještě dalších 48 hodin na to, aby své rozhodnutí potvrdil nebo vzal zpět. Po technických analýzách, které neodhalily žádné nové technické záležitosti, které by případně mohly zvrátit rozhodnutí komise, se Citroën Racing rozhodl vyhnout se dlouhé a nákladné proceduře.

Matton – Vrátíme se na vítěznou cestu

Yves Matton, šéf Citroën Racing: „Sdělili jsme náš záměr odvolat se proto, abychom získali čas na podrobnější analýzu. Co se týče spojky, náš dodavatel nám poslal omluvný dopis a potvrzení o existenci dílů, které jsou odlišné od homologační dokumentace. Tento dopis dokazuje, že jsme neměli v žádném případě úmysl jednat nečestně. Současně to pro nás znamená více se zaměřit na naše interní procesy, neboť jsme na zmíněné odlišnosti nepřišli při vlastní kontrole. K druhému bodu, výrobce turbokompresorů schválených FIA pro všechny týmy, nám potvrdil, že u plastového dílu turba dochází k rozpínavosti. Dodatečná analýza jistě upřesní, že právě k této situaci došlo i v našem případě. Přijímáme tento tvrdý trest, nicméně uděláme všechno pro to, abychom se poučili a v budoucnu už se nic podobného neopakovalo. Stále ještě vedeme v obou šampionátech, ale náš náskok se zmenšil. Do další rally jdeme s tím, že se chceme vrátit na naši vítěznou cestu."

Hirvonen – Už se nemohu dočkat dalšího startu

Mikko Hirvonen: „Jsem samozřejmě zklamaný, ale vůbec ne mrzutý. Takové věci se prostě stávají. Člověk se s tím musí smířit jako s nezbytnou lekcí a jet dál. Citroën pro mě v posledních měsících udělal hodně a já jsem s ním v této těžké situaci zajedno. Společně vyhráváme, ale společně i prohráváme! Tato událost pro mne znamená impuls jít dále. Už se nemohu dočkat dalšího startu při příštím závodu."


Citroën DS3 WRC č. 2 vyloučen z Portugalské rally

3.4.2012 – Sbor komisařů si vyslechl zástupce týmu Citroën Racing a poté rozhodl o vyloučení posádky Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, která se umístila na prvním místě.

Technický ředitel a zástupce ředitele Citroën Racing Xavier Mestelan-Pinon uvedl (na fotu vpravo): „Techničtí komisaři objevili rozdíl mezi homologačním listem a dvěma díly vozu: spojkou a turbokompresorem. Spojkové mechanismy Citroënu DS3 WRC jsou homologované s odlehčovacími otvory. Náš dodavatel nám nedávno dodal díly bez těchto otvorů a jeden z nich byl namontován do vozu DS3 WRC č. 2. Tyto díly nijak nezvyšují výkon, protože jsou těžší než homologované díly. Pokud jde o turbo, které je standardním dílem pro všechny vozy World Rally Cars, zde velikost turbíny přesahuje povolené maximum. Důvodem je roztažení turbíny, která je vystavena velmi vysokým teplotám a rychlostem otáčení."

Yves Matton, ředitel týmu Citroën Racing sdělil (na fotu vlevo): „Naším úmyslem nebylo nijak podvádět a sankci považujeme za nepřiměřenou. Vzhledem k tomu, že nám uvedené body nepřináší žádnou výhodu, rozhodli jsme se proti tomuto rozhodnutí podat odvolání. V této chvíli je mi především líto členů posádky Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena, kteří podali na této velmi obtížné rally vynikající výkon. Toto první vítězství v našich barvách si zasloužili a musím se jim jménem celého týmu za tuto situaci omluvit. Doufám, že Mikko a Jarmo budou mít rychle příležitost opět se dostat na nejlepší místo na stupních vítězů."

Mikko Hirvonen Rally de Portugal 2012

Share.
Leave A Reply