Ještě včera po poledni troubili Petter Solberg s Chrisem Pattersonem k útoku na pódiové umístění na Rally Monte Carlo. Příval sněhu na RZ7 a 8 spolu s katastrofální volbou pneumatik, srazily tuto dvojici ze sedla.
Navzdory blamáži ze včerejšího podvečera odkrývá Chris Patterson plány na dnešní, poslední, den soutěže.
RZ9: Montauban sur l’Ouveze – Eygalayes (29.89 km – záznam na Eurosportu 18:45 – 20:45)
"Pátek je brutální. Startujeme velmi brzy. Následuje velmi dlouhý 120 km dlouhý přejezd na start RZ. První vložka je velmi technická, možná jedna z nejtechničtějších na rally. Úvodní širší sekce, bohužel místy dost rozbitá, zavede posádky opět do lyžařského střediska. Následuje stoupání které díky střídajícímu se povrchu, představuje rozhodující faktor pro správnou volbu pneumatik. Nakonec nezapomínejme na jednu věc, servis je odsud hooodně daleko…"
"Poté následuje další, tentokrát obludných 230 km, dlouhý přejezd do Monaca. Na druhou stranu se na tuto chvíli velmi těším. V tuto chvíli necháváme za sebou část rally v okolí Valence a jedeme do Monte Carla. Tady bude konečně čas se trochu "vydechnout". Najde se chvilka pro menší oběd a snad i na nějaký ten spánek dojde, než opět vyrazíme na velké noční dobrodružství Rally Monte Carlo."
"Na tak dlouhém přejezdu si krátíte ubíhající čas různě. Naši inženýři nás vybavili francouzským popem, což může být v daný moment zábavné."
RZ10 a RZ12: Moulinet – La Bollene-Vesubie (23.41 km – LIVE Eurosport 18:45 -20:45 a 23:00 – 01:00)
"Tato RZ je prostě Col de Turini. Od startu v malé vesnici stoupá charakteristickými vlásenkami až k legendárnímu vrcholu Col de Turini. I když nesněží, nahoře bude sníh určitě po okrajích silnice. Jen doufáme, že jej diváci nenahází zpátky na trať příliš mnoho. Z Col pak následuje sešup, kde letíte dolů jako o život."
"Tady zakusíte ten pravý adrenalin. Col je tvrdá dřina. Na druhou stranu náročnost vložky udržuje neustále vaši pozornost. Je to velká výzva, kdy musíte mít rozpis jednoduše stoprocentní!"
RZ11 a RZ13: Lantosque – Luceram (18.81 km – LIVE Eurosport 18:45 – 20:45 a 23:00-01:00)
"Poslední, velmi náročná, rychlostní zkouška, kde se neustále mění povrch. S množstvím sjezdů a stoupání na rychlém hrubém asfaltu v lese. Povrch je v těchto úsecích často porostlý mechem, což činí trať velmi kluzkou. A pokud se k tomu ještě přidá led… Pasáž na vrcholu stoupání se otevírá a les končí, což může znamenat, že zde bude relativně sucho."