RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design
    • Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023
    • Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      Recent
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      Recent
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»FOR SALE»Chcete mě? Italské legendy na prodej!
    FOR SALE

    Chcete mě? Italské legendy na prodej!

    Ivo Nowi NovákBy Ivo Nowi Novák13.2.2018Updated:4.5.2021Žádné komentáře5 Mins Read

    I když to zatím za oknem nevypadá, jaro tu bude co by dvaadvacítkou „ořechem“ dohodil. Zahrádkáře, kutily a pokoutné garážníky tak čeká neoblíbený jarní úklid. Vše nepotřebné a přebytečné musí pryč.


    Delta nebo Delta?

    Dva z nich začali s čistkami lehce s předstihem a nabízí na prodej každý po jednom vzácném kousku legendárního „béčka“. Ač každý z jiného koutu Evropy (Francouz a Angličan), na značce se kupodivu shodli. Jedná se o italskou temperamentní dámu jménem Lancia Delta S4. Přestože je tahle signora z technického hlediska již mírně v letech, jízda v ní je i dnes stejně ostrá, jako byste jedli peperoncino plnými hrstmi.


    Lancia Delta S4 (výrobní číslo 0051)

    Nabízený exemplář byl registrován 20. října 1986 (TO44805F) . Jedná se o originální tovární vůz Abarth, který nebyl nikdy provozován v „ostrém“ režimu. Lancia jej užívala jako jeden ze tří „mulleto“ neboli průzkumných aut – tedy jako „mezka“ při psaní rozpisu na jednotlivých soutěžích.

    Značka speciálu byla později změněna na TO44816F a v roce 1988 byla Lancia prodána do závodního týmu Comauto. Následně se stala součástí dvou soukromých sbírek, aby byla opět prodána závodníkovi a sběrateli Johnu Boschovi (ano, je to ten Bosch, který startoval i na naší Barum rally s krásným BMW M3).

    Posledním majitelem se stal v roce 2008 francouzský tým Milano Racing. Exemplář byl k vidění v ostré jízdě mimo jiné při Rallylegend 2008, 2009 a 2015 či v roce 2012 na belgické Le Boucles de Spa. Za jeho volantem seděl také při Legend Show Serre Chevalier 2012 Bruno Saby.

    Lancia Delta S4 / chassis 0051

    Podle prodejce je automobil ve 100% stavu. Jeho součástí je kopie italské dobové registrace, originální homologační dokumentace a certifikát Abarth Classiche. V interiéru zůstaly zachovány „origo sicny“ s jmenovkami Alén-Kivimäki. Je pouze doporučeno, aby při účasti na dalších revivalech a akcích s historiky byly originální palivové nádrže vyměněny za novější z důvodu zvýšení bezpečnosti.

    Lancia Delta S4 (výrobní číslo 205)

    Druhý exemplář, který je momentálně v prodejní nabídce specialistů na historiky Girardo & Co., byl firemním otloukánkem. Homologace proběhla 1. listopadu 1985 a vůz hned odstartoval do své první soutěže, šotolinové Rally Lois Algarve v Portugalsku. Za volantem tehdy seděl Fin (respektive poloviční Ital) Markku Alén. Jedná se tak o „esčtyřku“, která kdy jako první oficiálně odstartovala v ostrém závodě.

    Rally Algarve byla brána jako poslední test před představením nové Lancie v seriálu MS, kterým byla 34. Lombard RAC rally 1985. Při portugalské soutěži musel tým řešit několik technických závad. Zvýšený výkon motoru působil problémy s převodovkou a posléze došlo k prasknutí hnacího hřídele. Alén byl nucen odstoupit. Pořadatelé však vyšli italské squadře vstříc a po opravě mohl Fin v soutěži pokračovat v rámci testování alespoň jako předjezdec.

    Lancia Delta S4 / chassis 205 – Rally Lois Algarve 1985 & test Nardo

    Testovací mula

    V únoru 1986 se Delta proháněla na zkušební dráze Fiatu v Nardu. Tuto šotolinovou trať často využívala armáda pro „oprubování“ vojenských vozidel. No potěš… Jednalo se o zátěžový test v délce 1000km, který měl simulovat zatížení komponentů stejné jako při Rally Acropolis či Safari. V kokpitu se střídali Valter Rostagno a Fabrizio Tabaton.

    Auto poté putovalo zpět do Turína, kde bylo v používáno ve aerodynamickém tunelu pro úpravy na mnoha prvcích karoserie.

    Lancia Delta S4 / chassis 205 – photo: Girardo&Co

    V květnu je vysláno znovu na testy, tentokráte na dráze v Mandrii. Zde slovutný testpilot Lancie Giorgio Pianta dával zabrat novým pryžím jak od Pirelli, tak konkurenčního Michelinu.

    Následoval další průvan v tunelu, kdy se ladily nové komponenty „budky“ pro verzi EVO 2.

    Poté bylo „Essequatro“ určeno jako testovací vůz pro Aléna na Rally 1000 jezer a posléze využito jako náhradní vůz posádky Grundel-Melander na téže soutěži.


    Od majitele k majiteli

    Na voze nebyly od té doby měněny žádné důležité komponenty. V březnu roku 1991 jej odkoupil tým Jolly Club a obratem přeprodal společnosti Rasini Leasing Spa. Další majitel Michel Papaleo jej získal v roce 1996 a Lancia putovala do Velké Británie. V roce 2006 se vrátila do své domoviny. Italský soutěžák Marco de Marco s ní absolvoval několik významných událostí jako Rallylegend či Bologna Motorshow.

    A aby toho cestování nebylo málo, v roce 2012 vyrazila „esčtyřka“ zpět do Británie, kde se stala součástí sbírky speciálů skupiny B.

    Lancia Delta S4 / chassis 205 – photo: Girardo&Co

    Ještě před koupí však prošla ozdravnou kůrou u specialistů na ostré Lancie, dvojčat Baldiových v Turíně, ex-mechaniků Martini racing z dob skupiny B. Došlo k repasi motoru, výměně diferenciálů, převodovky a kompresoru. Následný test na „brzdě“ ukázal výkon úžasných 480 koní…

    Poté byl jedinečný exemplář k vidění například na Goodwood Festival of Speed nebo Shelsley Walsh Classic Nostalgia. A teď může být tahle Lancie vaše…

    Vlastně mohou být obě vaše. Pravda, ceny se šplhají do astronomické výše. Není to tak dlouho, co se v nabídkách objevil exemplář, se kterým Henri Toivonen vyhrál při prvním startu tohoto modelu britskou RAC rally 1985 a požadovaná suma byla „vyšroubována“ na téměř jeden milion EUR. Uf! Nutno ale říci, že si vlastně kupujete kus historie. Auto s duší. Budu jen doufat, že se nestanou majetkem člověka, pro něhož budou pouze dobrou investicí. Investicí skrytou před zraky milovníků historie rally v klimatizované hale pod saténovou plachtou. Největším požitkem, jaký můžou totiž speciály legendární skupiny B nabídnout, je vidět je řvát, syčet a pískat turbem na trati. A nebo nejlépe sedět za jejich volanty. Ale to už je jiná pohádka.

    aukce Bruno Saby Group B historici Itálie Lancia Lancia Delta S4 Markku Alén
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    Related Posts

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák30.3.2023

    Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák26.3.2023

    Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.