Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 2. díl „Přítomnost“

      14.5.2025

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 1. díl „Návraty“

      24.4.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 1. díl – Do Plzně se šampionem

      5.2.2025

      TROJÁK – tady rallyový poutníče zastav kroky své a pomni…

      9.12.2024
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024

      Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

      31.10.2023

      Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

      13.7.2023

      „Lego“ pro dospěláky ex-Colin McRae míří do aukce

      23.6.2023
    • Fotogalerie

      Rally Hungary 2025

      15.5.2025

      Slovácká rallye 2025 – ČMPR

      17.4.2025

      Kánó-Imola MiniSprint Hungary 2025

      2.4.2025

      Test Kamínka 2025 – Urban, Hanák, Večerka

      23.3.2025

      AUTO PODBABSKÁ ŠKODA PSG ACCR TEAM – design 2025

      17.3.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022
    • Závody

      Eifel Rallye Festival napíše svůj třináctý příběh

      3.6.2025

      Silmet Rally Příbram 2025 – osvědčené lokality, pozměněné tratě

      20.5.2025

      Bohemia rally 2025 spustila přihlášky. Nabídne i novou erzetu.

      20.5.2025

      6. BOAS Záhoří 2025 – Motoristé proti sobě na trase s ďábelskou kilometráží

      8.5.2025

      Rallysprint Kopná 2025 hlásí zaplněný seznam přihlášených posádek

      7.5.2025
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Nezařazené»TNT mají za sebou úvod sprintové sezony
    Nezařazené

    TNT mají za sebou úvod sprintové sezony

    By Tomáš Plachý25.4.20115 Mins Read

    V úvodním podniku MČR Sprintrally Rally Lužické hory obsadila posádka Jaromír Tarabus – Igor Norek páté místo v absolutním pořadí. Na poslední chvíli před závodem musel tým řešit změnu vozu, takže místo ohlášeného týmového Abarthu Grande Punto S2000 se posádka představila stejně jako v celé loňské sezoně s vozem Ford Fiesta S2000.

    Pro týmovou formaci Tarabus-Norek-Trunkát začal závod vlastně už v úterý před velikonočním závodním víkendem. Při předzávodním testu došlu k neočekávané závadě na motoru Fiatu Abarth Grande Punto S2000, který byl sestaven po loňském závodní přestávce vozu. „Po té, co nám v úterý při testu „odešel" motor a bylo evidentní, že se nestihne do startu Lužických hor opravit, nastaly hektické chvíle uvažování a shánění nového vozu. Podařilo se však velice rychle domluvit s týmem Martina Prokopa a připravit náš revival s Fiestou S2000. Šlo přesně o tu samou fiestu, se kterou jsme uzavřeli loňskou sezonu vítězstvím na Rally Příbram," popisuje okolnosti vynucené změny vozu týmový manažer Daniel Trunkát, a pokračuje: „V rekordně krátkém čase bylo potřeba předělat vůz ze šotolinové verze na asfaltovou, nechat jej otestovat na letošní sezonu, vytvořit polep v barvách našich sponzorů, a tak dále. Takže je jasné, že jsme se před závodem rozhodně nenudili. Na tomto místě patří obrovské poděkování především celému týmu Jipocar Racing, že nám vyšli takto maximálně vstříc a vše v tomto krátkém čase dokázali na jedničku zorganizovat."

    Do Lužických hor se sjela velmi početná a kvalitní konkurence včetně šesti vozů WRC, za jejichž volanty seděli mimo jiné i národní mistři český Valoušek a německý Kahle. V této konkurenci patřilo posádce zelenobílé Fiesty S2000 po prvních čtyřech z osmi rychlostních těsné čtvrté místo, ovšem pouze se ztrátou nicotných 2,8 sekundy na prvního, a naopak s náskokem pouze šesti sekund na šestého.
    „Do fiesty jsme z výše zmíněných důvodů usedli až večer před závodem a stihli ujet už jen přibližně 20 km na trati v podstatě o dvou zatáčkách, takže je jasné, že na nějaké větší otestování auta před závodem už nebyl čas," vrací se k dramatické situaci před startem pilot Jaromír Tarabus a následně popisuje své pocity z jízdy v první části závodu: „Během první rundy RZ jsem se s vozem nějak nemohl sžít, přestože s ním máme najeto již spoustu kilometrů z minulé sezony. Nedařilo se mi do zatáček trefovat ideálně a jízda nebyla zdaleka tak čistá, jak by měla být. V servisu po první polovině soutěže jsme pak ještě pracovali na nastavení vozu."

    Druhá polovina soutěže však pro posádku nezačala vůbec šťastně a hned na páté rychlostní zkoušce potkal velký problém, který pravděpodobně ovlivnil celý zbytek jejího vystoupení v soutěži. Nechme situaci popsat přímo jezdce: „Druhou část soutěže jsme zahájili podařeným rychlým tempem na RZ 5, bohužel v jejím závěru nás potkala těžká krize. Bylo to v zatáčce, kde byl při tréninku soudek proti „řezání" zatáčky přes krajnici. Ten při našem prvním průjezdu nezasahoval do vozovky, že jsem jej téměř ani neregistroval. Možná byl někým odstrčený. Při druhém průjezdu byl naopak zase tak vystrčený do jízdní stopy, že to udělalo zatáčku o stupeň horší, než jsme ji měli napsanou z tréninku. Vše je dobře patrné z on-boardů. Měl jsem tedy na vybranou buď soudek trefit a riskovat poškození vozu, nebo jej zkusit objet. Zvolil jsem druhou možnost, bohužel jsme se dostali ve velké rychlosti mimo trať, přeletěli betonovou jímku a jen se štěstím to neskončilo velkou havárií. Ve zbytku RZ jsem si pak nebyl jistý, jestli není něco autem a raději jsem zvolil opatrnější tempo až do cíle, přestože i tak z toho byl čtvrtý čas. Po zbytek soutěže jsme se snažili jet i přes prožitý dramatický moment rychle, pocit z jízdy jsem měl dobrý, ale dosahované časy bohužel na soupeře nestačily."
    Kritický moment na RZ5 vidí jako rozhodující ve svém hodnocení závodu spolujezdec Igor Norek. „Pouze krátký test těsně před závodem na optimální nastavení samozřejmě stačit nemohl, ale s tím jsme museli v dané situaci počítat. Po prvním kole RZ to vypadalo dobře, figurovali jsme na 4. místě, ovšem se ztrátou pouze necelých 3 vteřin na prvního. Navíc jsme mysleli, že víme, kde jsme byli pomalejší a kde ještě můžeme zrychlit, takže nebude problém bojovat o nejvyšší příčky, což se nakonec nestalo. Na druhu stranu po Mirou výše popsané krizi v RZ5 jsem rád za jakýkoliv výsledek, protože už jsem se doslova viděl, jak stojím se sbaleným rozpisem vedle trati jako divák. Tato krizovka nás hodně vylekala. Samozřejmě těžko po závodě něco předpokládat, ale myslím, že bez ní bychom závěrečné tempo asi zachytili a podařilo by se nám bojovat o medailové pozice. Na RZ5 jsme podle mě až do opuštění trati jeli velmi rychle, o čemž svědčí i přes problémy dosažený čas."

    Příčinu svého problému na této soutěži posádka na své poměry neobvykle tvrdě kritizuje a hodlá se podílet řešení tohoto problému během dalších soutěží: „Obecně si myslím, že vymezovat trať těmito plastovými soudky rozhodně není dobré řešení, protože s nimi může před závodem i mezi průjezdy prakticky kdokoliv libovolně manipulovat, ať už nějaký méně pečlivý pořadatel nebo náhodný divák. Ti si sami ani nemusejí uvědomit, že kvůli tomu může dojít k vážnému ohrožení zdraví jak posádky, tak ostatních přihlížejících. O škodách na drahé technice ani nemluvě. To se netýká jenom této soutěže, ale i ostatních soutěží, kde jsou tyto bariéry používány, problémy s tím byly například již na loňské Šumavě. Ten samý případ je samozřejmě třeba i použití volně položených pneumatik na dalších soutěžích." říká Jaromír Tarabus.

    A jak se tým celkově hodnotí své premiérové vystoupení na Rally Lužické hory?
    Jaromír Tarabus: „Závod celkově byl pěkný, první a čtvrtá RZ byly technického charakteru, kde se částečně smazávaly rozdíly mezi vozy, naopak druhá a třetí RZ včetně výjezdu na Ještěd byly hodně o výkonu auta. Zajímavé byly šotolinové úseky, jízda na šotolině má zkrátka své kouzlo. Co se týče výsledku, tak vyspělé vozy WRC před námi příliš neřešíme, ale všechna produkční auta by měla být za normální situace za námi. Takže si myslím, že jsme měli podat lepší výkon a s výsledkem jako takovým spokojený nejsem. Uvidíme, jak se bude nám dařit na domácí Kopné."

    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Tomáš Plachý

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Redakce RL.CZ19.5.2015

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Redakce RL.CZ17.3.2015

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Redakce RL.CZ24.11.2014

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2025 >
    June
    >
    Month
    Month
    List
    Week
    Day
    MoTuWeThFrSaSu
          1
    234567
    • Lak Racing Rallye Plzeň 2025

      All day
      07/06/2025
      https://www.arkp.cz

      LaK Racing Rallye Plzeň 2025

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    8
    9101112131415
    1617181920
    • Radouňská rallye – ČMPR

      All day
      20/06/2025-21/06/2025
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz

      Radouňská rallye 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      All day
      20/06/2025-21/06/2025
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    21
    • Radouňská rallye – ČMPR

      All day
      21/06/2025-21/06/2025
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz

      Radouňská rallye 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      All day
      21/06/2025-21/06/2025
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    22
    23242526272829
    30      
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.