RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»CERS performance a podzimní exhibice
    Závody

    CERS performance a podzimní exhibice

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ17.12.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Zimní přestávka je v českých rally letos nezvykle krátká – sotva se dojela sezona rallysprintů a proběhlo několik exhibičních závodů, na dveře už klepe rakouská Jänner Rallye, úvodní podnik MMČR 2012. Mezi týmy, které si jen pramálo odpočinuly, patří i CERS performance. Ten se totiž po úspěchu na závěrečném sprintu ve Vsetíně ukázal i na volných podnicích v Uherském Brodě a Slušovicích.

    Tradiční pilot červeno-černo-bílé Hondy Civic VTi Ondřej Bisaha v obou případech zůstal v servisním zázemí týmu, neboť namísto něj do vozu usedl Radim Strnad, jinak zkušený spolujezdec startující v poslední době zejména po boku kladenského Jiřího Vlčka. Radim se za volantem neukázal poprvé, s hondou totiž absolvoval všechny dosavadní ročníky slušovické Mikuláš Rally. Zato RallyShow v Uherském Brodě pro něj byla novinkou, doposud zde nejel ani jako navigátor. S novými tratěmi si ale – stejně jako s konkurencí – poradil vcelku suverénně. Spolu s navigátorem Davidem Zacharem vyhrál Radim všechny čtyři vložky první sekce, díky čemuž si vybudoval slušný náskok před závěrečnou částí uherskobrodského podniku. Na zbývajících třech vložkách zahalených do tmy pak byl sice rychlejší Jaroslav Vlček s dalším civicem, avšak Radim s Davidem zaostali jen minimálně a do cíle dorazili s komfortním, téměř osmnáctisekundovým náskokem. Vítězství ve třídě 9, kde se sešla konkurence celkem pěti posádek, tedy bylo doma.

    Přesně o měsíc později přišla na řadu definitivně poslední soutěž zapsaná v kalendáři FAS AČR, Mikuláš Rally Slušovice. Její třetí ročník na start přilákal celkem deset posádek na Hondách Civic VTi a nabídl kromě klasické okruhové vložky kolem dostihové dráhy také krátký, leč náročný úsek Podhoran vedoucí z Vlčkové do Držkové. Servis CERS performance vůbec poprvé hostil dva vozy. S civicem známým z minulých závodů opět vyrazil na trať Radim Strnad, tentokrát ovšem navigovaný Romanem Drábkem. Další vůz pak představil Zbyněk Baller, třetí muž klasifikace letošních sprintů ve třídě 9.

    Pro něj byly Slušovice především seznamováním jak s novým vozem, tak s novým týmem. Ale přestože se mu podařilo vyhrát první průjezd Podhoranem a na konci rally obsadil třetí místo ve třídě, nebyla to pro něj úplně bezproblémová soutěž. „Auto jsme koupili od majitele, který s ním v minulosti několikrát havaroval, a bohužel je stále někde ukrytý nějaký zdroj problémů. Honda nejela tak, jak by měla, v průběhu soutěže jsme několikrát ztratili čas kvůli potížím se zapalováním. Bohužel jsme auto dostali k dispozici jen pár dnů před soutěží a závada se projevila až těsně před startem, kdy už nebyl prostor pro jeho odstranění. Ale věřím, že se tyto věci brzo podaří vychytat, aby auto bylo stoprocentně připravené na první podnik ‚velkého‘ mistrovství. Co se týče slušovické soutěže samotné, ta se mi celkem líbila. Obecně mi více svědčí spíš pomalejší a technické tratě, takže Podhoran nám dost sedl," svěřil se po skončení rally Zbyněk Baller. Ten by se s černobílým Civicem VTi měl pravidelně objevovat v celém seriálu MMČR 2012, sprintový šampionát by pak za volantem stejného vozu měl pro změnu absolvovat jeho spolujezdec Martin Tomečka.

    Druhá posádka Strnad-Drábek si ani tentokrát nevedla zle a přestože zpočátku ‚třídní‘ vedení držel Miloš Vágner, mohl v cíli slušovické minisoutěže Radim opět zvednout nad hlavu vítězný pohár. „Zásadní situace nastala při prvním průjezdu Podhoranu, kdy jsem po půlhodinovém čekání na start probrzdil první zatáčku na studených gumách. Rozhodl jsem se dát si myšlenky do pořádku a po druhém průjezdu vložkou kolem dostihovky, kde jsme soupeřům nadělili patnáct sekund, jsme se vrátili do závodu. Při posledním Podhoranu jsme se pak vyvarovali chyb a na hranici možností auta i sebe jsme zajeli dvacátý čas celkově, patnáct sekund před soupeřem na druhém místě. Tak se nám podařilo uhájit první místo ve třídě 9 a celkovou 22. pozici," popsal průběh slušovické rally Radim Strnad. „Oba závody se mi moc líbily, jen škoda jejich kratšího charakteru. Každopádně Mikuláš ukázal, že je to zábavná rally jak na sněhu, tak na suchu. Chtěl bych poděkovat Ondrovi Bisahovi a všem mechanikům, auto fungovalo na obou závodech bezchybně. Tým je velmi mladý, ale tento zdánlivý handicap bohatě vyrovnává razantním přístupem k řešení problémů a požadavků," dodal.

    Jak už byl naznačeno v úvodu, žádná velká přestávka se u CERS performance nekoná. Hned po novém roce totiž tým vyráží do rakouského Freistadtu, kde posádky Bisaha-Zachar a Baller-Tomečka budou bojovat o první body do klasifikace MMČR. Zprávy o průběhu příprav i samotné zimní soutěže, stejně jako další informace o týmu a jeho zákulisí najdete na stránkách cersperformance.com nebo na www.facebook.com/cersperformance.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.