KOWAX Valašská rally ValMez bude opětovně stoprocentně spojena s Valašským Meziříčím. Po letech, kdy město bylo pouze centrem slavnostním ceremoniálů, ředitelství a přejímek, se letos zcela vrací do centra pozornosti. Poprvé od roku 2015 bude ve Valašském Meziříčí i servisní zázemí, po dvou letech se vrací divácká speciálka v okolí sportovních areálů města.

Valašská soutěž oslaví ve dnech 8. – 10. dubna 2022 čtyřicáté jubileum. Soutěž bude započítávána hned do šesti šampionátů. V evropském měřítku to budou seriály European Rally Trophy – Central a Central European Zone (CEZ), v národním pak zařazení do MČR v rally a v rally historických automobilů a Mistrovství Slovenska v rally a v rally historiků.

Kowax Valašská rally 2019

Do Valašského Meziříčí se posádky začnou sjíždět ve středu 6. dubna odpoledne, kdy se budou moci prezentovat a od čtvrtečního rána zahájit seznamovací jízdy na tratích letošní Valašky (od 8 hod.). Ty budou probíhat do pátečního odpoledne (17 hod.).

Servisní zázemí ve valašskomeziříčské společnosti DEZA

Mezitím zamíří do Valašského Meziříčí soutěžní technika s mechaniky, na které čeká servisní zázemí v areálu a na okolních parkovištích společnosti DEZA. Z tohoto místa to budou mít jen kousek na administrativní a technickou přejímku v areálu společnosti Autocentrum Lukáš (8:30 – 15:30 hod.), stejně jako na trať shakedownu, kde si část účastníků otestuje svou techniku. Testovací zkouška se uskuteční v pátek 8. dubna na úseku Branky – Choryně s délkou 3,26 km (12 – 17 hod.).

Slavnostní start v pátek, závodit se bude v sobotu a neděli

V pátek od 17:30 hod. pak v blízkosti Zámku Žerotínů ve Valašském Meziříčí proběhne slavnostní start 40. KOWAX Valašské rally ValMez. Na startovní rampě se postupně objeví kolem třiceti dvojic ze špičky startovní listiny a dále se vztahem k valašskému regionu.

Kowax Valašská rally 2019

Ze servisu u společnosti DEZA vyrazí posádky 9. dubna dopoledne i na tratě rychlostních zkoušek v rámci Zlínského i Moravskoslezského kraje. Na sobotu je naplánováno osm zkoušek na čtyřech úsecích (celkem 77,96 km RZ), v neděli budou soutěžní dvojice bojovat na šesti zkouškách (3 úseky, 72,60 km RZ). Harmonogram každé etapy obsahuje vždy jeden z testů delší než 19 km (v sobotu Lešná, v neděli Velká Lhota).

Sobotní zápolení zakončí superspeciálka ValMez (v okolí sportovních areálů ve Valašském Meziříčí), která byla při dvou ročnících v minulosti vždy divácky hojně navštívena. Odjede se v sobotním večeru 9. dubna ve formátu „vložka ve vložce“ (start 18:58).

Návrat erzety „Rybí“

„Lešná i Velká Lhota (kolem přehrady Bystřička) mají svou sportovní úroveň, ale osobně věřím, že se jezdci opět těší i na Poličnou a stejně tak na návrat rychlostní zkoušky Rybí s délkou přes deset kilometrů. Už dva roky jsme s tímto úsekem koketovali, ale vždy nás okolnosti donutily provést nějakou změnu. Tentokrát je Rybí definitivně zpátky, také díky spolupráci se společnosti Innogy, které patří část komunikací. Na jejich povolení jsme museli reagovat mnoha bezpečnostními opatřeními, které ochrání nedaleké plynové soupravy,“ přiznává něco za zákulisí závodu šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.

Po absolvování čtrnácti rychlostních zkoušek dorazí první posádky na cílovou rampu ve Valašském Meziříčí v nedělním odpoledni, krátce před 15. hodinou. To za sebou budou mít 348,60 km soutěže (proti loňským více než 445 km).

Aktuálně s touto tiskovou informací se objeví v aplikaci Sportity i na oficiálních stránkách www.valasskarally.cz výňatek ze Zvláštních ustanovení soutěže, kde soutěžící i posádky získají důležité informace k plánování závodu.

„Samozřejmě vše je proti zvyklostem později, než by mělo být, ale souvisí to s řadou změn v evropských i českých regulích, na které jsme museli reagovat. S oficiálním schválením ZU bude zároveň spuštěn i příjem přihlášek, očekáváme začátkem příštího týdne,“ objasňuje ředitel závodu Rudolf Kouřil.

Sdílet

O autorovi

Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Komentáře