RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Zklamání Romana Kresty při Rally Bohemia
    Závody

    Zklamání Romana Kresty při Rally Bohemia

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý28.6.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře5 Mins Read

    Polovinu Rally Bohemia vévodila dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross absolutní klasifikaci pátého podniku Mezinárodního mistrovství České republiky. Na začátku nedělní etapy ale vystavil stop jejich vozu Škoda Fabia Super 2000 problém s elektroinstalací.

    Rally Bohemia nabídla v českém měřítku další výtečné představení. Náročné tratě, početná divácká kulisa a hlavně nevyzpytatelné počasí určovaly ráz dalšího podniku českého šampionátu v okolí Mladé Boleslavi, na Železnobrodsku a Jablonecku.
    Mladoboleslavská soutěž začala pro Romana Krestu s Petrem Grossem netradičně v ulicích Mladé Boleslavi při páteční superspeciálce „Bondy". Třetí čas za očekávanými rivaly Loixem a Valouškem mnohé naznačil, bylo ovšem jasné, že na konečné výsledky nebude mít zásadní vliv. Na posádky totiž čekaly jedny z nejnáročnějších domácích zkoušek a na nich se doslova „lámal chleba".
    Roman Kresta rychle navázal na svých šest předchozích triumfů na Bohemii, během dopolední sekce zajel tři vítězné časy a do poledního servisu se společně s Petrem Grossem vraceli v pozici lídra závodu.

    „Na Bohemii jsme se připravovali svědomitě, fabia jsme posunuli opět o kousek dál. Šli jsme do závodu s cílem útočit na první příčku, s výhledem na zisk maxima bonusových bodů za první etapu. Proto jsme nic neponechali náhodě. Bylo jasné, že vzhledem k předpovědi počasí bude rozhodovat volba pneumatik. A to se potvrdilo. Proto už dopoledne byla naše volba hodně o kompromisu. Úvodní sekce se sice odjela ještě bez deště, ale už v těchto fázích závodu jsme měli v autě alternativy pro náhlou změnu počasí," popisuje Roman Kresta.

    Ač se déšť na tratích Rally Bohemia očekával spíše až v neděli, nakonec bylo vše jinak a v druhé sekci zapršelo. Sice nijak zásadně, ale právě tento fakt posádce ADELL MOGUL Racing Teamu nahrál. Náskok při opakovaných průjezdech testů navýšila o téměř dvacet sekund a až v RZ7 získal jejich skalp konečný vítěz Freddy Loix. Továrnímu jezdci Škody se tento kousek podařilo zopakovat i v posledních dvou sobotních testech, ale náskok 17.7 sekundy před druhou etapou byl více než slibný. Nejbližší konkurent v rámci českého šampionátu Pavel Valoušek už ztrácel více než půl minuty.

    „Rozhodování o volbě pneumatik pro další kilometry bylo hodně hektické, ale nakonec jsme všechny testy zvládli bez problémů a upevnili si vedení. Také v závěru dne na Vinci a v Sosnové jsme vše podřídili možnému dešti. I když nepřišel, naše ztráta byla i přes přijatelnou volbu pneumatik pro případnou změnu počasí minimální. Nechtěl jsem riskovat výraznější ztrátu v Sosnové, kdybychom v závěru dne jeli tvrdý slick," naznačil Roman Kresta.

    Kresta - Gross (Rally Bohemia)

    Bohužel nedělní průběh Rally Bohemia měl z pohledu ADELL MOGUL Racing Teamu jepičí život. Škoda Fabia Super 2000 zůstala stát na přejezdu k RZ10, pouhý kilometr od servisní zóny kvůli závadě na elektroinstalaci.

    „Normálně jsme odjeli ze servisu, ale po chvíli začal vůz stávkovat a po kilometru se zastavil úplně. Na vině byl vlhký kontakt v hlavním vypínači středového panelu. Nešťastná závada, která ukončila účinkování týmu v závodě. Ten jsme měli výtečně rozjetý, ale tentokrát se k nám obrátilo štěstí zády. Pro všechny to bylo obrovské zklamání, neboť naše příprava na bohemku byla opravdu maximální. Celý tým odvedl v průběhu závodu výtečnou práci, poděkování patří rovněž všem partnerům a fanouškům, kteří vytvořili kolem tratí skvělou kulisu," řekl jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.

    ⇥

    „Sice se vracíme jen s deseti bonusovými body a náš výpadek je ponaučením do dalších závodů, ale nadále figurujeme v čele šampionátu a jsme připraveni bojovat o titul. Naše pozice je velmi příznivá," uzavřel Roman Kresta

    Výsledky Rally Bohemia výrazně zdramatizovaly průběžný stav českého mistrovství. Odstoupení dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu nabídlo šanci konkurentům a situace zůstává před závěrečnými dvěma závody (Barum rally a Rally Příbram) velmi vyrovnaná.

    Roman Kresta - Petr Gross

    Aktuální stav MMČR 2011 (5/7): 1. Kresta 132, 2. Valoušek 116, 3. Kopecký 100, 4. Pech 81, 5. Arazim 68, 6. Běhálek 39


    Krestu s Grossem čeká náročná bohemka

    Rally Bohemia, aplikační závod pro mistrovství světa v rally, bude zároveň i pátým podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky. Do druhé poloviny šampionátu vstoupí na vedoucí pozici dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross. Sportovním nářadím bude tradičně Škoda Fabia Super 2000.

    Český šampionát je na prahu další bitvy. Tentokrát čekají na posádky náročné kilometry na Liberecku a Železnobrodsku – při Rally Bohemia (1. – 3. července 2011). Na tratích, které patří k nejnáročnějším na domácí scéně, a každý ročník důkladně prověří kvality posádek i připravenost techniky.
    Pro Romana Krestu s Petrem Grossem však není toto poznání neznámé. Oba patří mezi nejúspěšnější účastníky mladoboleslavského závodu. Roman Kresta je šestinásobným vítězem Rally Bohemia, Petr Gross ho dovedl k posledním dvěma prvenstvím v letech 2007 a 2008. Loni obsadili čtvrtou příčku absolutně, druhou v rámci hodnocení českého šampionátu.

    „Tratě bohemky velmi dobře znám, proto očekávám opět nesmírně náročnou trať. O úspěchu či neúspěchu bude rozhodovat každý detail. Ale tým je na soutěž kvalitně připraven a všichni jsou motivováni navázat na letošní výsledky v úvodních třech podnicích sezony," věří Roman Kresta.

    Specifický náboj má mladoboleslavská soutěž i pro spolujezdce Petra Grosse. Ten „pod komínem" vyrostl a právě s vozy značky Škoda získával první vavříny.

    "Samozřejmě na Bohemii se těším každý rok. Je to pro mě domácí závod, který jezdím s pár výjimkami pravidelně od začátku kariéry. Erzety na Železnobrodku a Liberecku mají neopakovatelnou podobu, jsou nejkrásnější v českém mistráku. Posádka se musí plně spolehnout na rozpis, neboť řada pasáží je kvůli zeleni a pestré krajině náročných na orientaci," popisuje Petr Gross.

    Kresta - Gross (Hustopeče)

    Při hustopečské soutěže se poprvé na voze Škoda Fabia Super 2000 objevilo logo VERVA společnosti BENZINA, s.r.o. Spojení Kresta – Benzina obrazně navazuje na sezonu 2000, kdy se luhačovický pilot stal s vozem Škoda Octavia WRC poprvé českým šampionem. Bude se na konci sezony historie opakovat?

    Více k této spolupráci říká marketingová ředitelka Veronika Vlášková: „Společnost BENZINA, s.r.o. vstupuje do partnerství s Romanem Krestou v rámci propojení interní spolupráce s dceřinou společností PARAMO. Prostřednictvím Romana Kresty bude Benzina propagovat svá prémiová paliva VERVA, která patří mezi špičky v této oblasti."

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.