Velkou atrakcí Lednové rally v Rakousku bude Stig Blomqvist. Švédská legenda startuje na soutěži už podeváté. Tentokrát však pojede jako předjezdec s historickým Audi Quattro, se kterým získal pře 30 lety titul mistra světa. Značka Audi navíc v okolí Freistadtu zahájila své vítězné revoluční tažení, když Wittmann při premiéře čtyřkolky v roce 1981 zvítězil se 21 minutovým náskokem.
Stig Blomqvist je i ve svých 67 letech stále aktivním soutěžním jezdcem. Neúčastní se pouze exhibičních setkání, nýbrž i „ostrých" soutěží. Nejlepším příkladem je jeho start na nedávné East African Safari Classic Rally v Keňi. Během devítidenní soutěže posádky najely v extrémních východoafrických podmínkách téměř 4000 km. V dramatickém souboji o první příčku ztrácel švédský veterán před závěrečnou etapou pouhých 9 sekund a nakonec prohrál jen vinou defektu pneumatiky.
Také při svých pravidelných startech na Jänner Rallye byl Blomqvist vítaným zpestřením startovního pole. V Rakousku jel poprvé už v roce 1979. Se zapůjčenou Lancií Beta Monte Carlo držel v šachu Wittmanna s Porsche Carrera RS až do RZ 22, kde ho vyřadila porucha elektroniky. Od roku 2006 se ve Freistadtu objevuje na pozvání pořadatelů za volantem produkčního mitsubishi pravidelně. Jeho nejlepším výsledkem je 5. příčka z roku 2009. Loni dojel s Lancerem Evo 9 ve třídě 3 druhý za vítězným Orsákem (celkově 12. místo).
Stig Blomqvist se proslavil už na počátku sedmdesátých let, kdy dokázal se slabým Saabem 96 V4 několikrát zvítězit nejen na domácí Švédské rally, ale i prestižní RAC rally. Značce Saab byl věrný až do roku 1981, kdy se automobilka přestala účastnit motoristického sportu. V roce 1982 Stig poprvé usedl do Audi Quattro a při premiéře Švédskou rally vyhrál popáté. Za tým Audi Sport Sweden dominoval také na Rally SanRemo (foto). V další sezoně byl angažován přímo do továrního týmu Audi. Na světových soutěžích se pravidelně umísťoval na stupních vítězů a dokázal zvítězit na britské RAC rally. Navíc se stal s quattrem týmu Davida Suttona mistrem Velké Británie.
V roce 1984 dominoval na pěti soutěžích seriálu MS a zaslouženě vybojoval titul mistra světa. V následujícím roce přesedlal na zkrácené Audi Sport Quattro. Vůz měl špatné jízdní vlastnosti a navíc konkurence speciálů skupiny B značně vzrostla. Blomqvist titul neobhájil, ale i pozice vicemistra byla v té době velkým úspěchem. S érou továrního jezdce týmu Audi Sport se švédský jezdec rozloučil druhým místem na Rally 1000 jezer 1985, kdy krotil monstrózní okřídlené Audi Quattro S1 E2 (foto).
Na Jänner Rallye 2014 se Stig Blomqvist do Audi Quattra, se kterým sbíral své největší úspěchy, vrátí. Pojede jako předjezdec se startovním číslem 0. Navigovat ho bude jeho krajan Robert Jakobsson. Pořadatelé navíc dvěma vylosovaným držitelům vstupenek (Rallyepass) umožní posadit se vedle mistra světa z roku 1984 v rámci shakedown testu. Ten se koná v pátek 3. ledna v Trölsbergu v době do 10 – 15 hodin. Doufejme, že bude sníh.