Rakouský rallysprintový šampionát (Austrian Rallye Challenge) má pro letošní rok naplánováno šest zastávek. Horkou novinkou je hned úvodní podnik celého seriálu. Soutěž s lehce krkolomným názvem Blaufränkischland rallye zavede v sobotu 7.3.2020 posádky i diváky na východ Rakouska, do těsné blízkosti maďarských hranic.


Tady je doma Frankovka modrá

Pokud jste nejen fanoušky rally, ale též dobrého vína, budete jistě nadšeni. Centrem nové soutěže se totiž stalo malé město Deutschkreutz. Najdete v něm pomalu více vinoték, než stálých obyvatel. Aby také ne!

Zdejší malebná krajina je nejvýznamnější rakouskou oblastí pro pěstování červeného vína. Doporučuji si proto jako suvenýr odvézt s sebou domů nějakou tu lahvinku Frankovky modré!


Rally na eurocentu

Blaufränkischland Rallye plakátJen málo soutěží se může pyšnit podobnou kompaktností, jakou nabídne Blaufränkischland rallye. Ze servisní zóny je to na nejvzdálenější místo tratě vzdušnou čarou jen pár kilometrů.

Dopolední i odpolední sekce se navíc odehraje pouze na dvou úsecích. Jeden z nich absolvují posádky během dne v obou směrech. Druhý test se odjede před obědem jako klasická vložka a po obědě jakožto polookruh. Jednoduché řešení, jenž dá v konečném součtu téměř sto ostrých kilometrů.

A charakter tratí? Něco mezi Hustopečemi a Rallye Deutschland. Nekonečné vinice, větrné elektrárny, asfalt rozdílné kvality a najde se i kousek klouzavé šotoliny.

Pořadatel v elektronickém programu představil několik atraktivních diváckých míst. Na nich samozřejmě naleznete stánky dobře zásobené kulinářskými specialitami.


Špeky ze startovky

Adepti na vítězství?

Počet přihlášených posádek se zastavil na čísle 49 (+5 předjezdců). Do vinařské oblasti zavítá mimo jiné jedenáct zahraničních týmu (7 z Maďarska a 4 z České republiky).

Mezi adepty na vítězství můžeme zařadit jistě Geralda Riglera (Fiesta R5) nebo Maďary Daniela Fischera (Fabia R5) a Kristófa Klausze (Fiesta R5). Z Čech přijedou zabojovat o co nejlepší umístění a lehce se rozhýbat před sezónou Roman Odložilík (Fabia R5 EVO), Patrik Rujbr a Marek Vlček (Fabia R5). Čtvrtým Čechem do rakouského mariáše je Lukáš Matěna (Lancer EVO IX).


Kategorie „PROTO“

Zajímavou alternativou v oblasti soutěžní techniky jsou pro posádky automobily kategorie „PROTO“. Na Blaufränkischland rallye odstartují hned čtyři.

Trojici novějších vozů Christopha Zellhofera (Suzuki Swift ZMX Proto), Zoltána Lászla a Stefana Müllera (oba Ford Fiesta Proto), doplní „obstarožní“ Mazda 323 GT-R Proto Markuse Stokingera.


Světová premiéra na Blaufränkischland rallye

V Rakousku se odehraje světová premiéra vozu relativně nové kategorie R4. Jedná se o Audi Quattro R4 posádky Enrico Windisch / Kurt Huber.

Vůz s oficiálním přestavbovým kitem R4 od francouzské firmy Oreca se na rakouských tratích sporadicky proháněl v rámci testování jako „vorauswagen“ už loňském roce. V sezóně 2020 však bude startovat oficiálně přímo ve startovním poli.

Apropó, slušivý kabátek Audině oblékl zlínský Rallye Design!


Rally také jako společenská událost

V předvečer startu soutěže se Vinatrium Deutschkreutz od 20:00 hodin uskuteční beseda na téma „40 let Audi Quattro“. Pozvání přijala rakouská rallyová legenda Rudi Stohl. Setkání budou doprovázet filmy ze střižny Helmuta Deimela s podtitulem Audi Quattro na rallyové scéně.

Jak za pořadatelský klub MCL68 zdůrazňuje Georg Geschwander, je celá soutěž maximálně podporována deutschkreutzskou komunitou. Na organizaci se podílejí zdejší hasiči, členové fotbalového týmu a mnozí další. Místní považují Blaufränkischland rallye za skvělou příležitost, jak vyplnit „okurkovou“ sezónu a také přiblížit jejich region lidem, kteří by sem jinak jen těžko zavítali.

Z Čech je to sem bohužel kus cesty. Pokud byste chtěli vyrazit z Moravy, je kilometrová porce přece jen menší (ze Zlína cca 270km). Dobrou zprávou je, že velká část se dá absolvovat po dálnici. A když budete šikovní cestovatelé, překročíte při tom hranice rovnou tří států.

Sdílet

O autorovi

Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Komentáře