RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    • Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus
    • Moravian Wallachia Classic si bere oddechový čas
    • Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      Recent
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      By Ivo Nowi Novák1.3.2023

      Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      Recent
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      By Jakub Skýpala12.3.2023

      Blaufränkischland rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák4.3.2023

      Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Lifestyle»Barum rally Zlín 2021 – RECCE rychlostní zkouška HALENKOVICE
    Valda GO!
    Téměř nesmazatelné vzpomínky - VALGA GO!
    Lifestyle

    Barum rally Zlín 2021 – RECCE rychlostní zkouška HALENKOVICE

    Ivo Nowi NovákBy Ivo Nowi Novák23.8.2021Updated:9.12.20216 komentářů4 Mins Read

    Stál jsem na úbočí kopce. Pod nohama asfalt tisíce odstínů šedi, vymezující silnici zvrásněnou jako tvář zasloužilého dělníka n.p. Rudý Říjen. Kdybych pořádně natáhnul svou ruku před sebe, mohl bych si na barumáckou fabriku sáhnout. Velké výrobní haly v údolí se zdají titěrné, skoro jako papírový model z “ábíčka”.

    Otrokovice
    S Otrokovicemi na dohled

    S vůní švestiček

    Větším pokušením jsou však dokonale zralé kadlátky na nedalekých stromech. Říkají si o utrhnutí a následnou konzumaci. Tedy hned poté, co projdou pálenicí. Moravák se ve mě nezapře. Ale nechávám je na svém místě. Nemám zlodějskou duši a při případném lučním pichu bych se červenal jako šípky na pichlavém keři. Rudí poslové plíživě se blížícího Babího léta. I takovou tvář umí nabídnout Žlutava.

    Švestky - moravské zlato
    Švestky – moravské zlato

    Ze „Žlutav“ do „Halen“

    Žlutavský úsek okolo motokrosového areálu je nedílnou součástí halenkovické rychlostní zkoušky. Erzeta za řekou Moravou, na dohled od žluto modré fabriky, patří do zlatého fondu Barum Czech rally. Jezdí se drahně let v několika verzích a oběma směry. Nechybí ani v harmonogramu  letošního ročníku. Co nabídne posádkám a především divákům?

    Žlutava
    Žlutava je nedílnou součástí halenkovické erzety
    Valda GO!
    Téměř nesmazatelné vzpomínky – VALGA GO!
    Barum Czech Rally Zlín - silnice uzavřena
    Barum Czech Rally Zlín – silnice uzavřena

    Start se nachází hned “za vodou”. Prostě za Bělovským jezem doleva. O co více je úvodní část okolo řeky rozbitější, o to hůře je dostupná. V zeleném tunelu, tvořeném keři a stromy, ale stejně není téměř nic vidět. O poznání zajímavější je lesní úsek ve stoupání ke žlutavskému fotbalovému hřišti. V minulosti zde několikrát testovala mladobolevská fabrika.

    Žlutavský motokros

    Za svatostánkem “čutálistů” se trať napojí levou zatáčkou na kultovní část okolo žlutavského motokrosu. Kdo by neznal srdcový skok do úvozu?

    Asfaltový povrch tady už zažil lepší časy. Současný stav by se dal popsat asi takto – hoď sem do té ďůry lopatu asfaltu, já to druhou lopatou umlátím do absolutní roviny. Jenže ten druhý cestář buď neví, jak vypadá rovina, popřípadě má pěkně křivou lopatu. V civilním autě vám totiž zdejší povrch při rychlejší jízdě bez problému vytřepe amalgámové plomby ze zubů. Soutěžáci ale musí držet plnej!

    Žlutava u motokrosového areálu
    Žlutava u motokrosového areálu
    Žlutavská rokle
    Žlutavská rokle

    Kdo přežije tuhle horskou dráhu, absolvuje ještě pravou zatáčku s trochou nečistot u rozcestníku a už si to sype přímo do centra obce.

    Pravé odbočení u rozcestníku - Žlutava
    Pravé odbočení u rozcestníku – Žlutava

    Průjezd okolo autobusové točny je sice dobře přístupný, ale žádné velké kejkle zde neočekávejte. Před výjezdem ze Žlutavy ještě posádky objíždí přírodní ostrůvek, ale mezi obrubníky se toho též moc vymyslet nedá.

    Koník
    Budoucí dostihový šampion?
    Diváci
    První divák je už na místě

    A jsme u žlutavského ranče. V nepříjemné dvojité levé už bylo v minulosti několik probrzdění směr dřevěný ohradník a pastvina. Na čumendu se tu ale stojí špatně.

    Úsek před kamenolomem Žlutava
    Úsek mezi ohradami před kamenolomem Žlutava
    Kraj mlékem, strdím a ostružinami oplývající
    Kraj mlékem, strdím a ostružinami oplývající
    Pitná voda
    Je ta voda opravdu pitná?
    Vzkazky z ranče Žlutava
    Vzkazky z ranče Žlutava

    Kamenolom – nebezpečí výbuchu!

    Rychlejším úsekem mezi ohradami se dostáváme ke žlutavskému kamenolomu. Pravá za svodidlo se před několika lety stala osudnou popíkové hvězdě Olze Lounové.

    Pravá za svodidlo - kamenolom Žlutava
    Pravá za svodidlo u kamenolomu – po hromadách písku ani památka

    Vysoké hromady blíže nespecifikovaného materiálu, jenž zde trať lemovaly a nabízely bezpečný výhled do dáli, jsou minulostí. Ani množství prachu a písku není v tomto úseku letos kdovíjaké.

    Malá porce šotoliny

    Nějaký ten nezpevněný “matroš” lze najít až na následující rovině s “finskými horizonty” a také široké levé zatáčce na jejím konci. Pokud bude sucho, nabídne zážitek ne nepodobný explozi mlýnice.

    Šotolina - kamenolom Žlutava
    Střídající se asfalt a šotolina u kamenolomu Žlutava
    Levé odbočeni za kamenolomem Žlutava
    Levé odbočení za kamenolomem Žlutava je na prachu

    Přístup sem je možný snad jen po svých směrem od Halenkovic. Na přístupovce od Nové Dědiny si bez samolepky na okně “nevrznete”. A Pěšky? To už se nebavíme o chůzi k trati rychlostní zkoušky, ale o regulérní turistice. Je to fakt daleko!

    Atraktivním, ale zarostlým šotolinovým úsekem, se posádky dostanou ven z lesa. Následně je čeká levé odbočení v “Kopáčkově” zatáčce. Okolní pole jsou sklizená. Jedná se o přehledný úsek, kde auto uvidíte opravdu dlouho.

    Levé odbočení v Kopáčkově zatáčce
    Levé odbočení v „Kopáčkově“ zatáčce

    Rychlou pasáží přijíždíme do “Bettiho” zatáčky. Rovný úsek na kvalitním asfaltu bude zpomalen retardérem. I zdejší pole jsou prosta plodin.

    Kalup k Bettiho zatáčce
    Kalup k Bettiho zatáčce

    Halenkovické serpentiny

    Následuje levé odbočení a finální část erzety se odehraje v halenkovických serpentinách.

    Halenkovice - odbočení před serpentinami
    Rychlá levá u „Halen“ – do cíle už zbývají „jen“ serpentiny
    Halenkovice - serpentiny
    Pod Halenkovice si piloti pořádně zakroutí volantem

    Dobře si je pamatuje třeba Věroslav Cvrček, který v nich zahodil svoji škodovku do potoka. A také Enrico Bertone, jenž v roce 2000 zadní částí Focusu WRC atakoval nevhodně stojícího kameramana.

    Halenkovice - serpentiny
    Tady Enrico Bertone atakoval kameramana

    Svahy okolo cesty jsou upravené a vysekané. Pokud nebude “mlíko” nesmyslně daleko, najdou se i tady přehledná místa s relativně dobrou dostupností dvěma cestami od Spytihněvi.

    Barum Czech Rally Zlín diváci RECCE
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    Related Posts

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    6 komentářů

    1. Orido93 on 23.8.2021 13:38

      Nádhera, moje domácí RZ. Sdílím 😉

      Reply
      • Ivo Nowi Novák on 23.8.2021 13:51

        Díky, budeme rádi, když se naše preview dostane k co nejvíce fans, co se na barumku chystají. Třeba jim pomůže s případným výběrem místa 🙂

        Reply
        • Aleš Gala on 23.8.2021 21:31

          Chlape dlouho jsem nečetl tak hezký článek.Ze všech barumek jsem neviděl jen 2 když jsem byl na vojně .Fandil jsem ještě Valouškovému tatovy a teď se chystám na Barumku s vnukem.Krásně jsi to popsal.

          Reply
          • Ivo Nowi Novák on 24.8.2021 5:57

            Díky za reakci, je vidět, že jste ten správný srdcař! A je super, že k rally vedete i vnuka, každý nový fanoušek se počítá 🙂

            Reply
    2. Josef Pavlín on 24.8.2021 20:12

      Moc děkuji za super článek a nádherné fotky. A jedny z nej fotek máte letos z walachia historiků. Na Kohútce jsou v té mlze absolutní bomba – blahopřeji.
      Malá otázka – myslíte si, že se na šotolině nad lomem u Źlutavy dá fotit? A jak nejlépe se tam dostat?
      Takže ještě jednou – jste hodně dobrý a přeji, ať Vám vše vychází.
      Josef Pavlín

      Reply
      • Ivo Nowi Novák on 24.8.2021 20:17

        Díky za uznání! Focení mě baví i po těch mnoha letech, které se tomu věnuji. Každá nová rally je výzva 🙂 Na šotolině se určitě fotit dá, otázkou samozřejmě je, jak jsou udělané bezpečnostní plány a kde se bude dát bez vesty stát. Navíc má pršet, což tohle místo trochu „zabije“. Nejlepší přístup je od Halenkovic, dojet ke „Kopáčkově“ zatáčce a pak jít lesem. Od Nové Dědiny je zákaz a pěšky je to nesmyslně daleko.

        Reply

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.