Po čtvrtém vítězství v sezoně chybí posádce Orsák – Šmeidler k mistrovskému titulu v nejsilněji obsazené třídě produkčních vozů pouhé dva body.
Při prestižní Barumce Jaroslav Orsák zvítězil, ačkoliv v závěru sobotní etapy ztratil po defektu pneumatiky 3 minuty. V rámci IRC Production Cupu obsadil třetí příčku za polotovárními jezdci značky Subaru s vozy specifikace R4. Navázal tak na loňský úspěch, kdy ve Zlíně v hodnocení poháru IRC dominoval.
Na vrcholnou soutěž seriálu MMČR se tým Orsák Rallysport důkladně připravoval. Vedle posádky Orsák – Šmeidler nastoupil do soutěže i talentovaný slovenský mladík Martin Kočí, který startoval se čtyřkolkou Mitsubishi lancer Evo 9 vůbec poprvé. Jaroslav Orsák věnoval „ostré" přípravě na náročnou soutěž, započítávanou do IRC i ME, dva testovací dny. Navíc startoval neplánovaně i na Rallysprintu v Pačejově.
„Na Barumku jsme byli připraveni na 110%, nejlépe za celou letošní sezonu," pochvaloval si před startem osmadvacetiletý valašský jezdec. „Ověřili jsme si ideální nastavení podvozku i vhodné pneumatiky. Našim cílem bylo samozřejmě vyhrát, zároveň jsme potřebovali dojet do cíle, abychom získali co nejvíce mistrovských bodů. Navíc jsme si chtěli ověřit, zda dokážeme držet krok s Rakušanem Aignerem na špičkovém voze Subaru Impreza Sti R4, který je bývalým mistrem světa produkčních vozů."
V pátek bylo jasné, že se vyplní předpovědi meteorologů a náročnost třídenní soutěže znásobí deštivé počasí. Mokro „Jarinovi" sedí. To dokázal svým fanouškům už na úvodní večerní divácké vložce, kde zajel v konkurenci 18 speciálů kategorie Super 2000 s produkčním mitsubishi skupiny N senzační pátou příčku v absolutním pořadí!
Sobotní etapa byla vzhledem k proměnlivému počasí velmi náročná na volbu pneumatik. Orsák navíc měl problém nastavit optimální tempo, protože musel volit kompromis mezi rychlou jízdou „na vítězství" a jízdou „na jistotu". Dopoledne valašský jezdec zajížděl velmi rychlé časy na úrovni první desítky a potvrdil, že dokáže soupeřit s Aignerem. Vzhledem k vývoji závodu však odpoledne zvolnil a kontroloval si prvenství ve třídě 3. Po RZ8 měl už více než minutový náskok, ovšem na následující vložce postihla posádku Orsák – Šmeidler smůla. Krátce po startu prorazili pravou zadní gumu. „Vůbec netuším, kde jsme chytili ten defekt. Nikde jsme nevyjeli ze silnice," kroutil hlavou Orsák. „Museli jsme jet po prázdné pneumatice ještě asi 5 km k hospodě na Trojáku, kde byl dostatek místa na výměnu kola."
Ačkoliv posádka zvládla výměnu během 1,5 minuty, celková ztráta vzrostla na dvojnásobek a to znamenalo propad na 4. místo ve třídě a 20. v rámci celkové klasifikace.
Po první etapě chybělo k návratu do čela třídy 3 šestadvacet sekund a Orsák se rozhodl pokusit se tuto ztrátu eliminovat a bojovat o vítězství. K dispozici bylo teoreticky ještě šest měřených úseků. Nezvolil však nejvhodnější pneumatiky, které se na Majáku přehřály a tak musel zvolnit. Do souboje o první příčku bohužel vstoupila vyšší moc a po tragické havárii byly zbývající zkoušky zrušeny. Posádka Orsák – Šmeidler startovala v neděli za Kopáčkem a byla první na místě nešťastné havárie na RZ13.
⇥
„Když jsme viděli na pravé straně havarované subaru, výrazně jsme zpomalili. Jezdec i spolujezdec stáli u auta a byli evidentně v pořádku, tak jsme pokračovali do cíle. Teprve v cíli na stopce, kde jsme nahlásili havárii, jsme se dozvěděli, že na levé straně silnice došlo ke zranění diváků. Do té doby jsme vůbec netušili, že se na druhé straně něco stalo. Když jsme následně mluvili se Švýcarem Gononem, který startoval za námi, ani on si žádných problémů na levé straně silnice nevšiml a pokračoval v jízdě do cíle," vrací se k nešťastnému závěru soutěže Orsák.
Posádku týmu Orsák Rallysport čeká ještě závěrečná soutěž v Příbrami, kde ji k zisku titulu mezinárodního mistra ČR ve třídě 3 prakticky stačí dojet do cíle. „Mé poděkování patří celému týmu a především našim sponzorům, bez kterých bych letošních úspěchů nedosáhl. Auto bylo opět špičkově připravené. Neměli jsme s technikou sebemenší problém. O výtečné práci našich mechaniků svědčí i úspěch Martina Kočiho, který dojel se druhým týmovým vozem na 5. místě třídy produkčních vozů."