Vítězstvím příbramské dvojice Jan Černý – Pavel Kohout v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou skončila zlínská Barum Czech rally, pátý podnik seriálu Citroën Racing Trophy CZ.

Honzovi Černému a Pavlu Kohoutovi se podařilo v předstihu splnit cíl, který si na začátku sezony 2012 stanovili. Stali se mistry MMČR v rally v kategorii 2WD.

Už po červencové Rally Bohemia bylo při pohledu do výsledkové tabulky Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally kategorie 2WD, tedy vozů s pohonem jen přední nápravy zřejmé, že Honzu Černého a Pavla Kohouta už nikdo nemůže v hodnocení předstihnout, a že tato dvojice může slavit zisk titulu mistrů republiky. Na oslavy ale po nešťastné soutěži příliš chuti nezbylo, a tak Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyrazili na Barum Czech Rally do Zlína, kde chtěli titul mistrů České republiky potvrdit. To se povedlo a Černý – Kohout si ze Zlína přivezli kromě vítězství v kategorii 2WD také poháry za vítězství ve třídě 5, kde už je také nikdo do konce sezony nemůže překonat a mohou se tak radovat z vítězství v této třídě. Ve Zlíně se ale bojovalo také o body do Citroën Racing Trophy a i zde Honza Černý s Pavlem Kohoutem dominovali. Při Barum Rally zvítězili a odvezli si opět plný počet bodů do hodnocení Citroën Racing Trophy a i zde si pojistili celkové vítězství v tomto poháru ještě před startem posledního závodu MMČR, kterým bude říjnová a pro Černého s Kohoutem i domácí Rally Příbram.

Pro Jana Černého s Pavlem Kohoutem tak zůstává ve hře jen jeden jediný titul, o který je ještě třeba zabojovat. Jedná se o titul FIA mistrů Evropy v rally v kategorii 2WD. Černý s Kohoutem zahájili tažení za ziskem titulu mistrů Evropy v rakouském Freistadtu, kde při zasněžené Jänner Rally mezi dvoukolkami s převahou zvítězili. Následovala italská asfaltová Rallye 1000 Miglia, kde se po hodně napínavém závěru Jan Černý s Pavlem Kohoutem také radovali z vítězství. I Barum Rally ve Zlíně znamenala plný bodový zisk, ale pro potvrzení mistrovského titulu i v Evropě, bude třeba ještě absolvovat polskou šotolinu při Rajdu Polski. Výchozí pozice "černého kohouta" je skvělá, protože v tabulce hodnocení FIA ME kategorie 2WD v současné chvíli vedou.

Na první pohled by se mohlo zdát, že letošní sezona Jana Černého s Pavlem Kohoutem byla procházkou růžovou zahradou a vítězství střídalo vítězství. Zdání ale v tomto případě skutečně klame. "Do každé soutěže jsme vstupovali s cílem být nejrychlejší dvoukolkou v poli a to se nám většinou dařilo. Nebylo to ale zadarmo a často jsme se museli se soupeři hodně tvrdě poprat, někdy nás pozlobila i technika. Soustředili jsme se ale plně na jeden cíl, a po předchozích letech, kdy jsme dost často střídali auta, jsme vsadili jen na jedno auto v podobě Citroënu DS3 R3T, což se jednoznačně vyplatilo! Začátek sezony jsme ještě odjeli s pronajatým vozem, ale po vítězství v Itálii jsem se rozhodl pro zakoupení auta a postavení vlastního týmu. Stojí za tím hodně úsilí velkého počtu lidí a je za tím hodně financí z naší rodinné firmy i peněz od partnerů týmu Černý Racing. Ničeho ale nelituji a jsem rád, že jsme tento krok udělali," komentuje Honza Černý, jezdec, ale také šéf týmu úsilí, které musel vynaložit k tomu, aby se mohl ve 22 letech stát mistrem ČR v rally.

Jan Černý - Pavel Kohout

Jak už zaznělo, tak za ziskem titulu mistra ČR v rally stojí nadšení a odhodlání mnoha lidí a také firem. "Rally je týmový sport a náš tým by bez podpory mnoha lidí nemohl existovat. Chtěl bych tak poděkovat všem, kteří se na tomto úspěchu podíleli. V první řadě je to můj táta, který mě k rally přivedl a bez něj bych nebyl tam, kde teď jsem. Obrovský dík si zaslouží také samozřejmě Pavel Kohout, protože bez špičkového spolujezdce a parťáka se rally na téhle úrovni provozovat nedá. Určitě na někoho zapomenu, ale jmenovitě musím poděkovat klukům okolo týmu Jirky a Petra Bryndy, kteří nám pomáhají s přípravou našeho auta, Tomáši Pletkovi za to, že s námi sezonu rozjel a za podporu našemu týmu, kterou u něj máme. Díky patří také všem našim partnerům, kteří nás v sezoně 2012 podpořili," děkuje Jan Černý.

Účast Jana Černého na říjnové Rally Příbram není v tuto chvíli ještě úplně jasná, přesněji řečeno není jasné s jakým vozem se mladík z Příbrami na start této domácí soutěži postaví.

"V Příbrami bych nechtěl na startu rally v žádném případě chybět. Je to domácí soutěž, kterou mám velmi rád, ale s dvoukolkou už zde nemáme o co závodit. To, co se dalo vyhrát jsme už vyhráli a já bych rád pokračoval v závodnickém růstu. Hodně intenzivně tak teď jednáme o nějakém silnějším voze, se kterým bychom se v Příbrami rádi představili. V tuhle chvíli ale ještě nemůžu nic potvrdit. Kromě Příbrami se ale pracuje i na přípravách na Rajd Polski, kde bychom také chtěli odstartovat a na šotolině zabodovat pro zisk evropského titulu. Práce je tedy stále dost a dost. Na nějakou malou oslavu zisku českého titulu mistrů si ale nějaký ten čas určitě najdeme," žertuje spokojený Honza Černý.


CRT CZ v cíli Barum Czech rally

 

Už jistí čeští šampioni ve dvoukolkách inkasovali finanční prémii 4 000 €, Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou získali za třetí místo 1 500 €. Posádky třídy 6 cenu ve Zlíně nezískaly.

Vítězství Jana Černého s Pavlem Kohoutem se tentokrát nerodilo tak hladce, jak na předchozích domácích závodech. Do soutěže vstoupili velmi rychle zahraniční jezdci, oříškem pro příbramskou dvojici byl ve třídě 5 v úvodu i Josef Peták. Černý ale zajel parádně oba průjezdy testu Pindula, dařilo se mu i ve zrádném závěru druhého dne soutěže, kde posádky pozlobila kromě deště i hustá mlha. Do druhé etapy vyrážel v čele třídy 5 a z druhého místa ve dvoukolkách. Po RZ11 se Černý dostal poprvé v závodě do čela a vedení už nepustil. Poté byla soutěž po tragické havárii v RZ13 předčasně ukončena.

„V úvodu závodu jsme trochu laborovali s nastavením, ale postupně jsme dokázali zrychlit. Souboj s Consanim o prvenství mezi dvoukolkami nás stále udržoval v koncentraci. V průběhu soboty jsme ukrajovali z jeho náskoku, podobný průběh měl i úvodní nedělní test. Francouz ale po RZ10 odstoupil, čímž se nám otevřela cesta k jasnému vítězství mezi dvoukolkami. Oslavy však zkalila smutná událost v RZ13. Chceme vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým zemřelého fanouška. Přejeme hodně sil Vencovi Kopáčkovi," okomentoval průběh závodu navigátor Jana Černého Pavel Kohout.

Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou dovedli svůj Citroën DS3 R3T ve žlutozeleném designu k nejrychlejšímu času na úvodní městské zkoušce, v dalším průběhu závodu nadále okupovali čelní příčky hodnocení dvoukolek. Výsledkem byla konečná třetí příčka mezi dvoukolkami i v hodnocení třídy 5.

„S výsledkem jsem spokojen. Na domácích tratích jsme konečně protrhli letošní smůlu a soutěž bez problémů dokončili. Barumka byla tradičně nesmírně těžká a letos ji ztížily i nevyzpytatelné podmínky. Za této situace jsme se snažili volit pneumatiky spíše s ohledem na jistotu, což nebylo vždy nejrychlejší. Ale v konečném důsledku se nám tato strategie vyplatila." Egon Smékal

Náročný závod pokořily i další dva speciály Citroën DS3 R3T Francesca Parliho a Antonína Matyse. Polák Kornicki v RZ4 vyletěl z trati a kvůli poškozenému řízení svůj vůz za cílem odstavil.

Ve třídě 6 se jezdcům s citroëny moc nevedlo. O finanční prémii bojoval až do jedenáctého testu Marcel Svačina, ale v jeho závěru skončil po nedobrzdění do retardéru na střeše a soutěž pro něj skončila.

„Ve snaze o atraktivní průjezdy jsem chyboval už na městském testu, dělali jsme hodiny a museli couvat. Druhý den se přidal výlet do lesa na prvním průjezdu Pinduli, přesto se nám v dalším průběhu podařilo dostat až na čtvrté místo ve třídě. A to i za situace, kdy spolujezdec Ivo Vybíral měl silnou virózu a jeho diktát tím byl poznamenán. Poslední průjezd RZ Tesák byl zatím můj nejhorší zážitek z rally. Panovala mlha, ale strašná. Také v druhé etapě jsme se snažili jet rychle a atraktivně, ale v Kudlovicích jsem bohužel v retardéru chyboval." Marcel Svačina

Technika zastavila i zahraniční účastníky Poláka Janczaka a Bulharku Stratievu. Jedinou „cé-dvojku" v rámci CRT CZ dovedl do cíle Bulhar Tihomir Stratiev.

Čtvrtým místem však napravili ve třídě 6 čest francouzské značky Poláci Gryc – Kusnierz, jenž startovali mimo klasifikaci CRT CZ, neboť svého tradičního „MAXe" nechali odpočívat před víkendovou Rally Košice na Slovensku. „Barumka byla velmi těžkým závodem. Jeli jsme s jedním z nejslabších vozů třídy 6, proto je náš výsledek velmi kvalitní a zlínský start byl dobrou přípravou na další podnik polského šampionátu," komentoval výsledek Tomasz Gryc.

Výsledky účastníků CRT CZ na Barum Czech Rally Zlín 2012:

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

Posádka / Umístění CRT DS3 R3T (tř. 5) / Prémie Posádka Umístění CRT C2 R2 Max (tř. 6) Prémie
Černý – Kohout / 1. místo / 4 000 Euro + 50 litrů paliva ELF
Smékal – Hýbnerová / 3. místo / 1 500 Euro + maziva Total
Parli – Canton / 6. místo / 0
Matys – Vaněček / 7. místo / 0
Kornicki- Hundla technická závada po RZ4
Stratiev – Borisov / 8. místo / 0
Svačina – Vybíral / havárie v RZ11 / –
Janczak – Grudziński / technická závada v RZ5 / –
Stratieva – Poenaru / převodovka v RZ5 / –
Celkem DS3 R3T 5 500 Euro Celkem C2 R2 Max 0 Euro

„Citroën získal díky Janu Černému další prvenství ve dvoukolkách, příbramská dvojice tím korunovala svou letošní pouť za domácím titulem. Spolehlivost speciálů DS3 R3T potvrdili v náročných podmínkách i další jezdci, v první etapě odstoupil pouze Polák Kornicki. Ve třídě 6 posádky citroënů na finanční prémie nedosáhly, i když Marcel Svačina až do své havárie bojoval o čelní příčky," bilancoval pátý závod Citroën Racing Trophy CZ promotér Tomáš Pletka.

„Rád bych jménem Citroën Racing Trophy CZ a společnosti Citroën ČR vyjádřil upřímnou soustrast pozůstalým zesnulého fanouška," smutně doplnil.


Jan Černý před Barumkou

Barum Czech Rally Zlín je vrcholem rallysportu v České republice. Černý Racing je zde v plné síle a chce zde oslavit zisk titulu mistrů republiky.

Honza Černý s Pavlem Kohoutem již absolvovali testovací rychlostní zkoušku shakedown těsně před startem Barum Czech Rally Zlín, jedné z nejnavštěvovanější evropské rally. Automobilová soutěž má ve Zlínském kraji dlouhou tradici a obliba je doslova hmatatelná na každém kroku. Už i testovací rychlostní zkoušku – shakedown lemovaly tisíce diváků, kteří se přišli podívat na evropskou rally špičku a přední jezdce Mediasport mistrovství České republiky v rally i IRC.

Pro posádku Černý – Kohout s Citroënem DS3 R3T je Barum Czech Rally Zlín důležitá hned z několika důvodů. Budou zde opět bojovat o body a finanční prémie v Citroën Racing Trophy, kde se pravidelně stávají vítězi tohoto značkového poháru, ale o důležité body se bude bojovat i v klasifikaci mistrovství Evropy, kde se Honza Černý s Pavlem Kohoutem v současné době dělí o vedoucí pozici v klasifikaci dvoukolek s Francesco Parlim a Tania Canton se stejným vozem, kteří na Barum Rally rovněž startují.

„Po Barum Rally bychom se rádi dostali do čela klasifikace dvoukolek s náskokem a bojovali o titul mistrů Evropy. Na Barum Rally jsme proti Parlimu ve výhodě domácího prostředí, a tak to musíme, co nejlépe využít. Nic ale není dopředu jasné," říká Honza Černý před startem Barum Rally.
Nadcházející Barum Rally bude bezpochyby patřit mezi jeden z nejnáročnějších ročníků této tradiční soutěže. „Už během shakedownu se na silnici vytahalo velké množství nečistot a na tratích rychlostních zkoušek to bude ještě horší. Navíc se podle předpovědi blíží déšť, což pro dvoukolky bude obzvlášť složité. Vypadá to, že v minimálně v sobotu nás čeká pneumatiková loterie, protože má pršet nebo se budou vyskytovat přeháňky. O to to bude náročnější, ale i zábavnější,"
těší se Honza Černý.

Barum Czech Rally Zlín bude také soutěží, kde Černý Racing oslaví titul mistrů České republiky v kategorii dvoukolek bez ohledu na výsledek.

„Už po Rally Bohemia bylo jasné, že se před nás bodově nikdo nedostane, a tak se těšíme, že titul oslavíme tady na Barum Rally. Je to splnění našich plánů, které jsme si před sezonou dali. Titul jsme získali s novým autem a hlavně s novým týmem, z čehož mám velkou radost. Je to zásluha všech lidí v týmu," dodává k zisku titulu mistrů České republiky v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou Honza Černý.


Očekávání se naplňuje. Zlínská Barum rally láká domácí i zahraniční účastníky. Na startu zlínské soutěže se v rámci pátého závodu Citroën Racing Trophy CZ 2012 představí pět vozů Citroën DS3 R3T a stejný počet staršího modelu C2 R2 MAX. Celkový počet účastníků s vozem Citroën se vyšplhá na patnáct.

Bohužel v rámci přímé konfrontace jezdců nedojde k duelu už jistého domácího šampiona dvoukolek Jana Černého a průběžného lídra Intercontinental Rally Challenge (2WD Cup) Harryho Hunta. Brit se po vítězství v San Marinu a vzhledem k silné konkurenci vozů z jednou poháněnou nápravou na českých tratích Barumky nezúčastní.
Průběžné pořadí IRC 2WD Cup: 1. Hunt (Citroën DS3) 76, 2. Consani 50, 3. Kangur 33

Právě Jan Černý s navigátorem Pavlem Kohoutem (Citroën DS3 R3T) budou hlavními želízky francouzské značky v bitvě na čele dvoukolek a ve třídě 5. Černý navíc ještě nebyl letos v Česku poražen a vítězně skončila i jeho příprava na sprintrally v Pačejově. Na tuto tradici bude jistě chtít příbramský pilot navázat. Znalost domácích tratí bude chtít zužitkovat zlínská dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová, zkušenosti s Barumkou ještě za volantem „cé-dvojky" má i Polák Szymon Kornicki.
Antonín Matys s Alešem Vaněčkem se do CRT CZ vrací po téměř dvouleté pauze. V rámci testovacích startu v Pačejově smolně havarovali, ale pro Barum rally bude vůz z dílen Gekonu Racing už v plné kondici. Posledním registrovaným účastníkem CRT s modelem DS3 bude ve Zlíně Švýcar Francesco Parli (navigátorka Tania Canton).

Černý - Kohout  Rally Český Krumlov 2012

Ve třídě 6, ve které jsou klasifikovány vozy Citroën C2 R2 MAX, je nadvláda zahraničních účastníků mnohem výraznější. Jedinými českými zástupci s registrací v rámci CRT CZ budou Marcel Svačina s Ivem Vybíralem. Do Česka se opět vrací Polák Rafal Janczak, Rumun Vlad Cosma a bulharský rodinný tandem Tihomir Stratiev a Ekaterina Stratieva.
Mimo pohárová pravidla CRT CZ se s vozy Citroën objeví i další posádky. Úspěšný speciál Citroën C2 S1600 představí ve Zlíně Miloš Vágner, jezdci Tomasz Gryc, Michal Srb, Kornel Lukács a Dmitri Yakimakho pojedou s „cé-dvojkami".

„Barum rally je prestižním podnikem doma i v zahraničí. Jsem rád, že počet citroënů na startu výrazně přesáhnul desítku. Věřím, že řada z nich se popere i finanční prémie v rámci CRT, i když vím, jak silná konkurence se v jednotlivých třídách na startu schází. I vzhledem k délce rychlostních zkoušek, možným komplikacím s počasím, nebude Barumka pro nikoho procházkou růžovou zahradou," říká promotér CRT CT Tomáš Pletka.
„Fanoušky Citroën Racing Trophy si opět dovolujeme pozvat do pohárového zázemí, které bude umístěno v servisní zóně v Otrokovicích. Kromě chutné kávy Dallmayr pro ně bude už tradičně připraveno další číslo CRT Rallylife.cz Journalu či partnerské časopisy Rally a Svět motorů," doplňuje Pletka.

Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 31. srpna 2012 v 17 hodin, kdy se uskuteční slavnostní start na náměstí Míru ve Zlíně. Prvním tahákem zlínského závodu bude už večerní speciálka v ulicích Zlína. Po obsáhlém doprovodném programu odstartuje první posádka soudobých vozů vstříc třem okruhům ve 21:15 hod. V sobotu bude Barumka pokračovat osmi testy (včetně dvou průjezdů testů Pindula a Tesák), v neděli je v harmonogramu zbylých šest zkoušek. Nejdelším testem soutěže je RZ 12 / 15 Maják (23,38 km). Trať Barum Czech Rally měří 587,46 km, s porcí 251,62 km pod chronometrem.

Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2012
23. – 24. března Bonver Valašská rally
25. – 26. května Rallye Český Krumlov
22. – 23. června Agrotec Rally Hustopeče
13. – 15. července Rally Bohemia
31. srpna – 2. září Barum Czech Rally Zlín
04. – 06. října Rally Příbram

V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012" bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.

Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5
Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600)
1. místo 4 000 € + 50 litrů ELF Turbo EVO 10 bodů
2. místo 2 500 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů
3. místo 1 500 € + maziva Total 6 bodů
Celkem 8 000 € / závod

Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6
Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)
1. místo 1 200 € + sada předních brzdových desek Pagid 10 bodů
2. místo 800 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů
3. místo 500 € + maziva Total 6 bodů
Celkem 2 500 € / závod

Citroën RacingTrophy CZ zajišťuje společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)
Všechny potřebné informace k Citroën RacingTrophy CZ 2012 naleznete na stránkách www.citroenracingtrophy.cz.

Total a Pirelli jsou partnery CITROËN RACING TROPHY.
Partnery CRT v ČR jsou dále také společnosti PSA Finance Česká republika a OMD.
Mediálními partnery Citroën Racing Trophy CZ 2012 jsou televizní stanice Sport5, www.rallylife.cz, www.ewrc.cz a Svět motorů.

Share.
Leave A Reply