Příbramská dvojice Josef Peták – Alena Benešová pokračuje ve svém úspěšném tažení pohárem ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2012. V okolí Zlína zvítězila stylem start – cíl, čímž si upevnila prvenství v průběžném hodnocení.
Počet účastníků Clio R3 Trophy dostal první trhlinu ještě před startem. Na shakedownu zradil motor speciál Romana Štefana, jenž následně chyběl i na slavnostním startu. Zbylá čtveřice účastníků začala bojovat o sekundy na městské zkoušce. V páteční noci vstoupil do závodu nejlépe Josef Peták, jenž získal na své valašské konkurenty Milana Kneifela a Lubomíra Minaříka citelný náskok.
A ani na klasických zkouškách nenechával Peták nikoho na pochybách, že mu clio dávno „sedlo" do ruky a postupně navyšoval náskok před svými soupeři. Minařík s Kneifelem pokračovali ve vyrovnaném souboji, který v pátém testu vyústil v první Petákovu porážku od obou domácích jezdců. Milan Kneifel se ale z prvenství na testu Pindula dlouho neradoval, na další zkoušce ho zradila elektrika a jeho renault zůstal necelé tři minuty stát kousek před cílem RZ6 Lukov.
„Na tomto testu jsem zkusil ´tlačit na pilu´, ale ve sjezdu do Držkové dostalo clio ránu na spodek vozu a následně přestala jít elektrika. Setrvačností jsme dojeli až na odbočku na hlavní cestu, odkud už byl v podstatě vidět cíl. Jarda Blažek se vrtal v motorovém prostoru, já ve vozidle, asi po 3 minutách se nám podařilo auto restartovat a v nouzovém režimu jsme dojeli do cíle," objasnil ztrátu Kneifel.
Minařík zdolal Petáka zase v deváté zkoušce Tesák, nic to ale neměnilo na téměř padesátisekundovém náskoku příbramského pilota v čele poháru. Navíc Minaříkovo clio už v těchto fázích závodu sužoval unikající olej z motoru a to byl také důvod, proč Minařík své clio po RZ10 odstavil.
Za této situace bylo o pořadí definitivně rozhodnuto. Peták s Benešovou si vítězství pohlídali, mezi dvoukolkami obsadili druhou příčku. Také Kneifel s Blažkem se v samotném závěru více soustředili na dojetí do cíle, ve dvoukolkách nakonec obsadili osmé místo. Trať zlínského závodu pokořili Michal Kravec s Petrem Medříkem. Zmíněné posádky si už poslední sekci „neužily", po tragické havárii v RZ13 byla soutěž předčasně ukončena a vozy po přejezdech zamířily přímo do zlínského cíle.
„Závod jsme od začátku slibně rozjeli a nic na tom neubraly ani drobné ztráty způsobené jízdou za Kangurem s defektem a následně nevhodnou volbou pneumatik. Navíc před cílem prvního Trojáku nás postihl defekt levé přední pneumatiky a do cíle jsme dojeli po ráfku," popsal Josef Peták. „Závěr soboty byl opravdu krušný. Nepočítali jsme, že bychom etapu končili za tmy, a tak jsme neměli sebou světelnou rampu. Na Tesáku nás navíc překvapila hustá mlha, kdy místy nebylo vidět snad ani na deset metrů. Tahle erzeta byla jednoznačně nejtěžší z celé letošní Barumky," doplnil příbramský jezdec.
„V neděli jsme se soustředili na udržení vedoucího postavení v rámci ROPRO Clio R3 Czech Trophy a třetího místa mezi dvoukolkami. Ale v cíli halenkovické RZ odstoupil do té doby vedoucí Consani, takže jsme se posunuli o příčku výše. Bohužel, když jsme přijeli na start druhého průjezdu Halenkovic, dozvěděli jsme se tu smutnou zprávu," uzavřel Peták.
„Podstatnou roli v průběhu soboty sehrály rozmary počasí. Vrcholem byly podmínky v závěrečném průjezdu Tesáku. Opravdu jsem dlouho nejel v tak těžkých podmínkách.
V neděli jsme se s týmem domluvili, že zkusíme zrychlit a snížit ztrátu na dvoukolky před námi. Po zklamání ze soboty bylo obtížné se opět dostat do pravého soutěžáckého tempa, ale nezabalili jsme to. Bylo to i tím, že atmosféra závodu byla neopakovatelná, naši fanoušci nás podporovali podél celé trati, za což jim patří velký dík.
O to více nás mrzelo zastavení soutěže po tragédii v RZ13, která určitě nejen nás hodně zasáhla," okomentoval zlínský výsledek Kneifel.
Výsledky Barum rally – ROPRO Clio R3:
1. Peták – Benešová (Renault Clio R3) 2:25:14.4, 2. Kneifel – Blažek (Renault Clio R3) + 5:25.6, 3. Kravec – Medřík (Renault Clio R3) + 27:57.5
„Barumka nabídka extrémně těžkou zkoušku posádek i techniky. Počasí připravilo všem krušné chvilky nejen při volbě pneumatik, ale následně i na zrádných tratích. Na Tesáku navíc účastníky potrápila hustá mlha, ale všichni si vedli moc dobře a kromě Lubomíra Minaříka dorazili do cíle závodu. O vítězi Clio R3 Trophy se tak definitivně rozhodne až v Příbrami.
Smutný závěr závodu nás opět velmi zasáhl, chci jménem našeho poháru vyslovit upřímnou soustrast pozůstalým zesnulého fanouška," říká promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy Zdeněk Pekárek.
Stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy (6/7):
1. Peták 88, 2. Kneifel 77, 3. J. Trojan 52, 4. Brynda 50, 5. R. Štefan 38, 6. Kravec 34, 7. Minařík 20
Informace k ROPRO Clio R3 Czech Trophy najdete na internetových stránkách www.clior3cup.cz.
Posledním závodem seriálu bude ve dnech 4. – 6. října Rally Příbram. Až v jejím průběhu se definitivně rozhodne o letošním vítězi Clio R3 seriálu mezi Josefem Petákem a Milanem Kneifelem.
Pět pohárových renaultů na startu Barumky
Předposledním závodem ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2012 bude ve dnech 31. srpna – 2. Září Barum Czech Rally Zlín. Soutěž je součástí evropského šampionátu, stejně jako prestižního seriálu IRC. V rámci pohárových pravidel Clio R3 Trophy se fanouškům představí pět vozů.
Stává se tradicí, že nejvýše postavenou dvojicí Clio R3 Trophy v seznamu přihlášených posádek je příbramský tandem Josef Peták – Alena Benešová (st. č. 39). A nejinak je tomu i ve Zlíně. Navíc Peták figuruje i přes výpadek v Hustopečích v čele průběžného hodnocení poháru. Má k dobru šest bodů na druhého Milana Kneifela. Dvaapadesátiletý jezdec se po letech vrací na Barumku za volant dvoukolky. Poprvé od roku 2007, kdy startoval s Renaultem Clio S1600. Cíl tehdy nespatřil kvůli závadě poloosy.
V okolí Zlína budou Petákovými hlavními konkurenty mezi pohárovými renaulty Milan Kneifel a Lubomír Minařík. V pohárové klasifikaci figuruje výše Kneifel, ale Minařík zase obhajuje loňské prvenství.
„Rádi bychom minimálně obhájili loňské druhé místo v poháru. To bych byl spokojen. Pracujeme na tom, abychom byli co nejlépe připraveni. Loni jsem startoval na Barumce s cliem poprvé, letos už jsem si na tento vůz více zvykl a věřím, že se to může odrazit v kvalitním výsledku. Mým oblíbeným testem je Pindula, ale myslím si, že se bude rozhodovat na Tesáku či v neděli na RZ Halenkovice a Maják," říká před startem Milan Kneifel.
„Minulý ročník Clio cupu se nám podařilo vyhrát a stejného výsledku chceme dosáhnout i letos. Bohužel letošní sezona nám zatím nevychází podle představ. Cíl jsme zatím spatřili pouze na Valašské rally, v Hustopečích jsme odstoupili z prvního místa, kde nám stopku vystavil poškozený motor. Kvůli němu jsme absentovali i na smutné Bohemia rally. V přípravě na Barumku jsme nic nepodcenili, pojedeme s novým motorem a chtěli bychom usilovat o maximum i ve dvoukolkách," komentuje předstartovní ambice Lubomír Minařík.
Po návratu Petra Bryndy do seriálu při Bohemii se ve Zlíně budeme muset opět obejít bez vítěze úvodních dvou závodů. Do Zlína nedorazila ani přihláška Jiřího Trojana. Naopak na Východní Moravu míří Roman Štefan s Klárou Šillerovou a Michal Kravec s Petrem Medříkem.
Stav ROPRO Clio R3 Czech Trophy (5/7):
1. Peták 63, 2. Kneifel 57, 3. J. Trojan 52, 4. Brynda 50, 5. R. Štefan 38, 6. Minařík 20, 7. Kravec 16
„Už se nemohu dočkat na specifickou atmosféru zlínské soutěže. V tomto směru nemá v Česku obdoby. To se vždy ukazuje nejen kolem rychlostních zkoušek, ale rovněž v servisním areálu v Otrokovicích, kam srdečně zvu všechny fanoušky Clio R3 Trophy.
Vzhledem k rozložení sil, Barumka slibuje možný duel lídra poháru Josefa Petáka a domácích jezdců Lubomíra Minaříka a Milana Kneifela. Věřím, že i díky těmto soubojům mohou pohárové renaulty proniknout mezi absolutní špičku klasifikace dvoukolek," říká promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy Zdeněk Pekárek.
Informace k ROPRO Clio R3 Czech Trophy najdete na internetových stránkách www.clior3cup.cz.