RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Agrotec Autoklub po smolné Barumce
    Závody

    Agrotec Autoklub po smolné Barumce

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý4.9.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Martin Rada s Jaroslavem Jugasem zvítězili při prestižní zlínské Barum rally ve třídě 8. Závěr soutěže bohužel poznamenala tragická nehoda, která znamenala předčasné ukončení závodu.

    Výsledky hustopečského týmu jsou letos jako na houpačce. Ve velkém mistráku trápila posádku technika, naopak vavříny sbírala ve sprintrally. Barum rally si sice Rada s Jugasem nenechali ujít, ale v případě neúspěšného startu by to bylo poslední letošní vystoupení ve dvoudenních závodech a tým by se zaměřit na úspěšné dotažení startů ve sprintrally.
    Tým neponechal v přípravě nic náhodě, test pro Barumku probíhal v Hustopečích souběžně s Martinem Prokopem. Tomu německý závod vůbec nevyšel a chvíli to vypadalo, že smůla si zasedne i na červenou Alfu Romeo Agrotec Autoklubu.
    Vše probíhalo bez problémů pouze do čtvrtého testu, divácké speciálky ve Slušovicích. V exponovaném diváckém místě před skokem došlo po vracáku k přetržení lanovodu sloužícího k řazení jednotlivých rychlostních stupňů.

    „Čtyřminutová zastávka v RZ se zdála nekonečná, ale po manuálním zařazení třetího rychlostního stupně jsme pokračovali dál. Jenže nás čekala sekce čtyř zkoušek, a tak naše ztráta na čelo pozvolna narůstala. Přesto jsme to nevzdali, potrápili Alfu a její motor pouze na třetí převodový stupeň až do servisu, kde se do opravy pustili mechanici. Sice jsme dostali minutovou penalizaci za pozdní opuštění servisu, ale bojovali jsme dál," komentuje průběh závodu Martin Rada.

    Rada - Jugas  Barum rally 2012

    Mechanikům se podařilo zprovoznit první rychlostní stupeň na rozjezd a pak stupně 3, 4, 5, což nebylo v kopcovitých tratích Barumky ideální.
    „Pokračovali jsme v boji a i s tímto handicapem. Vyhráli jsme ve třídě 8 druhý Lukov a nakonec nám nahrála tma a mlha v RZ9. Ta nás vrátila zpět do hry. Posíleni zkušenostmi z letošního Monte Carla, kde mlhy prověřily kvalitu našeho rozpisu, jsme nejbližším soupeřům nadělili přes dvě minuty,"
    doplňuje Jaroslav Jugas.

    Z nočního servisu už Alfa Romeo odjížděla v plné kondici, posádka Agrotec Autoklubu šla spát s 38 vteřinovou ztrátou na čelo třídy 8.
    „Letošní Barumka si opět nezadala s předchozími ročníky a náročnost tratě násobilo proměnlivé počasí. Bylo těžké vybrat optimální pneumatiky. Přesto se nám ráno podařilo ztrátu z předchozího průběhu definitivně smazat a do posledního servisu jsme se vraceli v čele třídy. Bohužel naši pohodu zmrazila na přejezdu k RZ13 smutná zpráva o havárii posádky Kopáček – Singer, při které zemřel přihlížející divák. Z toho samozřejmě vyplynulo předčasné ukončení závodu. Všem pozůstalým jménem Agrotec Autoklubu vyjadřujeme upřímnou soustrast,"
    uzavřel hustopečský jezdec.

    Radost Agrotec Autoklubu mohla být v cíli dvojnásobná, neboť Radova navigátorka ze sprintrally Karolína Jugasová při premiéře na Barumce vedle Michala Vaňhary s VW Polo zvítězila ve třídě 10.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.