RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»TNT: Tarabuse připravila o vítězství poloosa
    Závody

    TNT: Tarabuse připravila o vítězství poloosa

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý31.8.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Prestižní Barum Czech rally Zlín 2011 byla pro Jaromíra Tarabuse první soutěží v kariéře, kde se představil s vozem s přeplňovaným motorem, konkrétně s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX ve skupině N.

    Společně se spolujezdcem Igorem Norkem si při této premiéře počínali velice úspěšně, když po první sekci sobotní etapy tuto skupinu dokonce vedli. Technická závada však nakonec dovolila posádce dokončit naši nejsledovanější soutěž až za stupněmi vítězů na čtvrtém místě.

    I přes prakticky nulové zkušenosti s vozem této kategorie vstoupili Jaromír Tarabus s Igorem Norkem do soutěže v rychlém tempu, když na páteční městské superspeciálce obsadili druhé místo ve skupině N a ve třídě 3. V sobotním dopoledni se posádce dařilo pokračovat ve stejném duchu, když neopouštěla medailové pozice a v polovině první etapy se dokonce přetahovala o těsné vedení ve skupině s Janem Jelínkem na témže voze. Pocity Jaromíra Tarabuse z úvodu soutěže jsou následující:

    „S vozem této koncepce jsem neměl před Barumkou žádné předchozí závodní zkušenosti, takže jsme měli logicky trochu obavy, jak nám to půjde. Naštěstí se nám od začátku dařilo zajíždět časy srovnatelné se špičkou této třídy a v jednu chvíli jsme i vedli, což nás potěšilo."

    Následně však zažil loňský osmý muž Barum rally v absolutním pořadí již poněkolikáté zklamání na své domácí rychlostní zkoušce Pindula.

    „Bohužel, již téměř tradičně nás na Pindule ve druhé sobotní sekci potkal problém, tentokrát v podobě závady poloosy. Takže jsme museli obě zbylé sobotní RZ až do večerního servisu absolvovat na nouzový režim s uzamčenými diferenciály, což rozhodlo o výsledku. Celkově jsme se startem ale spokojeni," říká želechovický jezdec, kterého v posledních šesti letech účasti na Barum rally potkal čtyřikrát problém právě na Pindule.

    ⇥

    „I přes počáteční obavy, jak se mi bude jízda s Mitsubishi zamlouvat, se ukázalo, že i s tímto vozem si lze závod užít velice dobře a že to pro nás může být jedna z variant závodění. Rád bych poděkoval našim týmovým partnerům za umožnění startu na Barum rally. Poděkování patří také divákům, kteří byli na Barumce tradičně skvělí a dělali kolem trati výbornou atmosféru," uzavírá Jaromír Tarabus.

    Na otázku, jaký je přechod ze speciálu kategorie S2000 do produkčního vozu ze spolujezdeckého hlediska, odpovídá Igor Norek:

    „V enku si po přechodu z S2000 myslíš, že do zatáčky brzdíme zbytečně brzo a nakonec je to pozdě, protože ta váha produkčního vozu se skoro nedá zastavit. Navíc Mitsubishi má o nějakých 30 km/h vyšší maximální rychlost než S2000, takže na rovinkách se věci přibližují rychleji a i já jsem si musel na vyšší maximálku chvíli zvykat. Navíc vůz S2000 ve vysoké rychlosti řve, zatímco Mitsubishi ve vyšších rychlostech naopak ztichne. Jinak největším zážitkem z letošní z letošní Barumky pro mě byla nouzová jízda na druhém Trojáku a Semetíně se zamknutými diferenciály po závadě poloosy. To sice nebylo zrovna příjemné, ale my už jsme byli s „Mirou" oba po celodenním závodění v takovém psychickém stavu, že jsme se kurióznímu chování auta chvílemi při jízdě zcela regulérně smáli."

    ⇥

    Kromě zážitků Igor přidává celkově hodnocení vystoupení na Barum rally: „Jaromír opět potvrdil, že je schopen hned napoprvé zajet výborný výsledek s jakýmkoliv vozem a že by v něm byl jezdecký potenciál i pro tuto kategorii. Dosahované časy byly velmi dobré zejména s přihlédnutím k tomu, že jsme auto vůbec neznali a ani nevěděli, jak si jej pro sebe nastavit. Musím pochválit tým K.I.T. Racing, který v sobotním večerním servisu po problému s poloosou připravil vůz na neděli opět do výborného stavu."

    „Jsem rád, že jsme úspěšně prolomili jedno z posledních rallyových tabu, co jsme doposud měli, a to byl start s Mitsubishi, respektive s přeplňovaným vozem skupiny N. Vybrali jsme si k tomu zrovna naši nejprestižnější soutěž, čímž jsme si trochu zahráli ruskou ruletu, která nám naštěstí vyšla. Škoda technického problému, který nás odsunul poměrně brzo z boje o první místo, ale globálně u nás vládně představením na Barum rally určitě spokojenost," konstatuje týmový manažer Daniel Trunkát, který letos po letech na sedadle spolujezdce sledoval Barum rally chvílemi i z pozice diváka.

    "Barumka s celou svojí atmosférou byla tradičně skvělá, líbilo se mi například zvětšení servisní zóny, které bylo určitě přínosem. S výjimkou snad zábavných invencí při sestavování nedělního startovního pořadí si pořadatelé zaslouží podtrženou jedničku. Velké poděkování patří celému týmu K.I.T. Racing CS, který nám tento start umožnil."

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.