Jezdec týmu Škoda UK Motorsport Andreas Mikkelsen navázal při na Barum Czech Rally Zlín na druhou příčku z Azorů. Jen defekt levého zadního kola ho připravil o lepší výsledek.
Andreas Mikkelsen zajel nejrychlejší čas už na shakedownu, po RZ2 se dokonce dostal do čela průběžné klasifikace, ale v dalším průběhu ho přeskočil Kopecký. Nor se přesto nevzdal, v poledním servisu po RZ5 nadále figuroval na druhém místě absolutní klasifikace, s minimální ztrátou 5.8 sekundy na českého jezdce.
Vše pokračovalo podle Norových představ do druhého průjezdu Trojákem, kde ho postihl defelt levé zadní pneumatiky a do cíle dorazil 1:42.6 minuty za nejrychlejším. To znamenalo propad ze druhého na šestou příčku. Přesto ztráta způsobená výměnou kola byla minimální!!
"Byli jsme spokojeni s naší rychlostí. Jan je ve Zlíně doma, zná místní cesty, proto byla naše pozice potěšitelná. Souboj jsem si vyloženě užíval. Bohužel následoval defekt. Neměl jsem poněsí, proč se tak stalo, bylo to nečekané překvapení. Jelikož bylo ještě hodně kilometrů do cíle, rozhodli jsme se se spolujezdcem zastavil a kolo vyměnit," uvedl Mikkelsen.
Nor se po první etapě pohyboval 18 sekund za pátým Neuvillem. "Určitě po něm zkusíme jít, ale na ostatní už, pokud nebudou mít problémy, nebude," věřil.
A Norův atak byl zřetelný. Andreas Mikkelsen byl nejrychlejším jezdcem závěrečného dne Barum rally, vyhrál čtyři z šesti testů. Na Neuvilla mu v cíli chybělo 6.1 sekundy. Po odstoupení Bouffiera si však v konečném pořadí o příčku polepšil. V celkovém pořadí IRC patří talentovanému Norovi šestá příčka.
Výpadky v Monte Carlu a na Ypres rally se zdají být pomalu zapomenuty. A fakt, že je v hledáčku VW Motorsport je rovněž výmluvný…
⇥
"Naše vystouepní ve Zlíně bylo výtečné. Bohužel měli jsme smůlu, ale rychlost nám nechyběla. Ze Zlína si odvážím hodně pozitivních věcí, neboť stále se více považuji za šotolinového než asfaltového jezdce. Věřím, že z našeho pohledu bude závěr IRC zajímavý a úspěšný," doufá mladý Nor.