RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Jubilejní patnáctá barumka Milana Kneifela
    Závody

    Jubilejní patnáctá barumka Milana Kneifela

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý2.9.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    O posledním srpnovém víkendu si připsala na vrub již jedenačtyřicáté pokračování populární Barum Czech Rally Zlín. Při této příležitosti zaznamenal významné jubileum zlínský Pegas Rally Team, v jehož barvách absolvoval zmíněný podnik už po patnácté v řadě Milan Kneifel.

    Příprava Milana Kneifela na domácí podnik nebyla ani letos zanedbána, i když oproti loňskému roku doznala malé změny. „V předešlých letech jsem se věnoval především běhání. Pro letošek jsem se rozhodl přípravu pozměnit, usedl jsem na kolo a odjel nespočet kilometrů, což se v pátečních vedrech vyplatilo," prozradil k dlouhodobější fázi přípravy pilot Renaultu Clio R3. Ta krátkodobá spočívala především v nastavení vozu. „Ve středu v podvečer jsme využili známého testovacího úseku nedaleko Zlína, kde jsme udělali větší díl práce a na shakedownu jsme pak vychytali ještě mušky, které se nám nezdály."

    ⇥

    V sedadle francouzského speciálu se v posledních podnicích v Českém Krumlově, Hustopečích a Mladé Boleslavi Milanu Kneifelovi příliš nedařilo. „Po třech smolných soutěžích jsme si Barumku chtěli především užít bez potíží, přičemž příliš velké cíle jsme si nekladli, neboť dosud nebylo známo, jaká konkurence se do Zlína dostaví. Na startu se následně ukázalo, že startovní listina mezi dvoukolkami je za poslední léta nejsilnější."

    Posádka Milan Kneifel – Jarda Blažek do páteční superspeciálky nastoupila dobře naladěná. „Byli jsme si vědomi toho, že se zde Barumka nevyhrává, proto jsme chtěli především pobavit naše fanoušky a sponzory na návěsu kamionu na autobusovém nádraží. Ti nás mile překvapili, když k našemu výročí připravili obrovský ohňostroj, jenž předčil i ten pořadatelský a vytvořil neskutečně elektrizující atmosféru. Bohužel ve druhém okruhu nám začali komplikace s akcelerátorem plynu, tedy s plynovým pedálem, jenž se mi podařilo ohnout a chvíli zůstal zaseklý, což nám následně neumožnilo absolvovat zbytek zkoušky na plný výkon vozu. Ztratili jsme tedy drahocenné sekundy, kterým jsme však pro další vývoj soutěže nepřikládali rozhodující význam," uvedl k pátečnímu divácky atraktivnímu okruhu Milan Kneifel.

    Ani v sobotním ránu si však dvojice v Cliu R3 příliš klidu neužila. „Na přejezdu k úvodnímu testu Biskupice se nám rozsvítila kontrolka elektroniky, část testu jsme tedy museli absolvovat na přejezdový režim. Poté výstraha zhasla a už se neobjevila, takže zřejmě bylo vše v pořádku. Druhým testem měla být kultovní Pindula, která byla po havárii zrušena, v podstatě jsme do soutěže vstoupili až prvním průjezdem na Trojáku. Zde jsme ovšem dojeli před námi jedoucí vozidlo a chvíli trvalo, než nás pustilo. Před devátou rychlostkou jsme přezouvali pneumatiky, nezajistili jsme ovšem dobře kufr, takže jsme velkou část erzety odjeli s velkým přítlačným křídlem, kterým byly právě ony dveře od kufru," popisuje hektickou první sobotní sekci jezdec ze Zlína. Druhé průjezdy již posádka odjela klidnou jízdou s postupným zrychlováním, přičemž bylo nutno věnovat pozornost i počasí, které se mělo zhoršit s přicházející studenou frontou.

    Kneifel - Blažek  Barum 2011

    V noci přišel onen očekávaný déšť, s nímž jde ruku v ruce změna pneumatik a nastavení vozidla. „Hned na prvním ranním průjezdu Halenkovicemi jsme chtěli zaútočit, jenže osud nám opět nepřál a test byl po havárii zrušen. V dalším průběhu jsme bojovali s Citroenem DS3 R3T polského jezdce Jaroslawa Koltuna a dařilo se nám v nedělních výsledcích porážet i soupeře z Ropro Clio R3 Czech Trophy. Rozhodnout se tedy mělo až na závěrečném testu celé soutěže v Halenkovicích. Podařilo se nám dobře projet náročný úsek kolem Bunče a především pak z Kostelan do Halenkovic, kde jsme cítili, že jedeme opravdu hodně rychle a stále jsme zrychlovali. Bohužel za Halenkovicemi se nám přetrhl klínový řemen, auto přestalo dobíjet, což by nebylo tak hrozné, ale přestal nám jít i posilovač řízení. Zbytek zkoušky jsme museli absolvovat bez posilovače a především v technických pasážích kolem Žlutavy jsme ztratili a dostali se před nás další dva soupeři. Hodně nás to v cíli mrzelo, protože jsme čekali konečný výsledek trochu lepší."

    A pár slov závěrem od Milana Kneifela: „Chtěl bych poděkovat našim fanouškům, kteří vytvořili vynikající atmosféru nejen na městské superspeciálce, ale i v okolí všech letošních zkoušek. Další velké díky patří našim partnerům, kteří nám umožnili start na letošním ročníku Barum Rally a stejně tak i partnerům z let předešlých, díky nimž k jubileu mohlo dojít."

    Posádka Milan Kneifel – Jarda Blažek dokončila domácí podnik na 42. místě celkově, v českém šampionátu zaznamenala body za čtvrtou pozici mezi dvoukolkami a druhou v Ropro Clio R3 Czech Trophy.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.