Na odkaz legendárního soutěžního vozu Audi Quattro se snaží navázat jedinečný projekt vozu Audi TTS 2.0 Rallye německého týmu Engelberg.


Atraktivní sportovní kupé řady TT loni startovalo nejen na domácích regionálních soutěžích, ale i v zahraničí. Zcela bez povšimnutí médií s ním jezdec Eric Karlsson absolvoval i Rally Lužické hory 2011.

Projekt na stavbu soutěžního speciálu na bázi modelu Audi TTS vznikl v roce 2006 a v současnosti se jedná už o druhou evoluci. Současná verze 8J TTS s hliníkovou karoserií byla poprvé představena na prosincové Essen Motor Show 2010. Éru Quattra evokuje i retro design připomínající Audi Quattro S1 z roku 1986.

Audi TTS Rallye

Dvoulitrový přeplňovaný motor TFSI je opatřen restriktorem o průměru 33 mm. Disponuje výkonem 285 koní a impozantním krouticím momentem 530 Nm. Audi má pochopitelně pohon všech kol. Moderní šestistupňová dvojspojková převodovka DSG umožňuje řadit bez přerušení tahu motoru. Vpředu a vzadu jsou lamelové samosvorné diferenciály. Podobně jako u Škody Ocrtavia 4×4 připojuje zadní nápravu spojka Haldex.

Audi TTS Rallye

Podvozek je opatřen tlumiči pérování Öhlins, účinné šestipístkové brzdy dodala další renomovaná firma Brembo. Jezdec má k dispozici hydraulickou ruční brzdu a všechnu potřebnou bezpečnostní výbavu včetně systému HANS. Hmotnost činí 1380 kg. Vůz postrádá mezinárodní homologaci a je zařazen do skupiny F.

Případní zájemci si mohou vůz objednat za 45 000,- EUR. Firma Engelberg Engineering Automotive nabízí i ostřejší verze Audi TTS. Bez restriktoru dosahuje výkon motoru hodnoty 360 koňských sil, v okruhové verzi při instalaci závodního turbodmychadla a silnějšího agregátiu o objemu 2,5 litru dokonce lze očekávat výkon 450 k. Cena se pak ovšem vyšplhá na částku 130 000,- EUR.

Audi TTS Rallye

Karlsson se loni účastnil nejen regionálních soutěží, ale startoval i v zahraničí a na prestižní Deutschland Rallye. V rámci národního šampionátu se v Trevíru držel na skvělé druhé příčce, ale ve druhé etapě prorazil pneumatiku a poslal Audi TTS do kukuřice. S přehřátým motorem musel záhy odstoupit. Při hostování v Hrádku nad Nisou obsadil atraktivní vůz 21. příčku absolutního pořadí.

Do letošní sezony vykročil Karlsson suverénním vítězstvím na znovuzrozené Rallye Wiesbaden, která se v minulosti konala i na našich tratích. Pokud se k nám v rámci německé série DRS jedinečný vůz vrátí, určitě ho už nenechejte bez povšimnutí…

Video – Audi TTS Rallye

Share.
Leave A Reply