RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Audi TTS Rallye – ve stopách Quattra
    Audi TTS Rallye
    Soutěžáky

    Audi TTS Rallye – ve stopách Quattra

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser23.2.2012Updated:16.2.2020Žádné komentáře2 Mins Read

    Na odkaz legendárního soutěžního vozu Audi Quattro se snaží navázat jedinečný projekt vozu Audi TTS 2.0 Rallye německého týmu Engelberg.


    Atraktivní sportovní kupé řady TT loni startovalo nejen na domácích regionálních soutěžích, ale i v zahraničí. Zcela bez povšimnutí médií s ním jezdec Eric Karlsson absolvoval i Rally Lužické hory 2011.

    Projekt na stavbu soutěžního speciálu na bázi modelu Audi TTS vznikl v roce 2006 a v současnosti se jedná už o druhou evoluci. Současná verze 8J TTS s hliníkovou karoserií byla poprvé představena na prosincové Essen Motor Show 2010. Éru Quattra evokuje i retro design připomínající Audi Quattro S1 z roku 1986.

    Audi TTS Rallye

    Dvoulitrový přeplňovaný motor TFSI je opatřen restriktorem o průměru 33 mm. Disponuje výkonem 285 koní a impozantním krouticím momentem 530 Nm. Audi má pochopitelně pohon všech kol. Moderní šestistupňová dvojspojková převodovka DSG umožňuje řadit bez přerušení tahu motoru. Vpředu a vzadu jsou lamelové samosvorné diferenciály. Podobně jako u Škody Ocrtavia 4×4 připojuje zadní nápravu spojka Haldex.

    Audi TTS Rallye

    Podvozek je opatřen tlumiči pérování Öhlins, účinné šestipístkové brzdy dodala další renomovaná firma Brembo. Jezdec má k dispozici hydraulickou ruční brzdu a všechnu potřebnou bezpečnostní výbavu včetně systému HANS. Hmotnost činí 1380 kg. Vůz postrádá mezinárodní homologaci a je zařazen do skupiny F.

    Případní zájemci si mohou vůz objednat za 45 000,- EUR. Firma Engelberg Engineering Automotive nabízí i ostřejší verze Audi TTS. Bez restriktoru dosahuje výkon motoru hodnoty 360 koňských sil, v okruhové verzi při instalaci závodního turbodmychadla a silnějšího agregátiu o objemu 2,5 litru dokonce lze očekávat výkon 450 k. Cena se pak ovšem vyšplhá na částku 130 000,- EUR.

    Audi TTS Rallye

    Karlsson se loni účastnil nejen regionálních soutěží, ale startoval i v zahraničí a na prestižní Deutschland Rallye. V rámci národního šampionátu se v Trevíru držel na skvělé druhé příčce, ale ve druhé etapě prorazil pneumatiku a poslal Audi TTS do kukuřice. S přehřátým motorem musel záhy odstoupit. Při hostování v Hrádku nad Nisou obsadil atraktivní vůz 21. příčku absolutního pořadí.

    Do letošní sezony vykročil Karlsson suverénním vítězstvím na znovuzrozené Rallye Wiesbaden, která se v minulosti konala i na našich tratích. Pokud se k nám v rámci německé série DRS jedinečný vůz vrátí, určitě ho už nenechejte bez povšimnutí…

    Video – Audi TTS Rallye

    Audi Německo technika
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.