V redakci nám to nedalo. Sport quattro z roku 1984 a Concept z Paříže 2010 sice mají stejný rodokmen, nicméně pro skutečnou potěchu rally fandy něco chybí.

Otevřeli jsme archiv a vzali si Audi Concept Quattro do parády. Jakkoli se tato výzva zdála být jednoduchá na začátku, skutečnost ukázala pravý opak. Slovy klasika: „To máte, kola, nápisy, loga, křídlo…"

Audi Sport Quattro Concept 2010

Kola dělají auto. A věřte, že u quattra dvojnásob. Najít ta správná, nebylo nejtěžší. Jak ale dostat na novinku, která se představila s dvacetipalcovými „balóny", původní o třetinu menší ráfky? K tomu ještě trefit úhel a nasvícení… I pomohla náhoda a malý trik.

Audi Sport Quattro Concept 2010

Skutečný oříšek však ale představovala grafika. Model Sport quattro v roce 84 startoval v kamufláži cigaretového gigantu HB. Původní snahu o zjednodušení, tedy provedení pouze v barevnosti quattro (červeno-šedo-černá), rozcupoval kolega slovy: žlutou mi z hlavy nikdo nedostane. V řádku vyhledávače se poprvé objevilo slovo „HB cigarettes".

Audi Sport Quattro Concept 2010

Ránu pod pás dali záměru designéři Audi. Legendární polep z 84 na Concept prostě nedostanete. I když jsou boční linie nového Conceptu zkrouceny mistrně, hrají proti nám. A jelikož původní logo HB již taky těžko pohledat, rozhodli jsme se pro facelift původní grafiky.

Ve výsledku jsme dostali vizi násldovníka populárního Audi Sport se zachováním chrakteristických barev tabákového sponzora. Na letošní Barum rally uvidí diváci jeho předchůdce naživo. Díky vzpomínkové knize Leo Pavlíka "Od škodovky po quattro" si přijdou na své milovníci legendární Audi konečně také v České republice.

Audi Sport Quattro S1 E2

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře