Agilní pořadatelé 1. ročníku Gr. B RallyeLegenden nedaleko Salzburgu uveřejnili startovní listinu. Podle očekávání je plná známých jmen a atraktivních vozů včetně 13 speciálů skupiny B. Zanedbatelná není ani česká účast. Na neznámé tratě v podhůří Rakouských Alp vyráží ve dnech 11. – 12. července sedm našich statečných posádek.

Gr. B Rallyelegenden Saalfelden logo

Seznam přihlášených posádek (pdf)

Legendární „stotřicítky"

Nejnižší startovní číslo 3 obdržel člen KHSA Martin Hrachovec se Škodou 130 RS, který dojel se svou spolujezdkyní Hanou Sichovou minulý víkend v Hustopečích v rámci Poháru ČR na druhé příčce ve třídě V1.

Legendární mladoboleslavskou „stotřicítku" v barvách Barum teamu představí rakouským divákům také bývalý tovární jezdec Škody Jiří Urban (č. 10). 69letý jihočeský jezdec závodil více než dvě desítky let výhradně na vozech s okřídleným šípem ve znaku. Může se pochlubit dvěma mistrovskými tituly a absolutním vítězstvím na Rallye Šumava 1986 (Š 130 LR). S aktivní kariérou se rozloučil v sezoně 1993 a od loňska se sporadicky objevuje na tratích legend a revivalů.

Ve skupině 2 se měl prezentovat jezdec z Malé Bystřice Martin Helis s replikou Škody 120 S z roku 1972. S předchůdkyní „stotřicítky" závodí třetí sezonu, ale letos ho neustále provázejí technické problémy. Odstoupení v Hustopečích pro poruchu motoru nakonec také vyústilo v nechtěné zrušení účasti v rakouském Saalfeldenu..

Prototypy s okřídleným šípem

Čeští účastníci přivezou na 1. ročník Gr. B RallyeLegenden i dva technické skvosty se značkou Škoda. Prvním je jeden ze tří vyrobených prototypů „bastarda" Škoda 160 MTX, který si v Metalexu objednal slavný AgroTeam JZD Slušovice. Šťastným majitelem originálního vozu, se kterým jezdil v roce 1984 Karel Kašpárek, je Karel Horník. Jedná se o soutěžní vůz na bázi Škody Garde s motorem z Lady 1600 VFTS o výkonu téměř 160 koní.

O pár let novější je prototyp Škody 130 LR Evo, vyvíjený v AZNP pro plánovanou skupinu S. Vyrobeny byly pouze 2 exempláře, ale tovární tým s nimi nikdy oficiálně nestartoval. František Soukup svůj vůz pravidelně představuje na Star Rally Zlín nebo na Krumlovských legendách. Od „klasického „elera" se na pohled liší rozšířenými blatníky a mohutným zadním křídlem, kde měl být po vzoru Audi Quattro umístěn chladič oleje.

Pestrá trojice

Svého zástupce máme i v ostře sledované skupině B, kde nastoupí s populární Ladou 1600 VFTS Lumír Vyorálek. Valašský jezdec letos úspěšně vstoupil do českého mistrovství historiků, kde se při premiéře blýskl bronzovou příčkou na domácí Valašské rally.

 

Ve skupině A máme dvě želízka v ohni. Oldřich Kovařík přiveze svoji Škodu Octavii Kit Car z roku 1997. Jedná se o vůz, se kterým startoval na našich tratích dlouhá léta za Auto Jarov bývalý tovární jezdec Škody Vladimír Berger. Dvoulitrový pětiventilový motor disponoval v tovární verzi výkonem 250 koňských sil. Za připomenutí stojí druhá příčka Pavla Sibery v seriálu mistrovství Evropy v roce 1999.

Posledním českým startujícím je Marcel Suchý, který nastoupí s Fordem Escort Cosworth RS. Dnes už také legendární auto s přeplňovaným dvoulitrovým motorem a pohonem všech kol pochází z britského šampionátu. Ve své době se jednalo o výjimečný soutěžní speciál, který má na kontě 9 triumfů v seriálu MS.

Share.
Leave A Reply