Před čtvrt stoletím, založil bývalý přední italský jezdec Mauro Pregliasco tým Astra Racing. Po ukončení vlastní jezdecké kariéry, během které úspěšně startoval za tovární týmy Alfa Romea, Lancia a Ford, vybudoval špičkový privátní tým. Pravidelně za něj startoval například Fin Toni Gardemeister. V posledních letech se Pregliasco přeorientoval na španělské okruhy, kde připravuje pohárové vozy Nissan 350 Z a Seat Ibiza Cup.

 pokračování I. dílu

Odchodem Jolly Clubu z mistrovství světa se týmu Astra podařilo obnovit spolupráci s Gustavem Trellesem, který s italskými vozy již na počátku devadesátých let úspěšně startoval ve španělském šotolinovém šampionátu. Při Rally Argentina 1995 si to rozdal se svým krajanem Jorge Recaldem o vítězství. Nakonec skončil druhý, ale v tomto souboji šlo o víc. Recalde měl totiž vůz s konkurenční italské stáje Top Run. Výsledkem sezony 1996 bylo šesté místo Daniela Ducrueta na Monte Carlu a jeho dvě vítězství na soutěžích francouzského šotolinového šampionátu (Auxerre, Provence).

Gustavo Trelles 1994

O rok později ve stejném seriálu zářil bývalý tovární jezdec Lancie Yves Loubet. Známý Korsičan dominoval na domácí šotolinové Tour de Corse, v dalších pěti závodech dojel vždy na druhé příčce. V tomtéž roce díky „ochranné ruce“ Juhy Kankkunena, pro změnu v italském šotolinovém šampionátu, získával zkušenosti pozdější člen týmu Škoda Motorsport Toni Gardemeister.

V sezoně 1998 startoval Fin Gardemeister v seriálu mistrovství Evropy. Na Corte Ingles skončil devátý, v Albeně šestý a výkonnostní posun dokonal na Rajdu Polském čtvrtým místem.

Konkurenceschopnost Lancie však v prestižních seriálech slábla, a tak byla Astra nucena hledat nové sportovní aktivity a regiony. Jednou z nich se stala účast libanonského jezdce v domácím šampionátu a vybraných soutěžích Middle East Rally Championship Jean-Pierra Nasrallaha.

Jean Pierre Nasrallah

V roce 1995 se radoval z domácího titulu, o dva roky později dovedl Lancii k vítězství v prestižní Marlboro Rally Lebanon.

Dalším útočištěm starších Lancií se stal seriál dálkových soutěží. Speciálně upravenou Lancii využil ke startům na soutěži Italian Baja bývalý mistr světa Miki Biasion. V roce 1996 dokončil náročnou soutěž na třetím místě, o rok později mu patřila pátá příčka. Dobrých výsledků dosáhl při několika startech i Alex Fiorio, včetně vítězství na řeckém podniku Greek Baja či Terra di Sardegna.

Jean-Pierre Richelmi na Pikes Peak 1999

Poslední úspěšnou aktivitou mimo soutěžních tratí byla stavba prototypu Lancia Delta s motorem Alfa Romeo GTA (480 koní) pro francouzského šotolinového specialistu Jean-Pierra Richelmiho. Ten s ním startoval v „závodě do oblak“ – populárním americkém podniku Pikes Peak, kde v roce 1999 dominoval divizi Open a zároveň byl vyhodnocen „Nováčkem roku“.

O rok později kvůli defektu levého zadního kola skončil až pátý. Rok 1999 byl počátkem spolupráce Astry s továrním týmem Seat Sport. Italský tým dostal k dispozici „dvoukolku“ Seat Ibiza Kit Car, kterou dovedl k vítězství na Rally Monte Carlo Toni Gardemeister. Finský mladík nechyběl ani ve Švédsku, kde obsadil ve Formuli 2 pátou příčku, ale konec celému projektu dala jeho havárie v Portugalsku.

V roce 2001 se Pregliascův tým opět vrátil do seriálu mistrovství světa, ovšem do kategorie JWRC (Super 1600). Nejprve s vozem Ford Puma z italských dílen startoval paraguayský jezdec Alejandro Galanti, lo rok později pod hlavičkou Astry nastoupila celá čtveřice pilotů (Galanti, Rowe, Blazquez, Feghali). Výsledky však byly zklamáním. Na stupně vítězů se probojoval pouze libanonský jezdec Roger Feghali v Monte Carlu, který skončil v konečném hodnocení juniorského šampionátu desátý.

Změnu nepřinesla ani další sezona a Astra se začala ohlížet po perspektivnější budoucnosti, kterou viděla ve speciálech nejvyšší kategorie WRC. Pregliasco zakoupil extovární Citroën Xsara WRC a obnovil spolupráci s Toni Gardemeisterem, kterému vypršela smlouva u Fordu. V roce 2006 startoval zkušený Fin s xsarou na třech soutěžích a vybojoval skvělá umístění. V Německu a Řecku obsadil čtvrtou příčku, na Kypru dojel jen o jedno místo zpět. V další sezoně startoval pouze na Deutschland rally, kde se umístil na sedmém místě absolutní klasifikace.

Tým Astra Racing přezbrojil na speciály kategorie Super 2000. Gardemeister si nenechal ujít alespoň starty na oblíbené Rallye Monte Carlo, kde se mu v minulosti tolik dařilo. Po dvou neúspěšných startech s Fiatem Punto S2000, se cíle konečně dočkal loni. S Peugeotem 207 S2000 obsadil desátou příčku.

pokračování

Share.
Leave A Reply