RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Astra Racing slaví 25 let (1. díl)
    Soutěžáky

    Astra Racing slaví 25 let (1. díl)

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser28.3.2012Updated:19.3.2018Žádné komentáře3 Mins Read

    Před čtvrt stoletím, založil bývalý přední italský jezdec Mauro Pregliasco tým Astra Racing. Po ukončení vlastní jezdecké kariéry, během které úspěšně startoval za tovární týmy Alfa Romea, Lancia a Ford, vybudoval špičkový privátní tým. Pravidelně za něj startoval například Fin Toni Gardemeister. V posledních letech se Pregliasco přeorientoval na španělské okruhy, kde připravuje pohárové vozy Nissan 350 Z a Seat Ibiza Cup.

    Italský soutěžní tým Astra Racing má za sebou bohatou historii. Mauro Pregliasco založil tým Astra v roce 1987. Areál se rozkládá u městečka Bra na ploše 8000 čtverečních metrů, z nichž čtvrtinu pokrývaly dílny a kanceláře. Zprvu byly jeho doménou vozy Lancia Delta HF Integrale. Jejich éra je však nenávratně pryč, proto vedení italského týmu muselo hledat cesty z „krize“. Tím začala spolupráce s Fordem na vozech Ford Puma v rámci juniorském šampionátu JWRC.

    Postupně se tým Astra Racing zapojil do celé řady projektů nejen v soutěžích, ale také v závodech na okruzích a do vrchu. Společně s firmou Abarth její technici pracovali na vývoji elektronicky řízených diferenciálů, pro značku Maserati připravila na okruhy pohárový vůz Maserati Ghibli, stala se organizátorem okruhového Mazda MX-5 Sport Cupu.

    Vedení však na soutěže nezapomnělo a po odchodu továrního týmu Lancia Martini z mistrovství světa převzala řadu vozů a pokračovala v jejich vývoji. Pro Deltu vyvinuli dnes již nedílnou součást všech vozů s turbem – ALS systém a jejich vozy dosáhly řady úspěchu jak v seriálu mistrovství světa, Evropy, tak i národních šampionátech. Historicky prvního titulu se Astra dočkala již v roce 1989 zásluhou Pera Eklunda ve Švédsku, jenž dokázal o rok později titul opět obhájit.

    Alex Fiorio, 1989

    Dalším známějším pilotem, který využil služeb italského týmu, byl po odchodu od Fordu Alex Fiorio. V roce 1992 se s Lancii dvakrát umístil na čtvrtém místě (Argentina, Katalánsko), aby na domácích tratích v okolí SanRema dovezl Lancii do cíle na páté pozici.

    Premiérově začal spolupracovat s týmem Cesar Baroni, aby v evropském šampionátu dovedl italské vozy na třetí místo a k vítězství na Rally d´Antibes. Ani o rok později Astra na světových tratích opět nechyběla.

    S italským týmem začal spolupracovat Tommi Mäkinen a hned ve Švédsku to přineslo své ovoce v podobě čtvrtého místa. V Portugalsku dokonce obsadila první desítku dvěma vozy. Fiorio skončil šestý, Portugalec Jorge Bica osmý. A podobně si vedla i na Acropolis, kde se na šestém a sedmém místě výsledkové listiny seřadily Mäkinen a Fiorio. Mäkinen pak podruhé v sezoně dojel čtvrtý, tentokrát ve Finsku a úspěšný rok Astry uzavřel pátým místem v Katalánsku opět Fiorio.

    Tommi Mäkinen, 1993

    Žeň úspěchů pokračovala v sezoně 1993 i na evropských tratích. Francouz Cesar Baroni společně s Denisem Giraudetem získali evropský titul, když dokázali zvítězil na dvacítkové Rally d´Antibes, na Polském Rajdu dojeli druzí a pořádný ranec bodů si odvezli i z Madeiry (4.) a belgické Rally Ypres (5.). V Portugalsku se z mistrovského titulu radoval Jorge Bica, jenž při evropské konfrontaci na Madeiře obsadil šestou příčku, na „desítce“ Volta a Portugal však dominoval.

    Zkušenosti z náročných šotolinových soutěží typu Rally Acropolis zúročil tým Astra i na Kypru, současné soutěži mistrovství světa, kde jejich vozy v letech 1992 – 1995 doslova kralovaly. Tři vítězství v řadě si připsal na své konto Alex Fiorio, poslední pak domácí jezdec „Bagheera“.

    … pokračování

    Alex Fiorio Astra Racing historické automobily Lancia Mauro Pregliasco Per Eklund Tommi Mäkinen závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.